Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 137 futiliteiten

Free writen dus. Het valt allemaal wel te bezien, wat kan ik me daar bij bedenken. Een vorm van associatief schrijven dus, en met of zonder thema van start gaan. Ik weet het niet hoor, kom ik daar zo op een zin waarmee ik van start kan gaan, iets in de gang van ‘mag het iets meer zijn’, dat hoor je bij manier van spreken alle dagen, en dan denk je nee liever niet, maar dan zeg je, ja doe maar. Waarom zijn de mensen zo beleefd in de winkel, kunnen ze niet weigeren als hen zoiets stoms wordt gevraagd terwijl er dan momenten zijn dat ze in het algemeen zo grof kunnen zijn op een bus als er een ouder persoon geen zitplaats heeft, of als ze om het minste geringste aan het brullen gaan omdat er iets verwacht wordt dat er dan niet blijkt te komen. En eigenlijk zou ik ook geen punten mogen zetten of komma’s want dan blokkeren mijn vingers en weet ik plots niet meer verder te gaan dus proberen we er maar op los te schrijven zonder te weten waarover het nog gaat en verdraaid ik word al moe en die vijf minuten gaan maar heel traag vooruit heb ik de indruk dus gaan we verder met associatief denken en denk ik nu weer aan al dat eten dat je soms over hebt omdat je net gezegd hebt ja doe maar wat meer de jongens eten het toch wel op die zijn nog in de groei en ik niet meerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrring

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, een echt staaltje freewriting. Terwijl het woord free maar relatief is, gelet op de moeite die het je lijkt te kosten. Ben je inmiddels uitgerust? Fijne zondag Connie

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk raaskal stukje! :thumbsup: Ik krijg langzamerhand toch het idee dat Free Writing niet op 1 manier kan worden ingevuld gezien de diversiteit. Die van jou springt er uit! :nod:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marlie, ik vind deze echt bijzonder; je laat zelfs de leestekens expliciet ver(t)rekken. Mooie invulling van freewriting, volgens mij van het zuiverste water. Je gaat lekker los, in die winkel en de bus. Met plezier gelezen! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja! Dit lijk me echt vrij geschreven. Misschien is het interessant om vaker te doen. Gaandeweg verloor je schroom, zo leek het althans. Graag gelezen, Marlie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie ... ! ! ! Wat geweldig. Dit is nu freewriting op en top. Het was leuk om te lezen.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Mooi stukje freewriting Marlie. En jouw invulling dat je gaandeweg zelfs punten en komma's bent gaan weglaten vind ik interessant. Misschien iets om eens in een wekelijkse schrijfopdracht te verwerken. Top.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, Bij jou voel je gewoon dat op een gegeven moment de sluizen opengaan. Heerlijk lijkt me dat: het weglaten van leestekens. Alsof je een knellende bh afdoet. Ik moet wel ineens denken aan het boek Liesje in Luiletterland. Alle remmen los. ;)