Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#145 Illusie

#145 Aan de poolbar bestel ik mijn laatste wijntje voor vandaag. Ik hef het glas langzaam richting het groepje die voor mij zit. Uit beleefdheid krijg ik een wat ongemakkelijke glimlach terug. Ik heb lang getwijfeld of ik mijn derrière naar de jongelui zal verplaatsen. Ik mag dan de 50 gepasseerd zijn, met mijn frisse verschijning zou ik er prima tussen passen. De wijn smaakt me niet meer, het laatste bodempje laat ik staan en ik druip af naar mijn tent. Waarom zagen ze mij niet zitten? Ik kom prima mee met de nieuwe generatie. Het buiktruitje, die me verdomd goed stond, leken ze te verachten. Dat droegen die vrouwen toch ook allemaal? Terwijl ik me afvraag waarom ze mij niet hebben uitgenodigd om bij ze te komen zitten, begint mijn hoofd te bonken. Misschien had ik dat laatste wijntje niet moeten bestellen, maar ik hield graag het tempo aan van de jonge mensen tegenover mij. Dat hadden ze toch wel gezien? Door de bonkende hoofdpijn besluit ik vroeg naar bed te gaan. Ik doezel bijna weg wanneer ik wakker schrik van een luidruchtig groepje mensen. ‘Moet je nou eens kijken, ik zei het je, dat oude mens ligt allang in bed’. Een hard gelach volgt. ‘En zag je dat buiktruitje, ze denkt zeker dat ze 20 is…’. Mijn wangen gloeien, het zweet breekt me uit. Zal ik er dan toch aan moeten geloven? Is de tijd van doorzakken met veel drank, gezien worden en hippe kleding dan echt verleden tijd?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maaartx, welkom op dit forum. Je hebt meteen een fraai verhaal neergezet over de illusie van een 50-plusser. Mooi geschreven, waardoor ik als lezer het idee krijg er naast te zitten terwijl het zich allemaal afspeelt. Ik leef met HP mee! Hopelijk deel je nog veel verhalen met ons, ik kijk ernaar uit!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Maaartx, welkom. Op de een of andere manier vind ik dit een nogal desolaat verhaal. En dat begon al snel met 'het twijfelen over het verplaatsen van de derrière'. Dan 'het afdruipen'. Taaltechnisch 'richting' vermijden, pas de ELDA-regel toe, eerst leesteken dan aanhalingsteken, 'het laatste bodempje', is er meer dan één?, het truitje dat, niet die. Er is meer waar je m.i. strenger naar kunt kijken. Zoals twee keer bonkende hoofdpijn. Succes en alle plezier hier.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maartx, is er dan niemand die de vrouw er op wijst dat zij zichzelf belachelijk maakt? En morgen komt ze ze allemaal tegen bij de sanitairgroep op de camping... Sneu, maar een harde leerschool. Als je zoals Mili aangeeft nog eens zorgvuldig doorleest, zul je de taalkundige onvolkomenheden zien: het groepje, dat en niet die is er ook zo een. Groet Connie

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Wat een warm welkom :) Bedankt voor de feedback! Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn verhaal iets te snel heb geplaatst en de slordigheidsfoutjes over het hoofd heb gezien. Omdat ik graag leer, zal ik zeker meer verhalen delen op het forum. Tot de de volgende keer! Groetjes Maartje

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! :) Je hebt een meelevend verhaal geschreven of komt het dat ik tot de leeftijdsgroep van de HP behoor? Ik kan iig heel goed mee in haar gedachtegang hoewel ik persoonlijk geen buiktruitjes draag en geen wijn drink. Nooit gedaan ook. ;) Ik vind het een leuk verhaal en lees je graag een volgende keer weer. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maaartx, Welkom op ons forum. Maak je buik maar nat, met of zonder buiktruitje, je zult hier heel veel leren. De jeugd is bijzonder hard tegenover een ietwat oudere persoon; het hoort bij de leeftijd. Is van alle tijden... Je hoofdpersoon (HP) heeft ook nog veel te leren. :o

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Maartje, ... leuk verhaaltje. Let zeker op # 2 en # 3. Je hp kreeg een les uit het leven gegrepen en zal haar waarschijnlijk eeuwigdurend heugen. Succes met schrijven.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
maaartx, Duidelijk verhaal, met scherp gekozen details. 'Mijn wangen gloeien, het zweet breekt me uit.' is een prima slotzin. Wat daarna volgt is uitleg, vertrouw op de lezer.

Rol

  • Anoniem
Hallo Maaartx, Au! De deceptie van denken dat je nog wel mee kunt komen, maar vervolgens door de jeugd niet geaccepteerd te worden. Daarmee in een keer beseffen dat je er te oud voor bent geworden. Leuk verhaal. 'Ik hef het glas langzaam richting het groepje die voor mij zit.' 'Die' moet hier 'dat' zijn, het groepje is namelijk onzijdig. Schrijfcoach Corrie