Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 136- Water

Droge mond. Ik slof naar de keuken en pak het glas dat nog op het aanrecht staat. Vul het met koud water. Zet het aan de mond en giet het water bijna in een ruk door mijn keelgat. Nogmaals vullen. Ook de blaas is nu vol. Terwijl ik naar de wc sjok struikel ik bijna over mijn broekspijpen. Zit mijn broek nu erg ruim? Ach, is toch ook niet raar. De laatste tijd kan ik toch weinig eten door mijn keel krijgen. Wel water. De blaas is leeg. Handen wassen. Drink nog wat water uit mijn handen en droog ze af aan mijn broek. Loop vervolgens naar mijn stoel, plof neer en pak het verslag. Waar is mijn leesbril nu? Zal ik even mijn ogen sluiten? Nee, het verslag moet ik vandaag toch echt uitgelezen hebben. Kijk naar het tafeltje waar ik mijn bril had neergelegd en ontdek dat hij eronder ligt. Moet opstaan. Als ik weer zit begin ik te lezen maar de letters dansen voor mijn ogen. Poets de bril met een bijna droog vochtig brillendoekje maar het maakt geen verschil. Zal waarschijnlijk een afspraak moeten maken bij de opticien. Mijn keel voelt droog. Sta op en ……….

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Andra, HP heeft geen leven om jaloers op te zijn, als ik dit zo lees. Tegenslag na tegenslag, zo sjokt HP voort. Je hebt dit heel beeldend weergegeven, ik zie het voor me en raak bijna zelf geïrriteerd door die aaneenschakeling van kleine en iets minder kleine ongemakken. Aan het eind de suggestie dat alles weer van voren af aan begint; mooi element in een kennelijk uitzichtloos bestaan. Compliment! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Adra, zelf schrijf ik ook graag verhalen zonder veel plot en kies voor het personage laten zien. Je zou in dit stuk nog een plot kunnen verwerken of de hoofdpersoon nog iets laten denken. Ook zou je nog wat omgeving erin kunnen verwerken. Wat zien we?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie commentaren. Ik wou iemand beschrijven die aan diabetes lijd maar dat zelf nog niet door heeft.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Andra, Die diabetes meende ik al te herkennen. Maar voor iemand die geen kennis heeft van die ziekte komt het verhaal nogal raadselachtig over. Misschien toch iets meer van een clou ofzo erbij?