Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#139 – Fikkie en De bui

Fikkie

God wat een lekker dier. Dat loopt zomaar los rond. Hoog op de benen, wat een bos haar! Deze keer waag ik het er op: ‘Kijk eens, daar komen we elkaar zomaar weer tegen! Het is ook een prachtige dag, nietwaar, om met Fikkie op stap te gaan?. Oscar heet ie? Zo Oscar, laat jij je.... hola, hohohoho, wat een gegrom, is hij bang voor me? Nee toch, ik bijt niet hoor, hahaha. Jij misschien wel, maar je zit nu veilig opgeborgen in de armen van je vrouwtje’.Ik wou dat ik dat kon zeggen. ‘Nou, ik neem maar een beetje afstand, tot ziens dan weer. Dag...’ Oscar.

De bui

Wat een plens, waar kwam die ineens vandaan? Die boom houdt ons nog wel even droog. Zíj hebben nergens last van, kijk ze rennen, wat een plezier. Welke is van u, die Herder? Die kleine, is dat een Russel Terrier? Ook niet bang! Geen idee van zijn eigen lengte, oei, hij gaat te ver. O god, die herder, de haren gaan recht overeind, kijk die lip..., hij heeft ‘m bij de nek. Nee, blijft u staan, ik ben toch al nat.

Los Tarzan of hoe je heet, ai, moet je mij nou hebben. Wegwezen, ga naar je baas, laat die je opvoeden. Oh, ‘t zijn altijd de bazen die monsters van ze maken. Laat ze dan niet los in een park.

Nee, niks aan de hand, alleen door mijn mouw. Maar híj moet even naar de dierenarts, kan ik u een lift geven?

 

Rol

  • Anoniem
Hallo xxroes, Leuk hoe je met korte zinnetjes de gebeurtenis in het park verwoord, hoe de herder de Jack Russel bij zijn nek pakt. Een soort ooggetuigenverslag. Ik neig naar tekst 2 voor de hondenhater, maar het verschil is niet overduidelijk. De HP in tekst 1 lijkt vooral nerveus ten opzichte van honden, die in tekst 2 moppert vooral op de eigenaren. “Nee, blijft u staan, ik ben toch al nat.” Dit lijkt niet te kloppen omdat eerder genoemd wordt dat de boom hun nog wel even droog houdt. schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Corrie, voor je heldere commentaar. Je hebt helemaal gelijk, het mag allemaal nog wat duidelijker. Ik moet nog even wennen aan deze opdrachten, maar zie uit naar de volgende. Fantastisch dat jullie dit doen.

Rol

  • Anoniem
Hallo xxroes, Vooral lekker blijven schrijven en insturen. Alleen dat is al een oefening. Als het je dan ook nog lukt om je tekst iets eerder in de week te plaatsen, dan is de kans op reacties van de andere schrijvers wat groter en krijg je meer feedback. Tot een volgende keer. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fikkie God wat een lekker dier. Dat loopt zomaar los rond. Hoog op de benen, wat een bos haar! Jammer van dat mormel aan haar lijn. Deze keer waag ik het er op: ‘Kijk eens, daar komen we elkaar zomaar weer tegen! Het is ook een prachtige dag, nietwaar, om met Fikkie op stap te gaan? Oscar heet ie? Zo Oscar, geef is ‘n pootje.... hola, hohohoho, wat een gegrom, nou, ik bijt niet hoor.’ Al zou ik je graag de kop afrukken, het kreng heeft me door. ‘Hahaha. Jij misschien wel, maar je zit nu veilig opgeborgen in de armen van je vrouwtje’. Was ik d’r Fikkie maar. ‘Nou, ik neem maar een beetje afstand, tot ziens dan weer. Dag...’ Oscar. De bui Wat een plens, waar kwam die ineens vandaan? Die boom houdt ons nog wel even droog. Zíj hebben nergens last van, kijk ze rennen, wat een plezier. Welke is van u, die Herder? Ah, die kleine terrier! Is dat een Russel? Pittig hoor, en niet bang! Geen idee van zijn eigen lengte, oei, hij gaat te ver. O god, die herder, zijn haren staan recht overeind, kijk die lip..., hij heeft ‘m bij de nek. Nee, blijft u staan, ik ga wel, dan maar nat. Los Tarzan of hoe je heet, ai, moet je mij nou hebben. Rustig, af, ja goedzo, je bent best een brave hond. Is dat je baas die daar staat te blèren? Daar zou ik ook agressief van worden. En je dan zo in het park loslaten! Kom hier kleine, jou breng ik naar je vrouwtje. Nee, niks aan de hand, alleen door mijn mouw. Maar híj moet even naar de dierenarts, kan ik u een lift geven?