Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#140 - Kringloop

65A. Wit katoen zonder opsmuk, slechts een strookje kant over de bandjes genaaid met een lichtroze roosje op de aanzet. Tweedehands lingerie wordt normaal niet aangenomen bij de kringloop, maar hier zit het kaartje nog aan: Sloggi, €14,95. Bovenaan de trap staan drie plastic tassen van de Bijenkorf. De grootste tas is van mij. Samen met mama heb ik in Amsterdam geshopt. De buit is binnen. Morgen, op de eerste dag van de middelbare school, zal ik mijn nieuwe Levi's spijkerbroek en rode All Stars aantrekken. En bij het omkleden bij de eerste gymles zal iedereen zien dat ik een beha draag. Zelfverzekerd doe ik mijn blouse uit, ik loop een rondje door de kleedkamer en wacht extra lang met het aantrekken van mijn gymshirt. Ik ben twaalf jaar, brugpieper en bijna volwassen.  Onderaan de trap, bij de voordeur, heeft mama de vuilniszak neergezet met mijn oude kleren van de lagere school; jurkjes, T-shirts met Mickey Mouse en korte broeken. Als papa straks uit zijn werk komt, brengt hij de zak naar de kringloopwinkel. 

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Sanacuario, mooi, vertederend. Ik zie de brugpieper-in-spe zo voor mij, trots als een pauw en klaar voor de puberteit! Prachtig geschetst, ik zie overigens ook de papa die met enige weemoed de Mickey Mouse-kleertjes wegbrengt. Met een glimlach gelezen! Mvg Ton

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag sanacuario - Sandra Met veel plezier heb ik je verhaal gelezen. Ik herinner mij nog goed mijn eerste bh-tje. "Niet te duur", zei mijn tante die mij trakteerde, "het is haar eerste bh." Ik kroop in de grond van schaamte en jij laat je hoofdpersoon extra uitdagend rondlopen. Knap, hoor! :o Vraagje: wat is een brugpieper?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Schrijfcoach Blavatski! Eeen brugpieper is een kind in de brugklas, de eerste klas van de middelbare school.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Sanacuario, Een mooi verhaal over een meisje op de drempel staat van een nieuwe fase in haar leven. Tegelijkertijd ook een verhaal over afscheid van haar kindertijd op de Basisschool. Je hebt je goed ingeleefd in de hp, vooral in de tweede alinea, waarin ze zichzelf haar nieuwe bh al bij voorbaat ziet showen. Je bouwde het verhaal goed en helder op. In de laatste alinea proef ik ook weemoed: ouders die de vuilniszak met kleding naar de kringloop brengen. De hp zelf is vooral gericht op de spannende nieuwe fase. Mooie invulling van deze weekopdracht. Nel Goudriaan

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie en originele invulling van de opdracht. Brugpieper ken ik wel en maakte me aan het lachen. Met plezier gelezen!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je maakt me nieuwsgierig waarom het bewuste BH-tje nooit is gedragen omdat het kaartje er nog aan hangt. Afscheid van een levensfase in vuilniszakken weergeven: een realistisch beeld. :nod:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sanacuario, de herinnering aan het eerste behaatje. Maatje AA. Je hebt de herinnering mooi weergegeven. Je hoorde er bij als je die voor het eerst mocht dragen. Laatst hoorde ik dat je er nu bijhoort in de brugklas als je in ieder geval menstrueert. De maatstaven verschuiven. Je hebt het beeld helemaal beschreven zoals het was (en is?). Graag gelezen Connie