Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#146 buiten

De natuur, daarbuiten, is koud en nat Dacht ik, terwijl ik behaaglijk binnen zat

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal ik je dan maar wat zon sturen vanaf mijn berg, dan kan je er als tegenprestatie en lekker buiten nog acht regeltjes bijplakken. Heel graag, want dit is wel erg summier, zelfs voor less is more, vind ik dan, persoonlijk. ;) Terzijde vind ik het geen stijl dat het voor deze opdracht nu koud en nat is bij jou en in Nederland, het is verdorie bijna zomer! Waar woon jij nu eigenlijk?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, nog voor het gedicht begint is het al weer afgelopen. Het geeft kort en krachtig de sfeer weer van een koude dag vol regen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, hoe lief, Elyse die je de zon stuurt. Ik begrijp haar want wij lezen zo graag veel veel veel van jouw hand.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Brenda, Nancy en Nel: Bedankt voor jullie reacties; fijn te zien dat jullie konden lachen @Elyse: rond groene tunnels glooit het leven als vergeten golven van mijn jeugd. Hier spiegelen schapen de wolken tot deze zwaar en zwart samengepakt neerslaan op hun velden (al geven grauwe regens doorgaans gul gekleurde bogen). De aanzwellende storm doet hier geen catamarans klepperen maar waait in de wilgen. @Mili: da's dan ook weer lief. Maarr mijn on-poëtische inborst hè ...

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Schrijvenmaar, kort maar krachtig. Een aforisme, eigenlijk met die glimp van ironie en behaaglijkheid van degene die lekker binnen zit. Je zou het nog wat aan kunnen scherpen door iets te beschrijven van wat je buiten ziet en hoort: wat zie je en hoor je waardoor je denkt dat de natuur buiten koud en nat is? De regen hoor je waarschijnlijk. Misschien zie je ook een natte hond, mensen die naar een portiek rennen, paraplu's? Groet, Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
#6 en dat noem je on-poëtisch?? Die 2 regels zijn geweldig, waarom verzin ik dat nou niet...ik heb overigens een aantal verhalen van je gelezen en ik vind het jammer dat je bent gestopt op die website. Ik vind jouw schrijfstijl heerlijk!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Emy en JanP: Bedankt voor jullie reacties! i-Kat: bedankt voor je lieve reactie; ik zoek nog steeds naar tijd/ rust/ fut ... over een jaar begint de jongste als het goed is een paar uurtjes per week op pre-school, wellicht kom ik dan weer wat meer aan schrijven toe

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit vind ik het toppunt van klasse, de eenvoud waar ik zoveel van houd. Hoewel het hier hoost van de regen, word ik warm van binnen door jouw kleine gedichtje.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, achter 'onpoëtische-inborst' kan en mag je je nu nooit meer verschuilen! Dank je wel voor je mooie gedicht #6, nog voordat mijn zonnestralen je bereikten. Hoe mooi, schapen die wolken spiegelen. :) :thumbsup: :{}

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het is geen verschuilen, hoor Elyse, soms lees of schrijf je iets als vanzelf, zo vanzelf dat je eigen aard erbuiten blijft, vaak moet ik bij poëzie piekeren en ploeteren en dan toch vooral aan Hans Teeuwen denken. Het is iets diep in mij wat in protest komt. Had je er ook uit begrepen waar ik nu woon? Ik ben er trouwens toch echt mee aan het stoeien. Hij stond er eerst zonder de twee regels over de regen en -bogen, maar die voegde ik toe, omdat ik in mijn hoofd had dat ik een accurate beschrijving van mijn omgeving voor jou wilde schrijven en het land staat niet bekend om slagregens zoals we verleden week hadden, maar wel om grauw regenachtig weer, maar mijn kinderen merkten in onze eerste weken hier helemaal niet op dat het veel regende, maar constateerden enthousiast: "er zijn hier veel meer regenbogen!" wat daarmee voor mij een soort persoonlijk spreekwoord (kan dat überhaupt?) is geworden en eigenlijk niet kan ontbreken in een omschrijving van hier ... maar ik vind die regels er toch maar een beetje tussengefrutseld hangen. Wat doe je me toch aan?

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, mooi en duidelijk je eerste gedicht. En dan #6 als extra verwenning voor ons allemaal, heel mooi: rond groene tunnels glooit het leven als vergeten golven van mijn jeugd. Ga ik onthouden en op een regenachtige dag aan denken!

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, ik vond het boeiend, zo kort en krachtig. Enne, je uitgebreide versie is echt wel het lezen waard, waarom heb je die niet bovenaan gezet? Zoals mw.marie al zegt: die eerste twee zinnen.... Fantastisch!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lisette, in #0 doe je of je nauwelijks tot drie kunt tellen en na een portie zon van Elyse volgt er een spetter van een rekenkundig vers waar een beroepsdichter jaloers op zou kunnen zijn. " ik zoek nog steeds naar tijd/ rust/ fut ... over een jaar begint de jongste als het goed is een paar uurtjes per week op pre-school, wellicht kom ik dan weer wat meer aan schrijven toe" kan geen excuus zijn. Dichten doe je toch in de slapeloze momenten met een blocnote op je nachtkastje, onder het strijken of tijdens het aardappelschillen?! Dan ontstaan toch de zoete invallen die je later maar aan elkaar hoeft te rijgen! "Hier spiegelen schapen de wolken tot deze zwaar en zwart samengepakt neerslaan op hun velden", zegt de on-poetische inborst. Jou ontbreekt duidelijk de zon.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, ik vond het boeiend, zo kort en krachtig.
dank je
Enne, je uitgebreide versie is echt wel het lezen waard, waarom heb je die niet bovenaan gezet?
Omdat die nog niet bestond toen ik de eerste plaatste; ik had er geen idee van dat ik dat zou (kunnen) schrijven totdat Elyses (zicht op) zon mij bereikte.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
" ik zoek nog steeds naar tijd/ rust/ fut ... over een jaar begint de jongste als het goed is een paar uurtjes per week op pre-school, wellicht kom ik dan weer wat meer aan schrijven toe" kan geen excuus zijn. Dichten doe je toch in de slapeloze momenten met een blocnote op je nachtkastje, onder het strijken of tijdens het aardappelschillen?! Dan ontstaan toch de zoete invallen die je later maar aan elkaar hoeft te rijgen!
Ja, maar dat sloeg dan ook op de blogs die ik vroeger elders schreef (en graag wel weer zou gaan schrijven).
Jou ontbreekt duidelijk de zon.
een noodzakelijke bron van energie, oftewel: fut.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar - Lisette? Ik vind je gedichtje van twee regels mooi, humoristisch en heerlijk krachtig. Je hebt duidelijk "het schrappen" begrepen! Maar.....ik lees zo graag. :o

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ja, zeg maar Lisette, hoor (het was enkel doordat daar zoveel van zijn dat ik mijn eigen naam niet als naam op dit forum kon gebruiken (haha, toen vulde ik maar Tja in, maar zelfs die naam bleek al in gebruik!)). En hartelijk dank voor de reactie - misschien leidt de komende opdracht weer tot meer leesvoer.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, Ondertussen heb ik de volgende schrijfopdracht de SOL-gelederen ingeslingerd. Hopelijk kruip je in je schrijfbezem en verras je :p me met jouw prachtige verhaaltrant.