Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#145 - Jong en oud

Mia trekt haar topje aan. Zebraprint, een stuk beschaafder dan tijger of, erger nog, panter. Zebra is wild, maar niet ordinair. Misschien een tikje, maar als ze eerlijk is is dat precies wat ze wil uitstralen. Beetje eyeliner, bruine mascara omdat zwart ouder maakt, voorzichtig met lippenstift en wenkbrauwpotlood. Tot slot haar haar omhoog met flink wat gel, want hangend haar oogt zo sloom. Al die jonge meiden met dat steile lange haar, wat zonde. In haar studententijd wist Mia het al: nooit zou ze dat gevoel vergeten dat ze kreeg zodra ze op de dansvloer stond. Dat gevoel van vrijheid, totale overgave en genieten van de muziek. Die vloer moest het liefst zo leeg mogelijk zijn, zodat haar voeten zelf hun weg konden vinden en haar armen zich breed konden spreiden. Dan voelde ze zich levend en sexy as hell. Ze danste nauwelijks op grunge of rock, hoewel ze dat soms best goed vond. Nee, haar hart ging alleen sneller kloppen van house, funk en vooral van disco. De levensvreugde die uit discomuziek sprak stroomde door haar heen, ze steeg uit boven alles, niets was van belang behalve dit moment, nu! De dj heeft een nostalgische bui en zet Earth, Wind & Fire op. Mia haast zich naar de dansvloer. Lekker leeg, zoals ze dat graag heeft. Vreemd dat al die mensen langs de kant blijven staan. Met haar ogen dicht laat ze zich meevoeren. Niemand kan het zo goed als zij.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ikarus, welkom hier. Duidelijk scene, Mia leeft in het verleden en laat zich gaan in het heden, het valt haar nog net op dat al die mensen langs de kant blijven staan ... Het maakt haar niet uit, sterk eind. terzijde: je formulering over die prints rammelt.
Zebraprint, een stuk beschaafder dan tijger of, erger nog, panter. Zebra is wild, maar niet ordinair.
Alle prints zijn dus beschaafd, waarbij zebra beschaafder is dan tijger en panter. Ik denk dat je bedoelt dat Zebra beschaafd is en tijger en panter ordinair. (valt mogelijk mee, deed me denken aan: 'Ik heb stiekem met je gedanst' - Drie uur 's nachts, zeven januari. Het panter bloesje en de spijkerbroek.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ikarus, Helemaal goud, zoals je dit beeldend neerzet! :thumbsup: Ik heb ervan genoten, het is net of ik Mia zo voor me zie dansen! Wil graag meer van je lezen, dus kom wekelijks terug bij SOL!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk, die positieve reacties! Dat werkt motiverend. Mijn vuurdoop heb ik nu gehad, dus op naar de volgende schrijfopdracht!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ikarus, Vooral de laatste alinea laat goed zien hoe deze dame zich van anderen niks aantrekt. Was leuk te lezen, Connie

Rol

  • Anoniem
Hallo Ikarus, Heerlijk om zo te kunnen leven in je eigen wereldje, te genieten van de dingen die je al deed toen je nog jong was. Voor haar lijkt de tijd stil te zijn blijven staan. Niemand danst nog op E,W&F. Met plezier gelezen. Schrijfcoach Corrie