Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 139 De bloedband tussen haat en liefde

Het lijkt wel of half Amsterdam zich in het Vondelpark bevindt op deze eerste zomerse dag van het jaar. Dogger probeert alles en iedereen te ontwijken, voor hem is het park gewoon de snelste weg naar huis. Als zijn oog op een blondine met een chihuahua valt, houdt hij zijn pas in. Ze lijkt op Bunny met haar kuttelikkertje. Ze werd altijd kwaad als hij haar hondje zo noemde, maar hij weet zeker dat vrouwen alleen dol op die kleine rotmormels zijn omdat ze ze dáár voor gebruiken. Een grijns verspreidt zich over zijn gezicht als hij terugdenkt aan de toestand die ze maakte toen haar geliefde kuttelikkertje kwijt was. Hij weet haast zeker dat ze nu nog steeds naar dat rotmormel zoekt. Wow, denkt Poppy, als ze een man met een grote lach naar haar toe ziet lopen. Ze pakt haar chihuahua op en houdt het hondje in haar linkerarm. Ze haalt haar hand door haar haar. 'Ik ben Poppy en dit is Bjoetie.' Haar lach weerspiegelt in zijn zonnebril en ze vraagt zich af hoe het zou zijn om haar handen door zijn krullen te halen. ‘Dogger.’ Hij steekt zijn hand uit naar Bjoetie. Bjoetie keft en kruipt dichter tegen Poppy aan terwijl ze probeert haar snuitje te verstoppen in de gleuf tussen Poppy’s borsten. ‘Hou je van honden?’ Poppy houdt haar hoofd schuin en bedenkt wat voor kleur zijn ogen zouden kunnen hebben. ‘Oh Ja! Vooral van deze kleintjes.’ Hij knijpt in het nekje van Bjoetie. In zijn hoofd mengt haar gekef zich met beelden van fileermessen, staartjes, pootjes, oortjes en rondspetterend bloed. Een rilling van genot gaat door hem heen. Poppy glimlacht.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Stoute foute Dogger :puke: ;) . Begrijp ik goed dat hij in deel 1 Bunny 'haat' en de kuttelikker het middel is haar te raken? Deel 2 wil hij Poppy en veinst hij Bjoetie te mogen? Wat een leuk verrassend perspectief. Erg origineel en hoewel ik Dogger wel kan schieten ;) zijn het hele leuke en goede verhalen. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig verhaal, Marceline. Die namen alleen al. :-) En dan dat vileine slot, stof voor een thriller.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stoute foute Dogger :puke: ;) . Begrijp ik goed dat hij in deel 1 Bunny 'haat' en de kuttelikker het middel is haar te raken? Deel 2 wil hij Poppy en veinst hij Bjoetie te mogen? Wat een leuk verrassend perspectief. Erg origineel en hoewel ik Dogger wel kan schieten ;) zijn het hele leuke en goede verhalen. :thumbsup:
Hoi Nancy, Ja, Dogger is inderdaad een verknipte man die het verschil tussen haat en liefde niet kan maken. De blondine met het hondje dat hij in het eerste deel ziet (en die hem doen denken aan..) zijn Poppy en Bjoetie. Het tweede deel is dus een voortzetting van dezelfde scene alleen heb ik daar het perspectief van Dogger naar Poppy verplaatst. In deel 2 wil hij niet alleen Poppy, maar ook (of juist) Bjoetie om zijn manier van 'houden van' uit te leven.... Zoals gezegd: hij gaat hier om een zieke geest. Ik hoop dus dat jouw honden geen chihuahua's zijn, anders zou ik een boogje maken om knappe mannen met zonnebrillen die van kleine hondjes houden... Groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig verhaal, Marceline. Die namen alleen al. :-) En dan dat vileine slot, stof voor een thriller.
Dankjewel Nel! Aan het bedebken van de namen beleefde ik ook veel plezier ;) Oei, een thriller over Dogger. Ik stel mij dan zo voor dat hij als kind begon met insecten en dan via de konijntjes nu bij de hondjes is beland. Je moet er toch niet aan denken waar hij eindigt als hij niet gestopt wordt. Brrr.... Groet, Marceline

