Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#144- Driften

Driften Omhuld door het donker vreet haar auto kilometers, met telkens als nieuw doel rode achterlichten voor haar. Ze wrijft met haar handen over haar broek, grijpt het stuur steviger vast en leest het bord boven de weg: Paris 256. Minstens nog twee uur. Haar auto versnelt. Grote druppels maken kleine plasjes op haar voorruit. De snelheid trekt ze omhoog, de wissers vegen ze weg. Nogmaals controleert ze haar mobiel die op de passagiersstoel wacht. Ook het geluid staat aan en Google meldde geen storingen. Waarom krijgt ze hem niet te pakken? Het bericht op haar voicemail -‘Kom naar huis.’ – door de onbekende stem had haar ongerust gemaakt. Het pijnlijke gekrijs en de paniek in de stemmen op de achtergrond hadden de adrenaline aangemaakt. Internet gaf geen nieuws. Wat is er gebeurt? De doemscenario’s herhalen zich. De meest definitieve blokkeert ze. In de kleine ruimte resoneert het geluid van haar banden op het asfalt. Haar hartslag holt vooruit. De snelweg buigt naar links. Meteen laat ze het gaspedaal los en rukt aan haar stuur. Wegglippende achterwielen zwiepen haar lichaam naar rechts, haar ademhaling stokt. Ze zet haar voeten schrap naast de pedalen, stuurt beheerst nog meer naar links en remt dan gecontroleerd af. Op de vluchtstrook brengt ze de auto tot stilstand. Ze klikt haar gordel los, gooit het portier open, stapt uit, rent bij haar auto vandaan en legt haar handen gevouwen achterop haar hoofd. Haar asem ontsnapt de koude lucht in. Ze tuurt omhoog het donker in. Zelfs de maan laat het afweten. Met gesloten ogen ademt ze diep in en uit. Een vrachtwagen dendert voorbij. Het licht van haar koplampen achter zich werpt haar schaduw op het asfalt. Haar ringtone zet haar weer in beweging.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
En toen, en toen, en toen?? Spanning bouwt zich prachtig op maar je laat me achter met een meer dan open einde. Desalniettemin mooi geschreven!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie eerste zin, beeldend opgebouwde spanning. Net geen ongeluk, maar wat wel? Het vraagt om een vervolg, Marietje!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marietje, Inderdaad; spanning ten top, maar dan? Tell me more, tell me more! Heel mooi geschreven, ik racete mee met HP! Klein dingetje; haar auto versnelT

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, ik kan het nooit laten. :D Hoe kan een onbekende stem zeggen: 'Kom naar huis?' Is dit logisch? Thuis verbind ik met bekende stemmen. [Haar hartslag holt vooruit.] De auto holt toch niet? Suggestie: Haar hartslag snelt vooruit? [Haar asem ontsnapt de koude lucht in.] 'Asem' vind ik 'plat staan' in een geschreven tekst en daarnaast klopt de zinsconstructie niet. Een roadie-verhaal à la Marietje, dol dat zij is op snelle auto's. Heeft de hp zich van haar dj losgescheurd en moet zij nu eens thuiskomen? ;) Je laat je lezer inderdaad in het ongewisse na deze turbulente rit. *** gefeliciteerd nog ***

