Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een lege plek, schrijfopdracht 132

7 maart 2017 - 23:38
Ik droom van een plek, een plek aan een meer, met wuivend riet en een fuut die lustig duikelt, met zijn kraag en eigenwijze kuif, en het jong al op haar rug. Die zachte weeë geur uit mijn zoete verleden, toen ik me nog ergens thuisvoelde, ...daar. Die plek die in mijn herinnering steeds terugkomt. Als ik het even niet meer weet. Als ik me weer verloren voel, ontheemd. Een blauwe hemel, witte sluierwolken; onze boten vastgebonden aan een bosje riet. Eten, drinken, liggen op het dek, onze hoofden heel dicht tegen elkaar. Zwemmen, lachen, ... vrij. Jij en ik. Waar is dat toch? Hoe haal ik dat gevoel weer terug? Dat gevoel van niet alleen te zijn, mijn hoofd vervuld van liefde, mijn hart vervuld van jou. Het is niet ver, die plek, het is vlakbij; en toch kan ik er niet naartoe. De pijn die mij mijn hart doorboort, belemmert me, telkenmale weer, als ik op pad wil gaan. Ik zoek, maar het lijkt wel een illusie; mijn middenrif gevuld met leegte. Waar zijn mijn wortels, waar ben ik ontstaan? Waar kan ik die rust weer vinden? Geborgenheid en vrede wens ik, geen maalstroom meer, ik ben zo moe. Hol, hol van binnen, ik wil het zo graag kwijt. Deze eenzaamheid, daarmee kan ik niet leven. Help me toch die plek te vinden. Jij hoeft er niet te zijn. Ik ben op weg waar toch naartoe? Een alleen zijn om met mezelf te kunnen zijn. En niet zoals die leegte in mijn buik en in mijn hart, waar ik zo snel van weg wil rennen... Nee, ik ben op zoek naar die ene plek, waar ik, zittend op de steiger, met mijn voeten net niet in het water, de leegte voel, een leegte waar ik lang kan blijven.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
8 maart 2017 - 9:41
Emmy66, Wat is dit mooi geschreven. Hol van binnen...; je hebt het allemaal zo mooi verwoord. In een boekje las ik eens: verwerken begint met verwoorden; daar moet ik nu aan denken. Succes met schrijven.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 maart 2017 - 9:48
@Emmy66, ik ben er stil van. Heb er geen woorden voor. Alleen stil ontzag. Dank je wel voor deze mooie gedachte. Groet Connie

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 maart 2017 - 12:06
Dag @Emmy66 Een heel mooi, in poëtische stijl geschreven, eerste verhaal hier, vol beelden en geuren. Het tweede gedeelte is meer expliciet en direct geschreven: eigenlijk één lange noodkreet. Het zou -wat mij betreft- iets soberder mogen, zodat de lezer zelf meer ruimte heeft om te voelen. Bijvoorbeeld: "de pijn die mij mijn hart doorboort" blijkt al voldoende uit de eerste alinea. Je slotzin vind ik heel mooi: het beeld van de hp, zittend op een steiger, is sterk. Dank je wel voor dit mooie verhaal. Groet, Nel Goudriaan

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
8 maart 2017 - 19:50
Ontroerend; als het eigen eravring is, denk ik dat je die plek wel gaat vinden, maar dan gevuld met een rijk leven