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline,heerlijk woord kuttelikker, die hondjes noem ik ook zo af en toe. Leuk verhaal, graag gelezen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfftt... Marceline, jij staat ook voor niets. Een wereld van verschil: het Vondelpark van jou en mijn dijk. Gelukkig voor de diversiteit. Ondanks dat het eng was, toch met plezier en zeker met aandacht gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Madbrug, Dankjewel! Kuttelikker is inderdaad ergens ook wel weer een geweldig woord ondanks (of: dankzij?) het feit dat het vreselijk ordinair is. @ Riny, Ja, er is zeker een wereld van verschil tussen jouw dijk en mijn Vondelpark. Mooi om te zien hoe één en dezelfde opdracht zo'n diversiteit aan verhalen oplevert. Groet, Marceline

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat goed verzonnen met het wisselende perspectief en ik zie oook meteen wat tegenwoordige tijd doet. Namen zijn origineel en prettig te lezen. Goede schrijfster ben jij!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap dat jij als schrijver ervoor zorgt dat de lezer een hekel krijgt aan Dogger. Je versterkt het door vanuit het perspectief van Poppy te schrijven en het ook nog eens een knappe man blijkt te zijn. Wellicht is Dogger gefrustreerd of zelfs jaloers dat de vrouwen hun kuttelikkers prefereren boven hem. }) Compliment voor de originele namen, hoewel ze voor mij wel duidelijk maken dat het pure fantasie is anders is het allemaal te toevallig. ;)

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geef de voorkeur aan een groter model hond. Deze lijken me iets te slijmerig, net als pekinezen. Bunny's beestje is al lang door de gehaktmolen gedraaid, maar af en toe wat variatie met de juiste mesjes moet ook kunnen. een grote lach vind ik 'te' , hij kan wel een brede lach hebben of breeduit lachen. Of zelfs zijn tanden bloot lachen :lol: Een poppy-girl, tjeezes. Kan ik me iets bij inbeelden. Geschikte namen voor dramatische figuren. Fantasierijk! (niet bang zijn, ik ben geen hater, maar een neutrale.)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit was echt weer smullen op hoog niveau, Marceline! Het lijkt in eerste instantie zo platvloers met die opgedirkte Poppy en patser Dogger met borsten en het verlangen om handen door zijn krullen te halen (overigens een prachtig beeld!). Maar ondertussen weet jij schrijftechnisch een geweldig verhaal neer te zetten met wisseling van perspectief / HP, en dan nog de dubbelzinnigheid aan het eind bij Dogger's liefde voor kleine hondjes, de passende namen. Super gedaan! Zoals jij dit vertelt, ik zie het gewoon gebeuren.:thumbsup: En ja, als dit een thriller wordt, zie ik het inderdaad ook al voor me dat Doggertje begint met vliegen en konijntjes, haha. Dat roept overigens ook de vraag op, hoe het nu echt is afgelopen met Bunny.... Je karaktertyperingen vind ik subliem; ik denk - met Marietje - dan Dogger inderdaad wel jaloers is op die kuttelikkertjes. (hè bah, nou had ik me nog zo voorgenomen dat woord te vermijden). Met veel plezier gelezen, Marceline! Mvg Ton

