Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De kluizenaar van diest(weekopdracht 142)

Je bent 58 jaar meegegroeid met de technologie van de wereld,die de laatste honderd jaar een extreme evolutie heeft ondergaan.Iedereen maakt zowat gebruik van dergelijke toestellen die we ons twintig jaar geleden niet konden voorstellen,zodanig zelfs dat we niet meer zonder kunnen.En toch is er een man uit Diest die ook dergelijke toestellen heeft van deze tijd,die uit zijn levensstandaard wil treden om Kluizenaar te worden.Een standpunt die hij op een bepaald moment van zijn leven neemt.We leven in een hectische wereld,u hoeft maar naar het journaal te kijken,krant te lezen,soms schrijnende beelden,ik denk dat iedereen met gezond verstand in zijn diepst van zijn bewustzijn eens kluizenaar wil worden,maar onze levensstandaard laat het niet toe.Je wordt bij de geboorte door de levensjaren meegesleurd,je leven wordt getekend naarmate je ouder wordt,je verleden wordt gemaakt,en dan val je daarop terug,en wil je eens tot inkeer komen naar de gelukkige momenten,en ook de moeilijke momenten in je leven,het heeft ook te maken met de opvoeding,godsdiensd,en dan de motivatie,kan ik dit alles missen,en komen we bij een psychisch aspect,ik kan kluizenaar worden omdat ik weet dat het niet voor gans mijn leven is.Kan ik één zijn met de natuur die zoveel te bieden heeft dat wij het niet meer zien,kan ik lezen en schrijven zonder de stress om me heen.Dit verhaal zou ik kunnen samenvatten in twaalf woorden"De vroomheid van een Kluizenaar is zoals het geluid van de stilte". Edwaldy

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:? Ik ben hier nieuw,en graag had ik wat reactie gekregen over het onderwerp de "Kluizenaar"wat ik kan verbeteren,om vervolgens uit te kijken naar de volgende opdracht en de gekregen tips in acht te nemen,om zo in de toekomst korte verhalen te schrijven of columns.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Edwaldy, Ik begrijp dat je als nieuweling teleurgesteld bent over het uitblijven van reacties op jouw inzending. Daarom bij deze een korte reactie: 1. De deadline voor inzending van de opdracht #142 was inmiddels verstreken 2. Jouw tekst is moeilijk te lezen, zodat het lastig is een reactie te geven op de inhoud. Hieronder daarvan enkele voorbeelden: a. Je gebruikt geen spaties na komma’s of punten b. Je rijgt de zinnen aaneen, je zou kunnen overwegen om alinea’s te gebruiken c. Jouw tekst bestaat uit slechts 8 zinnen, waarvan de meeste erg en sommige te lang zijn, met een reeks aan “,en…. ,en …. ,en….” Je zou kortere zinnen kunnen gebruiken. Voorbeeld van zo’n lange vrij onleesbare zin: [Je wordt bij de geboorte door de levensjaren meegesleurd,je leven wordt getekend naarmate je ouder wordt,je verleden wordt gemaakt,en dan val je daarop terug,en wil je eens tot inkeer komen naar de gelukkige momenten,en ook de moeilijke momenten in je leven,het heeft ook te maken met de opvoeding,godsdiensd,en dan de motivatie,kan ik dit alles missen,en komen we bij een psychisch aspect,ik kan kluizenaar worden omdat ik weet dat het niet voor gans mijn leven is] Misschien dat je hier wat aan hebt, succes met volgende stukjes

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Edwaldy, Welkom op dit forum. Je hebt heel erg je best gedaan met de opdracht van de kluizenaar in te vullen. Het was geen gemakkelijke opdracht. Toch zijn er veel mooie en diepzinnige en ook grappige verhalen los gekomen. Ik raad je aan om van die inzendingen te leren en je eigen stijl te vinden. Je inzending is een beetje te langdradig, maar er zitten diepe gedachten in die ik zeer waardeer en meeneem. Fijn dat je hier bent aangekomen en succes met het talent tot schrijven bij te schaven. Zoals ieder talent eist dat oefening, oefening en nog eens oefening. Probeer daarom iedere week mee te doen. Alle begin is moeilijk. Na een tijdje zul je merken dat er meer en meer mensen hier op SOL je zullen aanmoedigen en zelfs complimentjes geven. :o Luutsche65 heeft je al goed op weg geholpen.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik waardeer de reacties, ik ben nu verschillende columns aan het lezen, je ziet binnenkort wel mijn weekopdrachten verschijnen, ik hoop langs deze weg ooit een boek,en mijn biografie of levensverhaal in de vorm van columns te kunnen schrijven, ik neem nu heel wat tips mee die ik hier lees van andere schrijvers.