Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 141 -- Wat was ... (Perzisch kwatrijn)

Zie, vogels scheren over oppervlak onwetend dat hier ooit een wereld brak, door bommen en offers, door kilte en dood. Herinnering aan een huis zonder dak. Liefde werd aangetast, kwetsbaar door brand. Verwond putten tranen kracht uit een hand, wordt hoop uit de rots van het leven gekapt. Stilte wordt luider in ons Nederland. [edit op datum 8 mei 2017, een extra kwatrijn dat tussen de twee moet gelezen worden] [ Een volk op de vlucht, ontheemd en ontdaan, angst niet meer weten welke weg te gaan. Te kleine klompen, een uitgeput lichaam, was hulp op weg ... of verloren gegaan? ]

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig @leeghoofd en hoe fijn dat je een dubbele kwatrijn plaatste. Het is zo gelaagd. Neem de zin: Stilte wordt luider in ons Nederland. Heb ik je al gezegd dat ik het prachtig vind? Deze moet ik even aanhalen: 'Verwond putten tranen kracht uit een hand,' Ontroerend, ook dat nog eens.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, heel mooi, past precies bij vandaag en ik zie en voel het gedicht als ik het lees. Of de vorm klopt en of het ook in 8 regels mag weet ik niet, ik ben niet zo thuis in het dichten, maar ik vind het in ieder geval prachtig om te lezen. :)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leeghoofd, met zo'n mooi veelzeggend octrijn vind ik je nickname niet van toepassing. Word er stil van, zeker op 4 mei! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leeghoofd, het is prachtig! Het verdiend een ereplaats vandaag. Ergens waar het gelezen kan worden door een groter publiek.

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een Herdenkingsdag die toch voor rumoer zorgde in mijn hoofd. Het moest eruit. Ik hoopte dat het de nodige emotie/gedachten met zich ging meebrengen. Dankbaar voor de complimenten.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'leeghoofd', om stil van te worden; daarna is het geluid aan de beurt. Goed dat je je gedachten hebt geuit. Dankjewel.

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Een extra, weet niet of het past of zelfs maar nodig is bij de twee oorspronkelijke) Een volk op de vlucht, ontheemd en ontdaan, angst niet meer weten welke weg te gaan. Te kleine klompen, een uitgeput lichaam, was hulp op weg ... of verloren gegaan?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las de drie in de juiste volgorde. :thumbsup: Het geeft prachtig de gevoelens weer. Terugkijkend en naar anno nu getrokken. Zal de mens ooit van zijn fouten gaan leren? Ik vrees van niet. :(

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zie, vogels scheren over oppervlak onwetend dat hier ooit een wereld brak, door bommen en offers, door kilte en dood. Herinnering aan een huis zonder dak. Liefde werd aangetast, kwetsbaar door brand. Verwond putten tranen kracht uit een hand, wordt hoop uit de rots van het leven gekapt. Stilte wordt luider in ons Nederland. [edit op datum 8 mei 2017, een extra kwatrijn dat tussen de twee moet gelezen worden] [ Een volk op de vlucht, ontheemd en ontdaan, angst niet meer weten welke weg te gaan. Te kleine klompen, een uitgeput lichaam, was hulp op weg ... of verloren gegaan? ]
Beste leeghoofd, Excuses dat ik niet eerder reageerde, het was wat druk onder de kwatrijnen. Ik vind deze drie mooi gedaan en zeker passend voor een gelegenheid als Dodenherdenking. Toch 'val' ik soms over wat te nadrukkelijk uitgesproken emoties, zoals in deze regels: Liefde werd aangetast, kwetsbaar door brand. Verwond putten tranen kracht uit een hand, Het wordt hier namelijk tamelijk sentimenteel, daarin mag je wat gas terugnemen. Ik ben benieuwd of dat lukt. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal