Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#133 - Zoete koek

Ze schenkt een vierde glas in. Ze weet niet zo goed wat ze anders moet doen dan hier zitten en wijn drinken. Het uitzicht op de enorme, gestileerde tuin boeit allang niet meer. Haar hand gaat nog net iedere keer in een beweging naar de bolling van haar wijnglas. Op het smalle pootje moet ze maar niet meer mikken. Hoe kan ze zo onbezonnen hebben gehandeld? Vreemd gaan met de broer van haar vriend. Het is vast het einde van haar relatie. Misschien moet ze ook maar niet meer hopen dat het goed komt. Misschien moet ze maar een tijdje vrijgezel blijven. Misschien moet ze stoppen met wijn drinken. In deze laatste gedachte verslikt ze zich bijna als er een zwarte SUV de oprijlaan opknettert. Dat is waar ook, Dirk komt vandaag de boekhouding van haar vader doen. Dirk is ook wel erg leuk. Ze staat snel op, gooit bijna het tuintafeltje met wijn en al om. Hij moet haar zien. Om zich een houding te geven, grijpt ze een hark die tegen de schuurdeur staat en begint zo luidruchtig mogelijk door het grind te harken. Dan kijkt ze op en roept: “Hé Dirk, wat kom jij hier doen?”

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nicole, De zin: "In deze laatste gedachte verslikt ze zich bijna als er een zwarte SUV de oprijlaan opknettert." loopt voor mijn gevoel niet lekker. Verder lijkt ze kort last te hebben van haar wroeging. Wellicht onder invloed van de alcohol. Met plezier gelezen

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nicole, welkom! Heb je verhaal met plezier gelezen, maar blijf nog wel met enkele vragen zitten... De tweede alinea is mij niet helder, evenals de rol van Dirk. Is hij haar vriend of diens broer? Of een nieuw object voor haar lusten? Goede keuze om 3 zinnen met "Misschien" te beginnen, als uiting van haar gemoedstoestand.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nicole, welkom. @Riny heeft toevallig ook als titel 'Zoete koek' en dat in een week. Ik denk dat hp in de lustmodus zit. Naar mijn idee knetteren SUV's niet. Het tuintafeltje met wijn en al: Het is m.i. voor de lezer duidelijk dat het glas op tafel staat omdat zij eerder naar de bolling tast. Ik hou wel van je stijl.

Rol

  • Anoniem
Hallo Nicole, De wijn staat in diverse verhalen garant voor overspel en verleiding. Ook dit is weer een leuke variant. Je hebt de woorden er leuk in weten te verwerken. Ik zie voor me hoe ze worstelt met zichzelf, maar als een blad aan de boom omdraait als er een mooie man voorbij komt. Je gebruikt nogal royaal witregels. Aangezien er geen grote tijdsprong zit tussen de alinea's, zou ik die weghalen. Schrijfcoach Corrie