Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#146-De wolken

Zie de wolken waaien tussen de bomen zwaaien, ronde grijze lange witte hemelsblauwe in de lieve lucht.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, heel fijntjes, waaiende wolken, ongeacht de kleur of grootte, om dan te zeggen 'in de lieve lucht'.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Madd, Een klein en fijn gedichtje. Mooi om zo in te zoomen op de wolken. De tweede zin is net even anders dan je zou denken: ik zou aan zwaaiende bomen denken maar het zijn zwaaiende wolken. Dat is leuk. Mocht je nog verder willen schrijven, kijk dan een naar de een-na-laatste zin. Klopt het dat je hier hemelsblauwe wolken noemt? Ik wist zelf niet dat die bestonden, maar dat kan ook aan mij liggen. Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Lieve lucht voor alle doden die hemelen. Nel, Ik ook. Emy, Mooi zo. Nancy, Fijn. Coach der poezie, Ik noem het hemelsblauwe wolken omdat de lieve lucht daar mee te maken heeft. Omdat men spreekt dat iemand gaat hemelen als hij dood gaat. Ik heb voor eenvoud gekozen omdat ik daarvan houd. Zoals dit: Warmte, hei, de zee maakt stil - Wat maken wij?- Leo Vroman

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kind tekent altijd blauwe wolken dus ik keur het goed. En lieve lucht is onverwacht maar mooi om de reden die je aangeeft. Ik houd ook van eenvoud. Graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@madd, bij tussen de bomen zwaaiende wolken krijg ik een heel mooi beeld. Ik houd van jouw wonderlijke eenvoud. :{} (O! Mijn spellingscontrole stond op Spaans en toen las ik hier iets wonderlijk onbegrijpelijks :lol: )

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I-kat, Mooi gezegd, dank je. Elyse, als je op je rug ligt en naar boven kijkt, naar de bomen en de hemel, zie ik altijd een dans. Marietje, Wolkewietje... vind ik altijd zo leuk klinken. Riny, Dankjewel. Het is een kunst de grootsheid van de natuur in eenvoud te vangen. Dank jullie wel!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug, jouw lieve wolkenwereld bracht mij 30 jaren terug. Met ijn lief en de kinderen lag ik in Zweden ergens in het gras. We bekeken de mooiste wolkenpartijen en lieten elkaar raden wat we er in zagen. Net zo rustgevend als jouw woorden. Dank je wel. Fijne zondag Connie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, het moeten laag hangende, dus dreigende wolken zijn geweest, dan wel hoge bomen die veel wind vangen. Lieve lucht maakt alles goed.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton en Joke, dankjewel! Connie, Een herkenbaar spel, en leuk dat je die herinnering deelde. Dos, Vanmiddag lag ik na 3 uur fietsen op zo'n ligbed, het uitzicht op een hoge dennenboom en een andere hoge boom.De wolken bewegen ertussen, of de bomen. Ik kijk omhoog de lucht in, mijn perspectief. Maar wie beweegt, de wolk of de boom, of allebei? Ik vind het een mooi samenspel, en zo kwam ik ook op het idee. Dank allen voor dereacties.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton en Joke, dankjewel! Connie, Een herkenbaar spel, en leuk dat je die herinnering deelde. Dos, Vanmiddag lag ik na 3 uur fietsen op zo'n ligbed, het uitzicht op een hoge dennenboom en een andere hoge boom.De wolken bewegen ertussen, of de bomen. Ik kijk omhoog de lucht in, mijn perspectief. Maar wie beweegt, de wolk of de boom, of allebei? Ik vind het een mooi samenspel, en zo kwam ik ook op het idee. Dank allen voor dereacties.
Maddy, vanuit dat perspectief had ik het niet bekeken. Als je op de wolk zit, beweegt de boom. In de boom, beweegt de wolk. Alles beweegt en niets is zeker. Mijn geloof is tanende.