Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#146 - binnen

Fokking natuur Het hoost nu al een uur De wind zwelt aan Hortend, stotend zie de wolken gaan dakpannen vliegen bomen vechten voor hun bestaan typisch zo’n dag dat je binnen blijft als pyromaan

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bartsnel, dat is lang geleden! Ik was bijna teleurgesteld, maar in de laatste twee woorden kom je helemaal terug :lol:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, ik ga niet zeggen, fijn dat je er weer bent, want je gaat toch altijd weer weg. ;) Fokking herkenbaar ben je weer, ik grijnsde van oor tot oor.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Bart, je hebt goed om je heen gekeken, merk ik! Het is origineel dat je niet zozeer positief bent over dit natuurgeweld. Ook het metrum loopt als een trein. De zin 'bomen vechten voor hun bestaan' vind ik erg goed. Twee tips, mocht je nog verder aan je gedicht willen sleutelen: Je kunt je gedicht sterker maken door preciezer te zijn. Een voorbeeld: de wolken gaan hortend, stotend. Dit is inderdaad waar, maar het is ook een woordcombinatie die al vaak gebruikt is. Kun je er je eigen woorden aan geven? (Gezien het beeld van de bomen moet je dat lukken...) Als laatste: de afsluiter is leuk, de pyromaan die niets kan vanwege de regen. Tegelijkertijd zie ik een kans voor deze vuurtjesstoker: vanwege de wind zal een vuur juist heel snel heel hoog worden, tussen de buien door. En als het maar eenmaal goed aangewakkerd is, dooft het niet zo snel in een bui. Misschien kun je hier nog wat mee? Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Bart, zo origineel en gevat als jouw gedicht zal mijn reactie niet zijn, maar zeker gemeend: heel goed, heel leuk, dikke duim :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, ik dacht even aan de openhaard aanmaken. Best lekker als het buiten zo te keer gaat. Maar even later had ik 'm echt door. Heel leuk gedaan, Bart.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, ook ik dacht meteen: die Bart heeft niet de inborst van een pyromaan. Een goeie fik stoken met een jerrycan benzine en de wind zet de kroon op zijn werk. De pyromaan in mij heeft wel genoten van de fantasie die je in mij aanwakkerde. :thumbsup: Jammer, je ziet tegenwoordig geen hooi- of stromijten meer in het open veld. Dat ligt allemaal opgeslagen in de schuur. Een hele boerderij in de hens zetten vind ik een beetje zonde.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die pyromaan heeft inderdaad een slechte dag. En de dag erna brandt het ook nog niet zo lekker... Maar goed gedicht om te lezen, lekker de vaart erin met een noodstop aan humor.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk einde met de pyromaan. :) Ik dacht ook wel even aan de wind die het vuur juist goed kan verspreiden, de regen is dan weer een tegenvaller natuurlijk.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bartsnel, ik heb net een paar verhalen van je weten te vinden en ik hoop echt dat ik je vaker mag lezen op dit platform!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank voor alle fijne reacties. Het is altijd een feest om hier weer even langs te komen. Ik hoop er in de toekomst weer wat meer tijd voor te hebben.