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Inderdaad een vreemd verhaal. Zonder kop of staart. De gemoedstoestand van de HP is mooi beschreven, daar niet van. Is dit het gevolg van een free-writing misschien? Dan mag en kan alles, maar dan zou ik de titel veranderen in "driften in free-writing" zodat je als lezer weet wat je te wachten staat. Maar wie weet is het de bedoeling om ons met vragen achter te laten?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marietje, ... het woordje 'asem' viel me op; of wilde je hier iets speciaals mee aangeven? Ik denk dat het een fragment is uit een langer verhaal of een aanzet daartoe. De angst heb je goed weergegeven.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, een nachtmerrie-scène. De gemoedstoestand beschrijf je duidelijk, om vervolgens lezer met vragen achter te laten. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En toen, en toen, en toen?? Spanning bouwt zich prachtig op maar je laat me achter met een meer dan open einde. Desalniettemin mooi geschreven!
Ik ben helemaal blij dat ik jou heel erg nieuwsgierig heb gemaakt. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie eerste zin, beeldend opgebouwde spanning. Net geen ongeluk, maar wat wel? Het vraagt om een vervolg, Marietje!
Er komt meer dan een vervolg. :unibrow: Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marietje, Inderdaad; spanning ten top, maar dan? Tell me more, tell me more! Heel mooi geschreven, ik racete mee met HP! Klein dingetje; haar auto versnelT
Zat je voorin of op de achterbank, Ton? :D Bedankt voor het lezen!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, ik kan het nooit laten. :D Hoe kan een onbekende stem zeggen: 'Kom naar huis?' Is dit logisch? Thuis verbind ik met bekende stemmen. [Haar hartslag holt vooruit.] De auto holt toch niet? Suggestie: Haar hartslag snelt vooruit? [Haar asem ontsnapt de koude lucht in.] 'Asem' vind ik 'plat staan' in een geschreven tekst en daarnaast klopt de zinsconstructie niet. Een roadie-verhaal à la Marietje, dol dat zij is op snelle auto's. Heeft de hp zich van haar dj losgescheurd en moet zij nu eens thuiskomen? ;) Je laat je lezer inderdaad in het ongewisse na deze turbulente rit. *** gefeliciteerd nog ***
Mijn trouwe critiKUS! :{} Onder een voor haar bekend nummer staat op haar voicemail een onbekende stem. Een hart kan op hol slaan: daar speelde ik mee. Juist de DJ roept haar naar huis. Het is een vervolg op: http://schrijvenonline.org/forum/themaforums/weke… *** Dank je wel ***

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Inderdaad een vreemd verhaal. Zonder kop of staart. De gemoedstoestand van de HP is mooi beschreven, daar niet van. Is dit het gevolg van een free-writing misschien? Dan mag en kan alles, maar dan zou ik de titel veranderen in "driften in free-writing" zodat je als lezer weet wat je te wachten staat. Maar wie weet is het de bedoeling om ons met vragen achter te laten?
Ik vertaalde de opdracht als filtreer angst uit twee geschreven bladzijden. Dit is de angst van mijn HP uit mijn MS. Het is mijn bedoeling dat jullie de spanning voelen en nieuwsgierig worden. ;) Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De spanning is goed voelbaar en ik ben erg gefrustreerd dat ik nu niet weet wat er aan de hand is. Ik wil verder lezen, maar helaas. De bedoeling van de schrijfopdracht is volgens mij geslaagd bij dit verhaal, zonder dat ik weet of je inderdaad gewerkt hebt met freewriten. Nu lees ik dat je dit uit je manuscript hebt gehaald en zoals je weet ben ik niet streng, de bedoeling is schrijven. Het is je gelukt me nieuwsgierig te maken. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marietje, ... het woordje 'asem' viel me op; of wilde je hier iets speciaals mee aangeven? Ik denk dat het een fragment is uit een langer verhaal of een aanzet daartoe. De angst heb je goed weergegeven.
Het woord asem gebruikt omdat verderop al het woord adem wordt gebruikt. Bij ons thuis is het woord asem een regelmatig gebruikt woord. Ik zal er bij de definitieve versie van mijn MS nog eens naar kijken. Mijn persoonlijke opdracht was om angst op te roepen en ik ben blij dat ik zie daarin geslaagd te zijn. Daarom dank voor je waardevolle reactie. ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, een nachtmerrie-scène. De gemoedstoestand beschrijf je duidelijk, om vervolgens lezer met vragen achter te laten. Graag gelezen, Connie
Bedankt! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De spanning is goed voelbaar en ik ben erg gefrustreerd dat ik nu niet weet wat er aan de hand is. Ik wil verder lezen, maar helaas. De bedoeling van de schrijfopdracht is volgens mij geslaagd bij dit verhaal, zonder dat ik weet of je inderdaad gewerkt hebt met freewriten. Nu lees ik dat je dit uit je manuscript hebt gehaald en zoals je weet ben ik niet streng, de bedoeling is schrijven. Het is je gelukt me nieuwsgierig te maken. :)
Bedankt voor je reactie. :thumbsup: Dit was de opdracht: -Schrijf vrijuit twee pagina's over wat er het eerst in je naar bovenkomt. Alles mag en niets is verkeerd. Verbind dat wat je schreef met het thema 'vlucht niet voor je angst'. - Omdat ik dagelijks probeer met mijn manuscript bezig te zijn heb ik die verhaallijn gebruikt om het met het thema te verbinden en dat leverde deze nieuwe scene op. Ik heb wel een idee hoe het verder loopt maar dat moet ik nog helemaal uitwerken. Ik ben blij met jouw nieuwsgierigheid. :nod: