Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 141 Overgehaald (1)

Wilma poogt mij uit te dagen Door om een kwatrijn te vragen Ik zou dat liever niet doen En dan toch… deze bijdrage

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wilma poogt mij uit te dagen Door om een kwatrijn te vragen Ik zou dat liever niet doen En dan toch… deze bijdrage
Dag Ton, Hier moet ik natuurlijk wel om glimlachen. Een aardigheidje, zo zie ik dit. Het accent ligt bij 'dagen' en 'vragen' op de /a/-klank inde voorlaatste lettergreep. Bij 'bijdrage' ligt die op de twee-na-laatste, /bij/. Formeel rijmt de laatste regel dus niet op de eerste twee regels, maar in dit geval vergeef ik het je. Groetjes van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Wilma, dank voor je vergiffenis; ik kan weer rustig slapen. ;) Dat aardigheidje heb je inderdaad goed herkend, ik ben eerlijk gezegd meer van de proza. Maar des te uitdagender is deze opdracht voor mij geweest. Hoewel ik - achteraf - wel het idee heb aan enige overcompensatie te hebben gedaan... Nogmaals dank voor je reacties, je hebt er veel werk aan gehad en van gemaakt, zie ik! :thumbsup: