Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 133 - feest in het park

In een onbezonnen bui had Geert, wijnkenner tot in het topje van zijn gehemelte, zich laten verleiden tot de aanschaf van drie kisten wijn. De wijn was echter niet te drinken. De inhoud van de flessen leek eerder gevuld te zijn met het sap van olijven dan van zoete druiven. Op een warme zomerdag werd het hem te veel. Hij laadde de kratten in zijn auto en reed naar het park. Hij wist daar een plek waar veel oude mensen op de banken zaten om zich in het zonnetje te koesteren en om over “de goede oude tijd” te mijmeren. Onder hun verbaasde blikken plaatste hij bij iedere bank een paar flessen, een kurkentrekker, plastic bekertjes. Toen de warme zomerdag veranderde in een zwoele avond, ging Geert eens kijken. De senioren hadden zich te goed gedaan. De lege flessen lagen verspreid in het rond naast de slapende, snurkende mannen en vrouwen. Twee vrouwen die elkaar ondersteunden verdwenen juist door de deur van het nabijgelegen verzorgingstehuis. Enkele mannen met vegers, harken en wagentjes om het zwerfvuil in te verzamelen stonden er verbouwereerd bij. Geert, vermomd met hoed en valse snor, zwaaide met zijn wandelstok, trok zijn wenkbrauwen afkeurend op, deed zich voor als parkwachter en beval: “Hark alles bij elkaar, mannen. Onze goegemeente heeft zulke taferelen niet nodig.” Gehoorzaam gingen de mannen aan het werk.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, wat een schrik als je goede wijn verwacht en dan olijven proeft. Leuk dat Geert die mensen een leuke middag wilde bezorgen. Heb het graag gelezen. Nb las in een andere reactie over je schrijven in een magazine. Proficiat, altijd leuk om te merken dat je werk gewaardeerd wordt. :thumbsup: Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een mooi verhaal maar ik vraag mij af: zouden die oude mensen niet geproefd hebben dat de wijn eigenlijk bocht was? Of zou het ze niets meer kunnen schelen en waren ze al blij dat er alcohol inzat? Groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hilarisch verhaal, mooie oplossing om van je foute wijn af te komen. :lol: Het einde is wat onverwacht; de gulle gever ontpopt zich als mopperkont. Mooi gedaan, Blavatski, ik heb het met een enorme grijns gelezen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Blavatski, Hoe kwam je op het idee. Weer zo'n leuk verhaal van je. Jammer, dat die wijn bedorven was, zo zielig voor die ouderen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, het sap van olijven is qua textuur toch wel anders dan wijn. Of het moet een zware moelleux zijn. Ook is de smaak hoegenaamd niet te vergelijken. Waarom heeft Geert een valse snor en wie is hij om opdrachten aan gehoorzamende mannen te geven? Wat is zijn opgezet geweest? Senioren gevolgd door oude is m.i. niet nodig. U bent raadselachtig deze week.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie, ik ben blij met je reactie. Persoonlijk vind ik dit verhaal niet zo sterk, maar aan de andere kant zag ik het tafereel zo goed voor me, dat ik het moest opschrijven. Ik heb kleine veranderingen aangebracht, heel subtiel, zodat het iets waarschijnlijker overkomt. Maar ja, het moest als zoete koek naar binnen gaan, hè?! Ik ben inderdaad geveaagd om mee te schrijven voor Sophia Magazine.nl: mijn eerste recensie is vandaag boven de doopfont gehouden. Dank voor de aanmoediging. :p

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marceline, bedankt voor je leuke reactie. Ik denk dat ze inderdaad blij waren met hun gratis wijntje. Ze waren niet veel gewoon. En de smaakpupillen waren inderdaad niet zo verfijnd als bij Geert. :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, persoonlijk vind ik mijn bijdrage van deze week niet een van de beste, maar ja, wat doe je als de wijn zit in de man, sorry vrouw? Ik heb de tekst een beetje aangepast zodat het duidelijker wordt.(hoop ik) Voor Geert was de wijn afschuwelijk, maar bij de oudjes ging ze erin als zoete koek. :o Misschien wat ver gezocht. IK wilde aantonen dat bij de harkers het idiote bevel er ook in ging als zoete koek.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meta, er is geen clou, denk ik, ik had misschien zelf een wijntje te veel op. Ik heb er een potje/feestje :o van gemaakt. Het verhaal moest erin gaan als zoete koek. :p

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Ik heb hartelijk gelachen tijdens het lezen van je verhaal. En dat is heel wat waard in deze rare tijd. De vergelijking met olijfolie begrijp ik wel een beetje. Ik heb al eens wijn gedronken met een olieachtige smaak. Echt smerig.

Rol

  • Anoniem
Hallo Blavatski, De drie woorden hebben tot een leuk verhaal geleid. Ik begrijp dat je er zelf niet zo tevreden over bent, maar ik zie het tafereel helemaal voor me: overal dronken ouderen en de dader die onherkenbaar het resultaat komt bekijken. Ik vind het leuk hoe hij doet alsof hij er niets mee te maken heeft, mijn naam is haas... Schrijfcoach Corrie