Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#138- Een eitje toch?

#138 Een eitje toch. ‘Doe jij de eieren dit jaar, wel een beetje diervriendelijk alstublieft!’ Gloria is van de Partij voor de Dieren. Elk jaar op Witte Donderdag eet de familie samen, een traditie van opa en oma de Haan. Voor het schap met eieren slaat de stress toe en heeft ze Jezus en Godallemachtig geroepen. Scharreleieren waarvan ze weet dat er geen kip van scharrelt. Vrije uitloop eieren, ze ziet kakelende kippen uitlopend eieren leggen in vrijheid en blijheid. Ze zoekt het op. Mishandeling aan snaveltjes. Wel rennende voetjes. Niks voor Gloria. Het Meergranen ei klinkt als een volkoren ei, waarbij de kippenboer stilstaat bij het welzijn van de kip. Rondeel eieren bestaan ook, een het-komt-wel-goed kippenei. Een soort kip met psycholoog zeg maar. Daar komt een fijn eitje uit. Het volkoren- en rondeeleitje legt ze in haar karretje. Ze belt Gloria en vertelt van het volkoren- en rondeelei. Gloria in de gloria. ‘Doe nog maar een doosje, schat,’ zegt ze.’We doen dit jaar de omeletten.’ Grote Poldereieren, dat klinkt wel stoer. Kip lekker aan het rennen in de polder. Ze leest de achterkant van het doosje. De stal staat in de polder van familie de Boer. Zo zie je maar. Je wordt belazerd waar je bij staat. Maïseieren staan apart. ‘Weet u waarom die apart staan,’ vraagt ze aan een vakkenvuller maar die weet dat niet. Ze vindt hem een eitje en moet er zelf om lachen. Beek Biologische eieren staan eronder, daar naast staan dozen Kwetters Kakelgoud, boeren die voor meer ruimte zorgen voor het kippetje, ze krijgen biologische voeding en het doosje is van 50 % grasvezel. Een waardig omelet ei. Ze steekt de straat over en appt Gloria van de kakelgouden eieren. De piepende remmen heeft ze nog gehoord en die sirene van de ambulance. Fladderende kippen en klokken met vleugeltjes heeft ze voorbij zien vliegen. En gouden omeletten.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, Ik moest eerst vreselijk lachen om de beschrijving van alle soorten eieren die er te koop zijn. En inderdaad: wat kies je? En waarom? Maar met het einde overviel je mij, ik zag het niet aankomen. Zo'n vrolijk verhaal en dan zo'n abrupt einde... :crybaby:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug, ik verwachtte een winkelwagen die in een bocht omkiept met gemengde eierstruif als resultaat. En append oversteken is niet de meest slimme manier om aan het verkeer deel te nemen. Het resultaat voor hp zelf heb je mooi neergezet met alles wat ze voorbij ziet vliegen. Mooie paasdagen, Connie

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Maddbrug, Zeer lekker lezend en humoristisch verhaal over de verkrijgbare eieren, heel fantasievol en beeldend neergezet! Ik was met HP over de afloop van het keuzeproces en daarmee het einde van de keuzestress. Ai hoe rauw komt dan die aanrijding binnen! Sneu voor HP, maar als wending héél verrassend! Knap gedaan, met als laatste de bijzondere vinding van de waarneming van HP tijdens de bewusteloosheid, zoals je die ook wel ziet in cartoons en tekenfilms. Heel mooi! Ik wens je fijne en veilige Paasdagen! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, wat een (k)eigoed verhaal. Het sarcasme druipt er af als eierstruif. Een vrolijk paasfeestverhaal dat slecht afloopt voor de HP en de eieren. Met een glimlach gelezen. Gelukkige paasdagen toegewenst. :p

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, wat een kostelijk kostelijk verhaal. Ik zie mijzelf voor het schap eieren staan, niet wetend welk doosje met welke bedrieglijke naam ik zal nemen. Je schrijft zo heerlijk levensecht. Naast je treinbundel die binnenkort toch wel eens uitkomt, kan je een vervolg gaan geven op je avonturen bij je favoriete AH. Je laatste alinea hebben @Marceline en @Connie niet begrepen. Ze googlenden niet. Lol. Mijn complimenten. Je was zeer onderhoudend. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, al die eieren - moest mijn moeder eens zien. Ik zag eens op tv dat een mevrouw gevraagd werd welke eieren zij kocht: 'zes in een doosje' luidde het antwoord. Heerlijk vond ik dat. Je hebt een pracht verhaal over al die eieren geschreven. Zo haalt iedereen uit een verhaal wat hem past. Dat is zo leuk aan schrijven, lezen en denken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een grappig ei verhaal. :thumbsup: Het lijkt een eitje maar er moet degelijk onderzoek hebben plaats gevonden. Ik vrees ook de diepere betekenis van jouw laatste alinea te missen: zelfs na googlen. :?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, het is een enorme keuze die eieren, ik heb er een studie van gemaakt. Connie, dankjewel. De winkelwagen had inderdaad ook kunnen omkiepen. Ton, je reactie is veelal aandachtig en uitgebreid. Dat vind ik een eer. Mevrouw Blavatski, ik heb mij geïnformeerd over uw opdracht (zie onderstaande) en vandaar de invulling. Mili, mijn literaire evenknie. Google biedt altijd een antwoord. Riny, ik koop mijn eieren altijd bij een poelier. Dus al die soorten verbaasden mij ook. Marietje, het was een eitje, googlelen en daarop mijn verhaal baseren. Met alle reacties ben ik weer blij, ei ei, ei ei. Volgens de katholieke traditie in België brengen de paasklokken de chocoladeeieren met Pasen. Op Witte Donderdag zijn die klokken vertrokken naar Rome om eieren te halen, ze komen terug in de Paasnacht. De klokken hebben de vorm van kerkklokken met vleugeltjes en vliegen door de lucht. Op dit gegeven is het hele verhaal gebaseerd. De klokken van Rome heb ik opgezocht en met die informatie is mijn verhaal ontstaan. Vannacht heb ik even buiten gekeken, gewoon door het raam in Noord-Holland.Ik zag ze vliegen, die paasklokken, werkelijk waar. Ze waren vast verdwaald want ik heb geen chocolade ei gevonden.....

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
En wist je Maddbrug ... dat kippen helemaal niet graag buiten scharrelen ... heb ik me laten vertellen ;) En nu moeten die arme beestjes allemaal, hup hup hup, de wei in. Ik hoor ze daarover zeer verontwaardigd kakelen. Maar ik sta net als jij peinzend voor de schappen en weet dat ik op de één of andere manier toch belazerd word. Met plezier gelezen!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee dat wist ik niet. Je bent een kippenkenner, zo te merken. Ik geloof je direct. Inderdaad, als dat ei kon vertellen! Dank je voor je reactie.