Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# schrijfopdracht 141 Vraag

Ik kijk zonder te zien Teveel gedachten misschien En me maar afvragen Of ik dit eigenlijk wel verdien

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien geeft het iets extra's als je 'dit' benoemt? 'En me maar' vind ik niet zo sterk maar 'ik blijf me afvragen' is weer een keer 'ik', wellicht geven de meer ervaren dichters wel suggesties. Ik kijk zonder te zien vind ik mooi! En te veel gedachten is herkenbaar.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@leeuwin, het is te veel gedachten, niet teveel. 'En me maar ...' vind ik zoals @i-Kat niet geslaagd te noemen. Het is voor mij spreektaal, geen schrijftaal voor een kwatrijn. Suggestie: 'En vraag mij af ...' om dan het ding te benoemen?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
mooi. ik denk dat de kracht is dat je 'dit' niet benoemt. de derde regel is inderdaad misschien wat te spreektalerig, maar ik denk dat je het herhaalde van het denken er in moet houden, dus dan wellicht toch 'blijf me afvragen...' (kan m.i. hier ook zonder 'ik')

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kijk zonder te zien Teveel gedachten misschien En me maar afvragen Of ik dit eigenlijk wel verdien
Hallo Leeuwin, Hier zeg je veel met weinig woorden. Het gedicht loopt prima en zoals passend is voor een Perzisch kwatrijn: het geeft goed een gevoel of stemming weer. Ik proef hier onzekerheid, iemand die aan zichzelf twijfelt. Goed gedaan, groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
leeuwin58, Die laatste regel doet afbreuk. Ik weet dat door het kwatrijn je verplicht bent te rijmen maar het woord: 'verdient' is hier te ... niet passend. En me maar afvragen Hoe had ik het beter kunnen doen; rijmt weer van geen kant. Leeuwin, dank voor je opgave in de zin van een puzzel (de laatste regel.) Je bedoeling heb ik begrepen.