Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#132 Trap Er Niet In! Deel 2

De vloer is bedekt met werpsterren, glasscherven, bloed, extreemrechtse pamfletten, en stukjes ninja. Ik veeg mijn Drakenzwaard af aan een tafelkleed, daarna maak ik nog een melodramatisch handgebaar. Het zwaard begint in het luchtledige te zweven, draait rond als de rotoren van een helikopter, en verdwijnt in een flits van wit licht. “Doe mij ook maar een Frappuccino, en doe mijn maat maar een extra grote!” roep ik naar de barista. Ik wijs naar Farid Azarkan, die met een verbeten grimas de werpster uit zijn arm trekt. De barista begint aan de Frappuccino’s met trillende handen en een PTSD gezicht. Tunahan Kuzu ondervraagt de leider van de ninja’s. De leider draagt als enige een masker met een oranje-blanje-bleu motief. “Voor wie werk jij? Pegida? Trump? Zeg het!” “Verspilde moeite Kuzu.” Zeg ik. “Zodra je ze levend vangt, nemen ze een cyanidepil. Over tien tellen is hij dood.” De leider kiest precies dat moment uit om Kuzu uit te schakelen met een bliksemsnelle stotencombinatie. Hij rolt over de grond, en grijpt een zwaard waar de afgehakte hand nog aan vast zit. Hij rent op mij af, maar struikelt over het lichaam van de singer-songwriter. Ik zie Kuzu de Ketchup dans doen. Hij slaakt een spreuk in het Sanskriet. Een oranje energiesfeer schiet uit de palmen van zijn handen, en slokt mij op. Kuzu zegt: “Shit, sorry.” Ik probeer te gillen terwijl mijn atomen door elkaar worden gehusseld als de pulp in een vers glas sinaasappelsap. Ik ontwaak in het niets. Een lege plek. Een onmetelijke zwarte vlakte. De Schaduwdimensie. Een tijdelijke straf voor criminelen. Alleen de Drakenkoning kent de spreuk om mij te bevrijden. Ik had Kuzu de spreuk voor de grap geleerd, maar had nooit verwacht dat hij hem zou gebruiken. Ik ga mediteren, zoeken naar een oplossing. Godsamme Kuzu…

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, ik zal en niet in trappen. Gezien dat je weer een stuk geplaatst hebt. Niet gelezen. Nooit beleefd dat je in veertig weken tijd de moeite genomen hebt om op iemand anders te reageren.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, ik zal en niet in trappen. Gezien dat je weer een stuk geplaatst hebt. Niet gelezen. Nooit beleefd dat je in veertig weken tijd de moeite genomen hebt om op iemand anders te reageren.
Ik heb inderdaad nog niet op andere gebruikers gereageerd, maar is het dan meteen nodig om te reageren alsof ik in je ochtendkoffie heb gezeken?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, ik zal en niet in trappen. Gezien dat je weer een stuk geplaatst hebt. Niet gelezen. Nooit beleefd dat je in veertig weken tijd de moeite genomen hebt om op iemand anders te reageren.
Ik heb inderdaad nog niet op andere gebruikers gereageerd, maar is het dan meteen nodig om te reageren alsof ik in je ochtendkoffie heb gezeken?
Vind je werkelijk dat ik reageer alsof je in mijn ochtendkoffie hebt gewaterd? Leid niet af. Reageer op je gebrek aan participatie.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De vloer is bedekt met werpsterren, glasscherven, bloed, extreemrechtse pamfletten, en stukjes ninja.
Originele beschrijving. Het roept beelden op als in Kill Bill.
[...] en een PTSD gezicht.
De hp - of de schrijver - lijkt me niet veel op te hebben met barista's. Mij boeit zo'n stukje wel. Intrigerende mix van hard-boiled, actie, absurdisme en taalbeheersing.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag @De Thomas Een bizar en fantasierijk verhaal waarin de gebeurtenissen over elkaar buitelen in een snel tempo. (Daarom is de zinsnede "met een melodramatisch handgebaar" een beetje overbodig wat mij betreft) Beelden als: "de Ketchup dans", het husselen als "de pulp in een vers glas sinaasappelsap" enzovoort maken het verhaal concreet en levendig. Ze werken ook wel op mijn lachspieren. In de slotalinea komt er rust. Mooi detail dat de spreuk voor de grap was geleerd aan Kuzu en dat hij deze gebruikte. Wat mij betreft mogen er minder witregels zijn in dit verhaal. Ze geven een onrustig beeld. Taaltechnisch: de afgehakte hand > een afgehakte hand: in dit fragment is niet duidelijk van wie die hand is hij slaakt een spreuk > hij zegt/ spreekt uit (een zucht slaken) Nel Goudriaan