Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De man en de hond

De man en de hond Gister vierde ik met mijn ouders ouderwets Koningsdag. In de ochtend liep ik met mijn moeder en vader over de rommelmarkt en met mijn lieve hond in Amsterdam. ‘Maar pff… wat een drukte en wat een mensen waren daar!’ Toen gebeurde er iets! Mijn hondje zag uit het niets een balletje op het kleedje van een meisje liggen. Hij rende erop af en greep het balletje. Hij pakte het balletje en rende door de menigte naar een naastgelegen parkje en ging bij een boom zitten waar hij zijn behoefte deed. Mijn hond was van plan weer door de menigte terug naar mij te gaan, alleen was mij geheel kwijt. Uit angst en verdriet ruste mijn hond naast een vreemde man in het parkje. De man reikte de arm naar de hond en gaf uit het niets mijn hond een knuffel en zei: ‘Het is goed zo mijn grote vriend.’ De man en de hond Gister vierde ik met mijn ouders ouderwets Koningsdag. In de ochtend liep ik met mijn moeder en vader over de rommelmarkt en met mijn lieve hond in Amsterdam. ‘Maar pff… wat een drukte en wat een mensen waren daar!’ Toen gebeurde er iets! Mijn hondje zag uit het niets een balletje op het kleedje van een meisje liggen. Hij rende erop af en greep het balletje. Hij pakte het balletje en rende door de menigte naar een naastgelegen parkje en ging bij een boom zitten waar hij zijn behoefte deed. Ik liep naar mijn hond, maar zag een kwade man naar mij toelopen die mij naar een bordje op de boom verwees. Hier stond op: ‘Beste hondenbezitter, op donderdag 27 april is het weer Koningsdag. Gelieve geen hondenpoep en geen honden toegestaan! Dankuwel, nog een fijne Koningsdag verder!’