Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#141 plukken

de zomer is een betekenisvolle plek men plukt er pruimenmondjes en kersenbellen als het lukt langs water lopen vingertoppen over sleutelbenen er wordt qua stemming nogal wat uitgedrukt

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, ik wachtte natuurlijk op jouw kwatrijn als groot dichteres. Het fascineert me en niet alleen door de keus aan de woorden 'pruimenmondjes' en 'kersenbellen'. Het is zomers zwoel, mede door de vingertoppen over sleutelbenen, om dan bijna tot een spottende 'conclusie' te komen. Ontegenzeggelijk mooi, jouw kwatrijn.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, ik voel en proef de zwoelheid van de zomer in jouw kwatrijn. Deze zin [langs water lopen vingertoppen over sleutelbenen] vind ik een juweeltje!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pruimenmondjes en kersenbellen zijn van die toverwoorden, ach wat heerlijk weer Elyse, je kwatrijn.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, heb je bijdrage een paar keer gelezen en laten rusten, hij begint te komen. Lekker lome zomerrijm, ik laat t maar gebeuren. Ik geniet van de sfeer die je me overbrengt!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, lief dat je op me wachtte, morgen vertrek ik weer naar mijn berg en zal proberen daar wat meer te reageren want hier komt er niet veel van helaas. Maar hier of daar, un grand merci! :{} @marceline, een fijn en warm compliment, dank je wel! @madd, van jou te horen dat ik toverwoorden schreef is heerlijk. Ik krijg er kwatrijnvleugeltjes van! :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
hoe heerlijk om pruimenmondjes en kersenbellen te plukken en dan ook nog vingertoppen over sleutelbenen te laten lopen! en ik zat al zo naar de zomer te smachten ...

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, Thanks :) @Riny, lekker lui lezen, maar is het niet een beetje kort? ;) @Ton Badhemd (ik blijf je achternaam noemen, ik kan het niet laten), lezen en laten rusten helpt meestal bij mij maar hier regent het kwatrijnen; hoe je dat met of zonder sleutelbeen bijbeent en dan teksten ook nog laat rusten waarna je ze herleest ... Dank je wel en ik ben blij dat je ook van mijn nietige bijdrage hebt kunnen genieten! :) :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, een stukje zomer voor jou, ik stuur je een bundeltje zonnestralen. :nod: Merci voor je fijne reactie. :{}

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar ... je krijgt dan trek naar meer; je bent dan helemaal in the mood.( #5) Er is hier ook voldoende te lezen. Mijn boekenkast puilt uit. :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Elyse, hartelijk dank voor je fijne reactie! Het stoort me allerminst dat je mijn achternaam erbij zet, ik was heel blij met de bemoeienis van Anagram om voor mij als beginnend hobbyschrijver een welluidend pseudoniem te fabriceren (zie #139 Bello, #1). Dus iedere keer als ik Ton Badhemd zie staan, denk ik met enige weemoed terug aan die allerplezierigste momenten met Anagram. Maar nu even een ernstig woord, Elyse. Ik heb in mijn nog maar korte lidmaatschap bij SOL slechts van een handjevol bijdragen van jou mogen genieten. En jouw teksten geven mij allerminst de indruk van de nietigheid, waar jij over spreekt. Integendeel, stiekem ben ik wel een beetje jaloers! En in de reactie van andere forumleden zie ik ook alles behalve nietigheid terugkomen, veeleer bewondering, respect en ga zo maar door. Dus, als je straks weer terugkeert naar die berg, zou ik daar als ik jou was maar eens goed over deze zonde, genaamd zelfonderschatting (ook wel genoemd valse bescheidenheid) nadenken. Moge deze contemplatie door de hoogte en de weidse blik voor jou leiden tot wat meer realiteitszin en zelfinzicht! :\\ En voorts ben ik blij te vernemen dat jij van plan bent vanaf jouw berg wat meer te reageren, en hopelijk ook deel te nemen aan de opdrachten zelf! Ik wens je goede reis, behouden aankomst en veel plezier! :)

