Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#143: Ik kon het proberen.

Vrijdag. De zon brand op mijn gezicht en de wekker is nog niet gegaan. Mijn favoriete moment van de dag, er moet nog helemaal niks. Ik wil mij omdraaien en verder slapen, maar ben te bezweet om het comfort te vinden. Ik woel wat ongemakkelijk voordat mijn hand besluit zich uit te reiken naar de ventilator op mijn nachtkast. Half dromend besluit ik dat dit puur geluk is. Was mijn elektrische tandenborstel gisterenavond niet leeg gegaan, dan had ik hier niet aan gedacht en stond die ventilator nog op zolder. Een deceptie slaat dit plezierige gevoel het veld uit, en maakt plaats voor onbegrip dat mij uit dromenland snokt. Ik druk herhaaldelijk op de schakelaar, maar er gebeurt niets. “The fack”, mompel ik terwijl ik rechtop ga zitten en mijn telefoon pak. Geen reactie. Een druk op de uitknop roept enkel het ‘lege batterij’ icoon op. Hoofdschuddend achter zijn bureau luistert mijn baas het hele verhaal aan. “Al moet ik toegeven dat ik iedereen op de borrel vanmiddag kan vermaken met jouw ochtend, ik vind het geen reden. Het is twee uur in de middag, je moest hier om acht uur zijn. Je hebt een stapel overwerk te pakken en prijs je daarmee gezegend.” Een plezierige sparkel overmeestert zijn serieuze gelaat. “Hoe afwezig ben jij ’s morgens trouwens” grijnst hij terwijl hij een verpakte tandenborstel uit zijn la vist. “Al je gangen zijn donker door een stroomstoring en nog gooi je een halve liter water in je koffiezetautomaat voor je gaat douchen… OCD much?” Plagend kijkt hij me aan terwijl hij de tandenborstel in mijn schoot werpt. “Hier, en ik verwacht je binnen een kwartier achter je bureau.”

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Michael, wat een leuk verhaal! Mooie beschrijving van wat HP overkomt. Je verrast me met een bijzondere wending wat die baas betreft, eerst goed weergegeven irritatie (mooie tekst laat je hem uitspreken!), daarna wordt het een mensen-mens. Alleen denk ik dat de titel verwijst naar iemand die met een smoes komt bij zijn baas, maar uit je beschrijving van de handelingen begrijp ik dat HP echt door de stroomuitval te laat is en dat uitlegt aan zijn baas. Of zie ik iets over het hoofd? Michael, ik heb dit met plezier gelezen!

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klopt, niemand weet hoe dat komt. Of misschien toch? Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik heb er dit keer een meer 'gebonden soep' van proberen te maken. Die feedback heeft zijn vruchten wel afgeworpen, tnx!

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal. De details zijn passend en maken de sfeer: de elektrische tandenborstel, het verhaal voor op de borrel, het water voor de koffieautomaat. Wat is het verband tussen de elektrische tandenborstel die leeg is gegaan en de ventilator die op zolder stond? Gaat hij op zolder een andere tandenborstel zoeken oid?

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verre associatie, toen hij zijn tandenborstel naar de oplader moest brengen bedacht hij dat hij wel meer aan voorbereiding kon doen. Maar dat kreeg ik niet goed in weinig woorden verpakt, goed dat je het opmerkt. Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Mjjbogert, De titel 'Ik kon het proberen' maakt nieuwsgierig. Ik werd verrast door de wending naar de werkgerelateerde sfeer. Gelijktijdig het moment dat mijn wenkbrauwen licht fronsten. Wat ik mis is wat doet de reactie van de 'baas' met je hp? Een gniffel, het doormidden breken van de tandenborstel. Probeer iets minder uit te leggen. ... [maar ben te bezweet om het comfort te vinden. Ik woel wat ongemakkelijk ...] 'ben te bezweet om het comfort te vinden - woelen = zegt ongeveer hetzelfde 'woelen - ongemakkelijk = woelen heeft het ongemakkelijke al in zich. Wat ik een leuke zin vind: [Een plezierige sparkel overmeestert zijn serieuze gelaat.] Hier zeg je met weinig woorden heel veel. Complimenten voor de wijze waarop je de reactie van de baas hebt neergezet. Natuurgetrouw. Een glimlach verscheen op mijn gezicht. Hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mike, ... een leuk verhaal. Ik moest even door dat ... 'OCD much' heen, maar ik snap het nu. IK neem aan, dat het een teveel aan after shave is.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@emy haha thanks :D @conny bedankt! :De @inanna hulde! Bedankt voor je feedback. Dat van de reactie bedacht ik me ineens de volgende dag. Dat van het woelen klopt, thanks. Ook voor de complimenten trouwens! @ riny, nee dwangmatig dingen doen. Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mjj, Michael blijkbaar?! De dag begint minder prettig dan gewenst voor je hp. Voortijdig wakker worden tot daar aan toe, maar een niet werkende ventilator als de ochtendzon al warmte afgeeft, hm. Ik vind hp een redelijk begripvolle baas hebben die de grap kan inzien vh telaat komen. Een erg leuk verhaal heb je neergezet! Vergeef me volgende, ik heb er een handje van weg soms uitgebreid reactie te geven. Doe ermee wat je wil, overpeins het evt. Als Vlaming heb ik mss andere noties dan jullie, Nederlanders. De zon brandT ...mijn hand besluit zich uit te reiken >> een hand besluit niet, evenmin reikt een hand? Een besluit is denk ik een eindresultaat, een besluitvorming na beraadslaging. Een beslissing nemen, beslissen is meer van oordeel zijn? Of zoiets als 'ik beslis over te gaan tot de dagagenda? ... Ik beslis mijn hand uit te strekken naar ... Half dromend besluit ik ... >> is twee maal identiek ww na elkaar, ook hier vermoed ik verkeerd gebruik? Evt ander ww, bedenk ik? ... Geen reactie >> begrijp ik niet. Hoe kan een telefoon reageren? Ofwel is er geen bereik, of je krijgt, door het lege batterij-icoon een blanco scherm. ' .... luistert mijn baas het hele verhaal aan.' >> luistert mijn baas naar ... of hoort mijn baas het verhaal aan. (Iets/een verhaal aanhoren) Enne, je OCD, kwam ik op Obsessive Compulsive Disorder o.i.d. ? De reactie van Ton in #1 volgde ik. In jouw reactie in #2 laat je ons wel raden :D , heeft je hp mss zelf ergens een stekker uitgetrokken?! Je hebt het geheel wel overtuigend gebracht!

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Marlie, sorry voor de late reactie, ik zie net dat er iets mis ging bij het plaatsen ervan eerder deze week. Haha, ik vind je uitgebreide reactie juist fijn! Dat zijn de reacties die ik nodig heb om beter te worden. Dat van de hand heb ik wel bewust gedaan. Aangezien mijn hoofdpersoon nog half slaapt voelt het voor hem alsof zijn lichaam handelt ipv hemzelf. Bedankt voor je feedback!