Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#145 what goes around

Ik zou dit niemand ooit vertellen, maar op zolder staat een racebaan. Daar rijd ik elke dag. Muziek luid, luik gesloten. In de bochten zitten slipsporen. Dat zijn ingeslikte woorden. Kale banden langs de weg, het product van mijn traditie. Om te struikelen als je aan het printen bent, en zo de kokosgeur in je haar te ruiken. Je niet uit te vragen, en een fijngeknepen liefdesbrief in mijn broekzak laat. Er liggen stukken auto, dat komt door oma’s dood. Gebroken joysticks in de hoek tellen hoe vaak ik niet ben gekozen. Ik schaam me voor de rondjes, maar zo blijf ik in balans. Als kind had ik controle. Nu moet ik zijn, zoals een man.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@MJJ, kort maar krachtig en de HP hoeft zich nergens voor te schamen hoor. Mooi 'even de kokosgeur...'. Ik vind het een heel goed indringend verhaal. Knap :thumbsup: Waar ik wel over twijfel is 'tellen hoe vaak...' Is dit goed Nederlands? Joystick's die tellen?. Ben benieuwd. Groetjes Nancy

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mjjbogert, aparte geest, apart verhaal. Het verrast me. Slipsporen als woorden, kale banden een traditie. Is hp van de weg geraakt door oma's dood? Of door de kokosgeurende chick?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mjjbogert, ik heb het een paar keer gelezen en hier en daar denk ik het te begrijpen. HP verwerkt zijn frustraties tijdens het racen. Dat is wel een mooi gegeven. Het product van mijn traditie bracht me op een dwaalspoor. Ingeslikte woorden mooi beschreven als slipsporen. Maar dan struikelen als je aan het printen bent? Dan zijn we ineens op een kantoor? Schamen voor de rondjes, nee toch zeker, mooie manier om je zinnen te verzetten!

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@nancy dankjewel! Dat zou ik eigenlijk niet zeker weten. Het klinkt wel goed in mijn oren. @mili na de dood van zijn oma schoot hij uit de bocht. Bedankt voor je reactie! @i-Kat klopt helemaal. Jaa, het struikelen bij de printer is voor de hp haast een traditie te noemen. Misschien is dat niet helemaal lekker verwoord. Tnx!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mjjbogert, ik haal uit je verhaal de frustratie van een man, die de racebaan gebruikt om af te reageren. Toen zijn oma nog leefde voelde hij zich beschermd als kind. Hij heeft een oogje op iemand, maar durft zijn liefde niet te laten zien. Het leven als volwassen man valt hem zwaar. In de racebaan ligt alles opgesloten wat hij heet meegemaakt. Misschien zit ik er helemaal naast :confused: Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De laatste prachtzin verklaart voor mij een hoop. :thumbsup: Ook voor mij is het niet helemaal duidelijk maar ik vermoed dat de HP ook niet helemaal uit de reden is waarom hij deze 'verslaving' heeft. Toch kan hij voor zichzelf ( en voor de lezer) een hoop verklaren. Hoe ruik je de kokos geur als je valt? Door de beweging? Ach, het dient zijn doel; omgaan met het man zijn. Verder is het onschuldig en hoeft niemand het te weten. ;) Bijzondere invulling :nod:

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie haha sorry, ik was op mijn werk. Bedankt voor de energie die je er in hebt gestoken. Ik probeer korte stukjes te schrijven die zich niet in 1 keer laten begrijpen. 10 keer is echter wel te veel, ik zal het volgende keer minder ingewikkeld verwoorden. "in de racebaan ligt alles opgesloten wat hij heeft meegemaakt" is precies de inspiratie van mijn stuk. Bedankt voor je reactie! @Blavatski Haha, de appel valt niet ver van de boom zullen we maar zeggen. Ik ben me wel aan het verdiepen in schrijfstijlen, dus wellicht worden mijn stukjes binnenkort normaler. Of juist helemaal niet :p Bedankt voor de reactie! @Marietje Dat klopt, de HP worstelt er zelf een beetje mee. Dubieuze geest. Door te vallen komt hij net iets te dichtbij zonder dat het 'opvalt' denkt hij zelf in elk geval. Bedankt voor het compliment en de reactie!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Mike, De racebaan op zolder en de 'brokstukken' symboliseren de gang van de jongen - zeker na het overlijden van zijn oma - naar volwassenheid. Fijngeknepen liefdesbrief en kokosgeur. Het komt allemaal goed met die jongen. Jij hebt wat met 'rond'- leuk verhaal. Met plezier gelezen en hierover nagedacht.

Rol

  • Anoniem
Hallo MJJ, Een jongensachtige manier om zijn volwassenheid te kunnen hanteren. Mooi gespeeld met de opdracht. Deels is het een metafoor, met de man zelf als het autootje op de racebaan, maar tegelijk is het gewoon een man die met autootjes speelt om zich af te reageren. Knap gedaan. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny bedankt voor je reactie! Haha leuk dat je dat opmerkt. Is mijzelf niet opgevallen, maar ik kan het wel plaatsen. Ik vind ronde dingen wel altijd fijn. @Corrie dankjewel!