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Proef ik het zoete sap van kersen, Zie pruimen die openbarsten, En voel ik hoe water en vingertoppen onder de huid kruipen... Een vruchtbaar seizoen, de zomer. Je laatste zin, het woord qua vind ik minder, mss omdat een woord beginnende met 'q' mijzelf niet zo dichterlijk lijkt. Stuur de zon onze richting uit! :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, de zomer, de pruimenmondjes en de kersenbellen zijn mooi, maar helaas ze gaan verloren in mijn onbegrip van de laatste twee zinnen. De betekenis ervan ontgaat mij helaas. Vorig week liet ik een werkje van Lucebert aan mij voorbijgaan. Had ik daarin geoefend, had ik je nu kunnen zoenen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij een grijze lucht hier vang ik een zonnestraal op van jouw kwatrijn. De derde regel wekt het zwoele gevoel op dat bij de zomersfeer hoort. Laat ik zelf maar bepalen wat voor stemming het oproept. Ik wordt er blij van elyse, dank je wel, Connie

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zwoel zomers is ook mijn conclusie. ;) Mis ik een komma na -lopen- in de derde regel? Nu krijg ik een beeld van vingertoppen die langs water lopen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, De eerste drie regels vind ik prachtig. De laatste regel wat minder. 'Qua' en 'nogal' vind ik hier uit de toon vallen. Maar de pruimenmondjes en kersenbellen roepen mooie zomerse beelden op. :thumbsup:

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
de zomer is een betekenisvolle plek men plukt er pruimenmondjes en kersenbellen als het lukt langs water lopen vingertoppen over sleutelbenen er wordt qua stemming nogal wat uitgedrukt
Hallo Elyse, Je hebt al veel lof geoogst, zie ik. Je kwatrijn is inderdaad fijn sensueel, je woordkeus speels en origineel (ik ga er zelf van rijmen :-)) De laatste zin vind ik nog wat vaag in vergelijking met de rest. Er is sprake van een 'stemming' die wordt 'uitgedrukt'. Ik zou hier graag toch iets concretere woorden lezen, en dan bedoel ik nou juist net weer niet het benoemen van die stemming... volg je me nog? Ik hoop het! Succes en groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Elysevdr, modern klassiek, noem ik het, met een fijn enjambement en een laatste regel met meerdere betekenissen: ik lees na 'vingertoppen over sleutelbenen' een al te snelle liefdesverklaring ingegeven door de stemming van het verhitte moment. (En de regen kwam met spijt ;) )

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton, ik ben behouden aangekomen en vind weer wat tijd. Met nietigheid bedoelde ik ook wel dat vier regeltjes maar weinig zijn (of is) en dat ik niet veel bijdroeg aan reacties. Maar blijft wel dat ik nooit bijster zeker ben van mijn spinsels. Geeft niet, alles kan altijd beter. Dank voor je ernstige woorden. ;) @leeghoofd, fijn hoe vruchtbaar je proeft, ziet en voelt; ik stuur je uit dankbaarheid wat Mexicaanse zon. :) 'het woord qua vind ik minder, mss omdat een woord beginnende met 'q' mijzelf niet zo dichterlijk lijkt.': dat is hoogstwaarschijnlijk een afwijking van mij omdat ik steeds een taal spreek waarin de 'q' in nagenoeg iedere zin voorkomt en dus ook rustig dichterlijk kan zijn. Ik zal het voortaan in mijn achterhoofd houden als jij me uitlegt waarom je jezelf 'leeghoofd' noemt. :unibrow: @Dos, ik was er al behoorlijk van streek van, dat je dat boekje zomaar liet liggen, maar nu begrijp je dat ik er slapeloze nachten van heb. En slapeloos kan ik niet eens drómen van je rode lippenstift. :crybaby:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, dank je wel, ik word blij van jouw reactie! :) @Marietje, dank je wel en nee, je mist geen komma. Je mag er eventueel een achter 'water', maar liever niet i.v.m. met het plezier van de meerduidigheid. ;) Het is het lopen dat overloopt naar sleutelbenen, zoals ook water kan overlopen. Maar dan met vingertoppen die hier daadwerkelijk lopen (glijden kunnen ze ook, maar dan gaat het binnenrijm verloren) hoewel niet langs water maar over sleutelbenen van mensen die langs het water lopen of liggen. Nou ja, ik denk niet dat je beeld nu veel beter is geworden. :( Je conclusie was in ieder geval fijn. :thumbsup: :{}