Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#137 Overlever - deel 2

Waarom had ik dat glas aangenomen? Waarom had ik dat water gedronken? Anna's lichaam was achteloos in een kuil gegooid, waar andere lichamen in verschillende staat van ontbinding zich bevonden. Ik werd op een hard bed gelegd en kreeg een strikt dieet om mijn lichaam weer te laten wennen aan voedsel en water. Nu loop ik achter een grote, stevige man aan naar een gebouw waar ik niet eerder ben geweest. Hoe hadden we ooit kunnen denken dat dit leven beter zou zijn dan het leven dat we thuis hadden? We hadden totaal niet stil gestaan bij de werkelijkheid, alleen gedacht dat we zij aan zij konden vechten voor onze overtuigingen, dat we onze kortzichtige ouders achter ons konden laten en een verschil zouden gaan maken samen. Samen, in alle beelden waren we samen, maar nu ben ik alleen. De man duwt een wapen in mijn handen. Zal ik mezelf dood schieten? Zal ik Anna dan weer zien? Nee, dat ben ik niet, ik ben een overlever, hoe graag ik ook zou willen dat het anders was.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg het idee om een vervolg te schrijven en heb dat in 5 minuten geschreven. Dat was toch de opdracht? Of heb ik het verkeerd begrepen?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig had ik eerst per ongeluk jouw deel 1 gelezen. Dit is een mooi vervolg. Goed geschreven in 5 minuten. :thumbsup: Als een verhaal je als schrijver hebt aangetikt laat het je niet meer los en dan domineert tijdens de free writing natuurlijk het verhaal.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg het idee om een vervolg te schrijven en heb dat in 5 minuten geschreven. Dat was toch de opdracht? Of heb ik het verkeerd begrepen?
Wow! Ik ben onder de indruk! je hebt het helemaal goed begrepen, maar ik begreep dus niet dat je zo'n perfect vervolg in 5 minuten zo op papier krijgt. Goed gedaan!

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje: dankjewel. @Marceline: oke, gelukkig :) dankjewel. Ik zat in de auto en toen kwam het vervolg in me op, eigenlijk uitgebreider dan dat hier staat, en toen heb ik het in 5 minuten opgeschreven. goed, ik heb er een halve minuut aangeplakt omdat ik nog graag mijn laatste zin wilde schrijven, maar langer was het niet. :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dreaming, Ja, waarom heb ik dit, waarom heb ik dat. Had ik maar niet ... Uiteindelijk zijn we allemaal alleen. Je wilt overleven en dan is het wapen op jezelf richten geen optie. Een prachtige les om het leven te aanvaarden, hoe wreed het soms ook kan zijn. Dankjewel.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dreaming, ik heb het verhaal waar deze freewriting op aan zou kunnen sluiten niet gelezen. Maar bovenstaand verhaaltje is een goed voorbeeld van voor de vuist wegschrijven. Schrappen en ordenen is werk voor later.