Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#143 Rotdag

Ik dacht aan het begin van deze dag dat het echt een rotdag zou worden. Eerst wakker schrikken van een leeg display op mijn wekker. Dan halverwege mijn douche stop het water met stromen. En toen wild mijn auto niet eens starten. Ik dacht eerst dat ik echt super veel pech had vandaag maar het bleek overal zo te zijn. Geen elektriciteit, zelfs niet van batterijen. Ik had echt de vreemdste theorieën gehoord van wat het veroorzaakte. Test van geheim wapen van de overheid, invasie van een of ander land, invasie van aliens, invasie van demonen, begin van openbaring en ga zo maar door. Ik hoopte dat het morgen voorbij zou zijn. Dus moest ik mij nu maar zien te vermaken zonder TV, internet of computer. Gelukkig had ik nog wat boeken liggen die ik voor verjaardagen had gekregen. En voor het avond eten had ik ook mazzel dat mijn buurman een BQQ had geregeld voor de buurt. Nu is de dag bijna voorbij en begint de zon onder te gaan. Ik begin maar vast met kaarsjes aan te steken. Alleen wil mijn aansteker niet werken. Oh, dat rotding heeft zo een elektrische vonk, dan maar lucifers. Na de kaarsjes te hebben overwonnen werp ik een blik naar buiten. Ik wist niet dat het zo donker kon zijn ‘s avonds. Dat het nieuwe maan is helpt ook niet. Maar vanwege deze duisternis zie ik nu iets wat normaal nooit zou hebben gezien. Ik wist niet dat er zo veel sterren in de hemel zichtbaar konden zijn. Ik weet niet hoe lang ik van het zicht heb genoten. Ik werd uit mijn trance gehaald toen de sterren langzaam verdwenen en ik de lichten in huizen en langs straten aan zag gaan. Misschien was de dag zonder stroom toch niet zo verkeerd.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Leftovers, Op zich ben ik helemaal mee met je verhaal, en een dagje zonder is niet slecht als je kan compenseren met een prachtige sterrenhemel, de rust van een boek, de brandende kaars. Echter zou ik wel willen aanraden - ik ben geen ervaren schrijfster maar dit bleef me bij sedert school - niet te veel je zinnen beginnen met 'Ik'. Bijvoorbeeld de laatste alinea: 4 van de 8 zinnen beginnen met ik. Soms kan je dingen anders zeggen. "stukje voor stukje werd ik uit mijn trance gehaald toen de sterren langzaam verdwenen" "Wat een hoop sterren aan de hemel..." nog veel schrijfplezier

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leftovers, Ik heb je met genoegen gelezen. Beetje beklemmende​ sfeer weet je goed te treffen, met ook een mooie moraal dat je andere dingen (weer) bent gaan waarderen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Leftovers, Mooi stukje, met een mooie moraal. Genieten van de kleine dingen en van een heel groot evenement, de sterrenhemel. Het veel "ikken" stoorde mij inderdaad ook een beetje. Je kunt de zinnen soepeler laten verlopen, dat weet ik zeker. Een blik naar buiten werpen: dan denk ik altijd aan een stoffer en blik...kan beter, vloeiender, minder stereotiep. Probeer maar. Maar toch graag gelezen vanwege de inhoud van het verhaal. :o