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, [Bjoetie keft en kruipt dichter tegen Poppy aan terwijl ze probeert haar snuitje te verstoppen in de gleuf tussen Poppy’s borsten.] In deze zin is 2 x Poppy voor mij 1 x te veel. Onderschat je lezers niet door herhaaldelijk de namen van je personages op te voeren. Het is bijvoorbeeld m.i. ook de kunst op zo'n manier dialogen op te bouwen. Dat het voor de lezer begrijpelijk is wie aan het woord is. Dogger, de killer van kuttelikkertjes. Hoewel ik dat gedoe nooit heb begrepen, is je tekst oorspronkelijk te noemen. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat goed verzonnen met het wisselende perspectief en ik zie oook meteen wat tegenwoordige tijd doet. Namen zijn origineel en prettig te lezen. Goede schrijfster ben jij!
Dankjewel i-Kat, Je laat mij blozen :o Groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap dat jij als schrijver ervoor zorgt dat de lezer een hekel krijgt aan Dogger. Je versterkt het door vanuit het perspectief van Poppy te schrijven en het ook nog eens een knappe man blijkt te zijn. Wellicht is Dogger gefrustreerd of zelfs jaloers dat de vrouwen hun kuttelikkers prefereren boven hem. }) Compliment voor de originele namen, hoewel ze voor mij wel duidelijk maken dat het pure fantasie is anders is het allemaal te toevallig. ;)
Dankjewel Marietje, dat mij gelukt is jou een hekel te laten krijgen aan Dogger, is wel een heel goot compliment! :o En leuk dat je de namen kan waarderen. En het is natuurlijk een fijne gedachte dat dit fantasie is, maar je weet natuurlijk ook dat in het echte leven namen veranderd worden om personen te beschermen. ;) Ik ben blij met je reactie. Dankjewel! Groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geef de voorkeur aan een groter model hond. Deze lijken me iets te slijmerig, net als pekinezen. Bunny's beestje is al lang door de gehaktmolen gedraaid, maar af en toe wat variatie met de juiste mesjes moet ook kunnen. :D een grote lach vind ik 'te' , hij kan wel een brede lach hebben of breeduit lachen. Of zelfs zijn tanden bloot lachen :lol: Een poppy-girl, tjeezes. Kan ik me iets bij inbeelden. Geschikte namen voor dramatische figuren. Fantasierijk! (niet bang zijn, ik ben geen hater, maar een neutrale.)
Dankjewel Leeghoofd! En je hebt gelijk: en brede lach is veel beter. Dank! Groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit was echt weer smullen op hoog niveau, Marceline! Het lijkt in eerste instantie zo platvloers met die opgedirkte Poppy en patser Dogger met borsten en het verlangen om handen door zijn krullen te halen (overigens een prachtig beeld!). Maar ondertussen weet jij schrijftechnisch een geweldig verhaal neer te zetten met wisseling van perspectief / HP, en dan nog de dubbelzinnigheid aan het eind bij Dogger's liefde voor kleine hondjes, de passende namen. Super gedaan! Zoals jij dit vertelt, ik zie het gewoon gebeuren.:thumbsup: En ja, als dit een thriller wordt, zie ik het inderdaad ook al voor me dat Doggertje begint met vliegen en konijntjes, haha. Dat roept overigens ook de vraag op, hoe het nu echt is afgelopen met Bunny.... Je karaktertyperingen vind ik subliem; ik denk - met Marietje - dan Dogger inderdaad wel jaloers is op die kuttelikkertjes. (hè bah, nou had ik me nog zo voorgenomen dat woord te vermijden). Met veel plezier gelezen, Marceline! Mvg Ton
Smullen op hoog niveau! Toe maar Ton. je maakt mij nu wel heel verlegen! :o :o :o Dankjewel voor al je mooie complimenten! Groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, [Bjoetie keft en kruipt dichter tegen Poppy aan terwijl ze probeert haar snuitje te verstoppen in de gleuf tussen Poppy’s borsten.] In deze zin is 2 x Poppy voor mij 1 x te veel. Onderschat je lezers niet door herhaaldelijk de namen van je personages op te voeren. Het is bijvoorbeeld m.i. ook de kunst op zo'n manier dialogen op te bouwen. Dat het voor de lezer begrijpelijk is wie aan het woord is. Dogger, de killer van kuttelikkertjes. Hoewel ik dat gedoe nooit heb begrepen, is je tekst oorspronkelijk te noemen. :thumbsup:
Dankjewel Mili! Het is toch altijd weer knap hoe jij de vinger weet te leggen op de onvolkomenheden! Ik blijf leren van jou. 'De killer van kuttelikkertjes'. Wat een geweldige samenvatting. Dank! Ook voor het duimpje Groet, Marceline

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, Beeldend geschreven. :) De uitdrukking kuttelikker kende ik niet, maar ja ... ben echt zo'n schaap uit het Noorden des lands en mijn eerste reactie toen ik het las was dan ook: moet het in de 'nieuwe' spelling geen kutteNlikker zijn? Waarschijnlijk deed mijn brein gewoon stoer wegens plaatsvervangende schaamde (preuts). :o ;) Het verhaal leest als een thriller. Mooi opgebouwd. Spannend. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Willemina; wel of geen N, hangt dat samen met de regels van de spelling, of het aantal vrouwtjes van dat hondje? :o Mvg Ton

