Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#134 - Over zonnig weer en blauw

Doorgaan met wat je doet, goed doen, nederig en tevreden zijn; dat soort dingen. Douchen in de veel te vroege ochtend met iets te harde muziek en de dag doorstaan terwijl je vriendelijk glimlacht. Omdat dat zo gaat. Omdat dat zo hoort. Volharding mag best even duren. En dat je dan kijkt in iemands veel te vrolijke blauwe ogen. Beter doe je dat niet. Gewoon omdat dat niet hoort. Prokofiev maakt plaats, mogelijk schijnt de zon overmorgen, Me First And The Gimme Gimmes schreeuwen weer over van allerlei dingen. En spijkerbroeken, echt waar, wat houd ik veel van mooie blauwe spijkerbroeken.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijna een prozagedicht, maar de regels daarvoor of de richtlijnen of kenmerken weet ik maar een beetje. Ik kan het dan ook niet naar waarde inschatten. Wat ik hier lees bevalt me wel. Het is kort, maar stemt tot nadenken en herlezen, telkens vallen dingen op, zoals de terugkeer van de kleur blauw in de ogen en spijkerbroeken. De combinatie van dingen die je als kreet gehoord hebt, geschikt als zijn het bloemen in een vaas.