Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 140 Wie niet zoekt, vindt ook

‘Waag het niet van me weg te lopen, kleine.’ Ik krimp in elkaar. Niemand ziet het zweepje in zijn hand. Samen lopen we de markt af. In kleding of breekbaar goed is de man niet geïnteresseerd. Evenmin snuistert hij tussen boeken of langspeelplaten. Hij houdt van gedrang. Zoekt mensen die op het punt staan een aankoop te verrichten. En ik haat het, wat ik moet doen. Te bedenken dat ik van huis ben weggelopen. We aten nooit samen, maar ik kreeg tenminste eten. De gezelligheid was soms ver te zoeken. Hun interesse lag bij computers en smartphones. Als ik iets vroeg, hoe lief ook, kwamen ze kreunend overeind. ‘Moet dat nu?’ klonk het dan. Menselijke geluiden waren het, zonder akeligheden. Alleszins beter dan wat ik nu onderga. ‘Daar,’ wijst de man me aan. Ik kijk en mijn hart springt op. ‘Vooruit, kleine.’ Het tikje van de zweep zet mijn aarzeling opzij. Terwijl ik op het groepje toestap, kijk ik achterom. De man volgt me. Er wordt iets gekocht, de vrouw opent haar handtas. Ik ga naast haar staan, voel haar warmte en staar haar met grote ogen aan. ‘Liefje, ben jij het?’ Haar tranen verrassen me. Vanuit mijn ooghoek zie ik hoe de man zijn hand in haar handtas glijdt. Ik stort me tegen hem aan. De portefeuille vliegt uit zijn handen. Schreeuwende mensen en een chaos van ledematen doen me rillen. Uiteindelijk leidt een agent de man weg. ‘We hebben je zo gemist, Toby.’ Ze knuffelt me. ‘Ga je nooit meer weglopen?’ Ik spring tegen haar op en kwispel enthousiast.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@leeghoofd, hoe goed gedaan. Midden in je stuk voelde ik dat het ging om zakkenrollen. En toen kwam de grote verrassing, het kwispelen. [ ... hoe de man zijn hand in haar handtas glijdt.] Is het niet 'laat glijden'? :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leeghoofd, Verrassend en prachtig verhaal! Spannend vanaf het begin, ontroerend einde, ik heb hier van genoten! Zat je nog een beetje met het thema van vorige week in je hoofd? Heel geslaagd! :thumbsup: Mvg Ton

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn slotgedachte: een hondje van een hondje! Wat lief. In het begin dacht ik, wat moet dat worden... Wat heb je dat leuk voorelkaar gekregen. Knap.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Leeghoofd, Wat een fijn verhaal, heel goed opgebouwd en spannend verteld. Je geeft kleine aanwijzingen die leiden naar het uiteindelijke plot: het zweepje, de menselijke geluiden en tenslotte het kwispelen. Korte, heldere en levendige zinnen. Ik vind 'snuisteren' een leuk woord (kende het niet) Het originele perspectief vanuit de hond heb je consequent volgehouden. Taaltechnische opmerking: Glijdt > laat glijden Ik heb genoten. Nel Goudriaan

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag "leeghoofd" Dat lege hoofd van jou kan heerlijk vertellen. Ik was helemaal mee en erg verrast door het kwispelende einde. Heel heel graag gelezen. :o

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@leeghoofd, boeiend verhaal met de hond als hp. Je hebt het verhaal goed opgebouwd. Zelf oefen ik ook veel met heden-verleden-heden. Het leidt soms tot verrassende formuleringen. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Verrassend, het hondje, erg knap gedaan met de spanningsopbouw en inderdaad nog mooi in het verlengde van vorige week en toch als een duveltje uit de doos. Complimenten!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verrassend perspectief gekozen! :thumbsup: Als lezer schieten de mogelijkheden als invulling alle kanten op en met een verrassend maar kloppend gevoel sluit de lezer het verhaal af. Bijzonder! :nod:

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al die duimen had ik echt niet verwacht, :o . Ik dank jullie allemaal voor de complimenten. Laat glijden, is het inderdaad, Mili en Nel. Dank. Het heeft me wat tijd gekost om een voorwerp te bedenken, bedacht dan een hond die naast het kleedje van zijn baas stond en de verkoop vd baas observeerde, maar dacht dat zo een verhaal te veel woorden zou vragen. Ben ik dan wel bij de hond aanbeland, als verplichte handlanger. Met deze kwam ik dan op een soort verlengde van vorige week, waar de haatdrager gestraft wordt, en het dier weer bij de liefhebbers terechtkomt. je kon het zweepje ook inbeelden voor mishandeling ve kind, dat best doet wat van hem verlangd wordt. Het hoort niet, noch voor een mens, noch voor een dier. Dank voor de leuke reacties.