Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#145 De flikflak

Mijn handen plant ik voor me in het gras. Benen met een zwaai omhoog. Een perfecte radslag. “Je kunt het nog mam,” roept mijn tienjarige zoon enthousiast. “Daar ben je toch veel te oud voor,” zegt mijn andere puberende zoon. Ik was vroeger turnkampioen van de regio. Waarom zou ik dit niet meer kunnen? Aangemoedigd door de laatste kritische opmerking, doe ik er nog een radslag achteraan. En nog één. “Mam, kun je ook de flik-flak?” Ik begin te twijfelen. Dat was mijn specialiteit, lang geleden. Ergens in mijn lijf borrelt een waarschuwingssignaal. Dit negeer ik. De verwachtingsvolle blik van mijn jongste zoon zet mijn twijfels aan de kant. Ik ga staan, haal diep adem. Focus. Net als bij de yoga. Vervolgens buig ik voorover, kom met veel vaart omhoog met mijn handen over mijn hoofd in een achteroverbuiging. De grond onder mijn voeten laat los. Ik zweef, voor een fractie van een seconde. Ik probeer mijn handen op de grond te krijgen. Maar de grond is niet in de buurt. Met een smak land ik op mijn rug. Een pijnscheut schiet van mijn wervels naar mijn benen. Ik kijk in het geamuseerde gezicht van mijn puber. Onmiddellijk zie ik voor me wat mijn piepjonge fysiotherapeut tegen zijn collega’s zal zeggen, nadat hij mij behandelt heeft: ‘mevrouw dacht dat ze 20 jaar jonger was en moest zo nodig de vlotte moeder uithangen.’ Moeizaam kom ik overeind.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hedje, amusant verhaal van deze vlotte moeder. Mooi geschreven, ik zag het zo voor me! :thumbsup: behandelt heeft ==> behandeld heeft

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hedje72, ..leuk verhaal. Zo gaat dat van jong naar oud. Blijf in vredesnaam lachen; je hebt je kinderen in ieder geval zelfvertrouwen gegeven. Het piepjonge voor de fysiotherapeut: heel fijntjes gezegd.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou aanraden van niet te veel op uitdagingen van pubers in te gaan. We worden geconfronteerd met onze leeftijd en je kan er letsel aan overhouden. Je ergernis over de piepjonge fysio ten spijt, hoop ik toch dat hij je heeft kunnen helpen. En een flikflak, in hemelsnaam. Kan je die echt uitvoeren?! Ik zou rechtstreeks op de grond belanden. Leuk verhaal! :nod:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Whoehaha, ik zag het helemaal voor me, in een Amerikaanse film lukt het altijd wel maar in het echte leven niet natuurlijk. Dat levert dan wel een vermakelijk verhaal op!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen bedankt voor jullie reacties. Even voor de duidelijkheid: het verhaal is (gelukkig) niet volledig autobiografisch hoor. Een deel werkelijkheid en vervolgens mijn fantasie die ermee aan de haal ging voor dit verhaal. De flikflak doe ik alleen vanaf de rand van het zwembad 8)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Hedje, maar ook in het zwembad kun je verkeerd terecht komen. Puntje: dialogen steeds beginnen op een nieuwe regel leest rustiger. Vlot geschreven verhaal, waarin geldt dat je niet moet denken dat je eeuwig jong blijft. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hedje72, Leuk verhaal en zodanig geschreven dat ik de scene voor me zie. Even zeuren:
Je kunt het nog mam,” roept mijn tienjarige zoon enthousiast. “Daar ben je toch veel te oud voor,” zegt mijn andere puberende zoon.
Er zijn twee zoons: één van tien en een puber - 'mijn andere puberende zoon' wil zeggen dat beide zoons puber zijn. (mijn andere zoon of mijn puberende zoon).

Rol

  • Anoniem
Hallo Hedje72, Je even weer jong denken te voelen en dat dit vervolgens met een smak uit de wereld wordt geholpen. Je bouwt het verhaal mooi op, met aan het einde de gedachten aan het commentaar van de fysio als extra sneer naar jezelf. Leuk gedaan! Schrijfcoach Corrie