Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 138 Jantje en de eieren

Jantje zag eens ei’ren liggen, O! als pruimen zo heel groot ’t Scheen dat Jantje wou gaan gappen Schoon zijn opa ’t hem verbood. Hier is, dacht hij, noch mijn opa, Noch mijn oma die het ziet: In een nest, van tien, elf ei’ren Mist men de gekleurde niet. Ik zal ongehoorzaam wezen, Eentje jatten, zonder meer, Zou ik om dat nest vol vreten Braafjes zijn, dat keer op keer Daar sloop Jantje, maar zijn opa, Die hem kwaad beluisterd had, Grabbelde hem in zijn nekvel Voor hij koos het hazenpad Deksels Jantje, brulde opa, Ben jij nu zo harteloos Ben ik dan een blinde, denk je Oud, versleten, zelden boos Daarop ging opa naar binnen; Jantje bad maar snel tot God Jantjes vrees dat komend Pasen Zonder ei was, en in ‘t kot Vrije adaptatie Oorspronkelijke auteur: Hiëronymus van Alphen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag leeghoofd, Wat een origineel paasei heb jij uitgebroed. Ik heb goed kunnen lachen en je weet dat is gezond. De klokken van Rome hebben je dichterlijke talenten laten beieren. Een nieuwe Pasen, een nieuw geluid; :p Ik heb gesmuld van dit paasei. Fijne paasdagen toegewenst.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag leeghoofd, Wat een origineel paasei heb jij uitgebroed. Ik heb goed kunnen lachen en je weet dat is gezond. De klokken van Rome hebben je dichterlijke talenten laten beieren. Een nieuwe Pasen, een nieuw geluid; :p Ik heb gesmuld van dit paasei. Fijne paasdagen toegewenst.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag me niet naar het hoe of waarom, maar de eerste regel van dit gedicht kwam in me op. Ik heb dan maar de pruimen en eieren onderling verwisseld. Het verbaasde me zelf dat ik het gedicht op een twintig minuten op stapel had. Het moest in elk geval bij korte woorden blijven. Bedankt, coach Blavatski en Mili, om te lezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Leeghoofd, wat een geweldig origineel idee! Prachtig uitgevoerd, ook! Chapeau! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, Ton, marceline, Riny Dankje voor de duim en de hoed, maar de eer is aan Hieronymus, zonder zijn gedicht was ik niet hiertoe gekomen. Hoofdzaak was om in het ritme te blijven. Goede Pasen

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Leeghoofd, ben het niet met je eens om de eer aan Hieronymus toe te zwaaien. Weliswaar is er inspiratie, met het idee hoe je daar mee omgaat en de uitvoering daarvan verdien jij toch echt mijn chapeau! En vooruit, een veer erbij, omdat het Pasen is! ;) Met vriendelijke groet, Ton Badhemd