Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 133 - Zoete koek

Wekelijkse schrijfopdracht # 133 – Zoete koek, … en nu meneer Wijngaarden – alle gekheid op een stokje - ik heb van uw kopje gedronken en uw gaarden bewerkt. De paden platgetreden, de druiven vertroeteld en met de hand geplukt, hun sap gebotteld. Ging gebukt onder die zware manden; struikel zelf maar over die te grote schoenen en te lange jassen. Onbezonnen ben ik het avontuur binnengestapt, maar nu is het genoeg. Op de wip met al die narigheid – hopla in de lucht; hark zelf de troep maar aan. --- De wijn - na al mijn werken - doet nu zijn werk bij mij. Energie stroomt gestaag … Met vrienden hef ik het glas op NU, en ook op wat het eens was. Santé - in vino veritas!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad Riny, santé. Ik denk een verstandige beslissing. Zit snelheid in je verhaal. De opsomming in korte zinnen vind ik hier heel functioneel. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Quillaume, ik geloof dat je het door hebt, het is meer een metafoor voor een nare periode. Het was leuk om met die drie woorden te stoeien. Alhoewel, ik had de draad snel te pakken. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie: santé! Ik las de drie woorden, zag een wijngaard en hup... daar kwamen de zinnen. Was jij het niet die zag dat ik al drie jaar lid was? ik heb lang voor een verenigingsblad geschreven: vooral het verslaan van bijeenkomsten en excursies. Heel leuk voor iedereen, maar ik merkte wel dat er iets aan de taal schortte en ik heb het helemaal moeilijk met een verhaaltje fantaseren. Ik was gewend met hapklare brokken te werken, de onderwerpen werden me in de schoot geworpen. Ik ben ook met gedichten leren lezen bezig. Bij SO heb ik mijn draai wel gevonden. Maar zomaar voor de vuist weg verhalen schrijven, dat zal nog wel even duren. Dankjewel voor je reactie. Hartelijke groet, Riny

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, # 4, en nu voor de volzinnen van een halve alinea. Daar ben ik dol op. ;) Waarom deze titel? Heb je iets voor zoete koek geslikt?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, dat moest de titel zijn. Iets voor zoete koek nemen... Dit is eigenlijk een verhaal/schrijverij/oefening zonder dialogen. Ik vond het geweldig om te schrijven. Het kwam gewoon. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Meta, Dat was zo'n heerlijk idee! Het luchtte echt op. Waar drie woordjes je al niet toe kunnen bewegen. Dankjewel voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
# 7 Mili, Het onderwerp heb ik zeker niet voor zoete koek genomen. Mocht de lezer er niet mee overweg kunnen, laat het hem dan maar voor zoete koek aannemen. Al was dat niet mijn bedoeling.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig Riny hoe je de druivenperiode beschrijft. Ik zag je struikelen met die grote schoenen en ja, je kunt de wijntjes beter drinken dan laten staan. Proost en op naar nieuwe uitdagingen. :o

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Blavatski. Een nieuwe uitdaging neem ik van harte aan, zei ze met trillende stem en haar benen wankelden. :lol:

Rol

  • Anoniem
Hallo Riny, De schrijfopdracht heet 'zoete koek' omdat de lezers voor zoete koek moeten aannemen dat de drie woorden in je tekst staan. De titel van je eigen tekst mag je zelf verzinnen. Je hebt de drie woorden overigens mooi in je tekst mee weten te nemen. Heerlijk om het gebuffel met de druiven van meneer Wijngaarden vaarwel te zeggen. Ik geloof het meteen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Schrijfcoach Connie, Haha, die zoete koek heeft wat teweeg gebracht... Nu is alles weer rustig. Het was een prachtige oefening. Dankjewel hiervoor en ook voor je reactie. Vriendelijke groet, Riny