Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#Freewriting

Links af, rechts af of toch links? "Hier moeten we links af volgens de kaart", stamelde ik ietwat onzeker. Ik vind het overal mooi waar we komen. Onderweg kijk ik mijn ogen uit. Eindelijk hebben we iets gevonden wat mij stil maakt. Normaal gesproken ben ik nogal een druk type, zoals men dat netjes zegt. Oftewel, ik klets de hele dag door. Zelf noem ik het 'hardop denken'. Maar nu we onderweg zijn, ben ik stil. Genietend van het landschap, de dorpen en alles meer wat we zoal tegenkomen. Ongeveer 5 maanden geleden kwamen we op het idee om de huur van het huis op te zeggen en te gaan reizen. We hadden een, naar mijn mening veel te grote, bestelbus gekocht en een oude caravan. Totale lengte 14 meter, woonoppervlakte ca. 12 vierkante meter. De inboedel werd opgeslagen en de nodige spullen voor onderweg werden meegenomen. Nou laat me je vertellen dat er meer mee ging dan we ooit gebruikt hebben. Zelfs de strijkplank ging mee. Wie neemt er nou een strijkplank mee? Er was nog plek over voor onze scooters. Die namen we zeker mee want dan konden we ons wat makkelijker verplaatsen vanaf een camping. Alles ingeladen en daar gingen we. Binnen twee weken waren we startklaar. Bestemming onbekend. De weg aan de linkerkant werd ingeslagen en plots reden we weer een ander land binnen. Oops dit was niet geheel de bedoeling. "Muts, we hadden rechtsaf gemoeten", hoorde ik naast mij zeggen. "Je bedoeld dat we rechts af moeten slaan en zegt links af". Wat is het toch een voordeel als je het verschil niet kent tussen links en rechts. Je ontdekt de mooiste plekjes in Europa. Heerlijk om op deze manier in alle vrijheid te mogen reizen. De mooiste plekken en de meest geweldige mensen hebben we ontmoet. De tijd van je leven op 12 vierkante meter. Links of Rechts....wat maakt het uit? Zolang je maar vooruit blijft gaan en je doel bereikt.