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, Beeldend geschreven. :) De uitdrukking kuttelikker kende ik niet, maar ja ... ben echt zo'n schaap uit het Noorden des lands en mijn eerste reactie toen ik het las was dan ook: moet het in de 'nieuwe' spelling geen kutteNlikker zijn? Waarschijnlijk deed mijn brein gewoon stoer wegens plaatsvervangende schaamde (preuts). :o ;) Het verhaal leest als een thriller. Mooi opgebouwd. Spannend. :thumbsup:
Willemina, Dankjewel voor je complimenten en de duim. En dat uit jouw pen! :o Met N of niet? Ik denk dat het volgens de regels van de moderne spelling met een N is. Maar ik vond kuttelikkers lekkerder bekken. Groet, Marceline @Ton: jij bent wel heel ondeugend! Je laat zelfs mij nu dieprood kleuren over het hele lijf!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marceline; sorry hoor, ik wilde je niet in verlegenheid brengen. Je weet dat ik een bepaald woord koste wat koste wilde vermijden. Wat ik overigens inderdaad heb vermeden, toch? Dus eigenlijk; wie is hier nu echt ondeugend? Maar probeer dit een positieve wending te geven; onthoud die dieprode kleur over je hele lijf en verwerk dat in een verhaal. Een decent verhaal, natuurlijk, dat spreekt vanzelf! (dus laat er ook vooral geen Ton in figureren, ook dat spreekt vanzelf ;) ) Mvg Ton Badhemd

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marceline; sorry hoor, ik wilde je niet in verlegenheid brengen. Je weet dat ik een bepaald woord koste wat koste wilde vermijden. Wat ik overigens inderdaad heb vermeden, toch? Dus eigenlijk; wie is hier nu echt ondeugend? Maar probeer dit een positieve wending te geven; onthoud die dieprode kleur over je hele lijf en verwerk dat in een verhaal. Een decent verhaal, natuurlijk, dat spreekt vanzelf! (dus laat er ook vooral geen Ton in figureren, ook dat spreekt vanzelf ;) ) Mvg Ton Badhemd
Wie is er nu echt ondeugend? ik heb jouw bijdragen hier gelezen, dus ik weet wel wie wint ;) Maar zo'n dieprode kleur over het hele lijf in een decent verhaal? Ik moet opeens denken aan een vreselijke zonnebrand. Brr, dat is vreselijk! Ik denk dat ik daar maar beter niet over schrijf. :\\ Groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marceline, I rest my case. ;) Willen vrouwen altijd gelijk krijgen? Hm, interessant gegeven; zou daar een stukje in zitten? Zelfs als het decent is? Maar dan niet over zonnebrand, dus. :D Mvg Ton

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marceline, I rest my case. ;) Willen vrouwen altijd gelijk krijgen? Hm, interessant gegeven; zou daar een stukje in zitten? Zelfs als het decent is? Maar dan niet over zonnebrand, dus. :D Mvg Ton
;) :thumbsup: U is een echte heer! :nod:

Rol

  • Anoniem
Hallo Marceline, Een geheel eigen invulling van de opdracht met dit prachtige tweedelige verhaal over een wel heel erg verknipte man. Ondanks dat hij tegenover Poppy veinst een hondenliefhebber te zijn (van kleine hondjes), druipt de haat er aan alle kanten vanaf. Een mooie perspectiefwisseling. Graag gelezen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marceline, Een geheel eigen invulling van de opdracht met dit prachtige tweedelige verhaal over een wel heel erg verknipte man. Ondanks dat hij tegenover Poppy veinst een hondenliefhebber te zijn (van kleine hondjes), druipt de haat er aan alle kanten vanaf. Een mooie perspectiefwisseling. Graag gelezen. Schrijfcoach Corrie
Dank schrijfcoach Corrie, 'Een prachtig tweedelig verhaal' en 'een mooie perspectiefwisseling'. Dat zijn twee mooie complimenten, daar ben ik blij mee! En fijn dat je het graag gelezen hebt. Groet, Marceline