Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 130 Casual day

Vrijdag was blijkbaar ook casual day op het kantoor van de zakenbank, constateerde ik vanaf de comfortabele bank tegenover de receptie. De pakken en kokerrokjes waren ingeruild voor kleding die verwees naar een gemoedelijk weekendje op een duur jacht of de golfbaan, of anders wel naar een avondje aan de bar van een tent waar een acceptabele fles wijn een gemiddeld weekloon kost. Geen omgeving waar een marginale loonslaaf werd geacht aan te kloppen voor een hypotheek. Klasse leek een vereiste, ook op vrijdag. 'U stelt dus dat uw voormalig werkgever hier over een kluis beschikte?' Ik knikte. 'U kent het nummer niet, u heeft geen sleutel, geen code, en heeft ook overigens geen documenten. Wat maakt dat ik uw verzoek zou moeten honoreren om u als zijn voormalig 'adjudant', zoals u zich kwalificeert, toegang te verschaffen tot deze door u gesuggereerde bewaarplaats alhier?' 'Nou,' antwoordde ik, 'op de eerste plaats geeft het feit dat ik hier binnen vijf minuten tegenover jou als opperknuppel van deze tent zit misschien als iets aan. Ik heb tegen die schat beneden alleen gezegd dat ik kwam voor de kluis van Fredo en dat ze jou even moest bellen. En je kop glanst een beetje, alsof je het warm hebt, terwijl de airco het toch redelijk koel houdt hier. En dan heb ik hier nog iets wat ik 'kwalificeer' als sleutel en code, en alle documenten overbodig maakt.' Ik wierp de envelop met foto's op zijn bureau. 'Vuile klerelijer.' 'Dat is misschien precies wat je echtgenote tegen je gaat schreeuwen. Je zakenrelaties misschien niet, maar de zedenpolitie weer wel, denk ik. En dan die koppen in de krant.' Hij greep naar de stropdas van zijn jaarclub, die er op vrijdag nooit was. Op de foto's wel. 'Hoe oud schat jij die meisjes?' Nou dat sluit dus naadloos aan bij: http://schrijvenonline.org/forum/themaforums/weke… en de eerdere bijdragen in de pulpserie. Ook - ik verwijs u schaamteloos - terug te vinden op de blog onder de categorie Pulp 8).

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is een zakenbank? Tweemaal bank in een zin vind ik niet mooi klinken. Angus, heb jij een bepaalde strategie, waarom jij een nieuwe zin op een nieuwe regel zet?Achter het woord documenten kan de zin doorlopen, toch begin je op een nieuwe regel, waarom? Wederom een fraaie voortzetting van vriend Fredo, your pulp fiction boy.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie, maddbrug. Een zakenbank richt zich vooral op het bedrijfsleven. Het is een gangbare term. De nieuwe zin op de nieuwe regel geeft het spreektempo van de spreker aan. Hij neemt wat rust tussen de twee zinnen.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had ook die gedachte bij bank - ondanks éénmaal in samengesteld woord. Zou voorstellen 'zitje' maar dat geeft meer een beeld van een klapstoel in een trein o.i.d. Wordt er werkelijk zo officieel gepraat in de bank, of ziet Alter Angus er zo vorstelijk uit in een waarschijnlijk peperduur pak? Vooral dat 'alhier' komt mij, sorry, lachwekkend over. Terwijl ik 'opperknuppel' dan weer geweldig vind - staat dat in het woordenboek? ;) De praat van Alter schept wel mooi contrast met de officiële toon van daarvoor. '... misschien al iets aan.' Slip-of-the-tongue -s (tussen zit en misschien evt een komma voor iets betere leesbaarheid?) '... een club... die er op vrijdag nooit was.' Ik begrijp de insinuatie, maar een club die is? (je blog ziet er goed uit, je pulp begon idd als grap! fijn te vermelden dat een lezeres je uitdaagde) Gadver, dat Alter gespuis. Als je geen huurmoordenaars-job aan de hand hebt, ga je de chantage-toer op. Werkelijk geen huisje-tuintje-beestje voor jou? Ik voorzie in de nabije toekomst dat je jezelf eens voor het hoofd zal slaan om een mislukte daad - en ja, het zal veroorzaakt worden door een in-slechte vrouw. En wederom... een schitterende Alter Angus die niet meer ontkomt aan Fredo's verderfelijke invloed!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je Alter ego is van alle markten thuis, zolang hij maar aan het langste end trekt. Ik ben benieuwd of hij nog een keer "ontmaskerd" wordt. Mooi vervolg in je serie.. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik volg je soms. Meesterlijk karakter heb je van jezelf gemaakt. Je gangstertaaltje blijft voorbehouden aan je slachtoffers. Misschien dat je dames meer als een James Bond benadert? Ik kijk ernaar uit om je verder te ontmoeten.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, marlie. Het wordt 'zitje'. Het bijvoeglijk naamwoord 'comfortabele' zal verwarring met een klapstoeltje voorkomen. Ik had voor de bankier iemand van het niveau Bram Moszkowicz in gedachten. Die flapt dat 'alhier' er zo uit. Ja, die 's' moet weg. Dank je. Het gaat niet om de club, maar om de stropdas van de jaarclub, (let op de komma :nod: ) die hij op vrijdag - casual day - nooit draagt.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Connie. Ik heb al ideeën voor het vervolg. Die lichten een tipje van de sluier. Hangt natuurlijk ook voor de opdrachten af, maar wat alter ego in de kluis vindt, zet zijn wereld op de kop 8)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie en het af en toe volgen, leeghoofd. Als de dames echt dames zijn, kan alter ego uiterst galant zijn ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
wat een prachtige afsluiting, met de stropdas op de foto en naar de leeftijd van de meisjes moet maar geraden worden ... da's nou weer klare taal waar ik wat mee kan ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, een fauteuil wellicht in plaats van bank? Kan prima in een zakenbank. Je levert een knappe prestatie, door keer op keer door te weten schrijven. Ik ben zeker niet de enige die je op de voet volgt.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een canapé? Oorfauteuil? Ik heb niets aan te merken wat stijl betreft, ken genoeg mensen die wel alhier kunnen zeggen. Knap hoe je telkens het weekthema naar jouw hand draait. Doet me pijnlijk beseffen dat ik mijn laatste verhaal niet voldoende naar mijn hand gedraaid heb. Ook met het missen van de tussenliggende feuilletons nog te volgen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie, schrijvenmaar. Maar ik geef uiteraard geen garanties voor de toekomst.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fauteuil is dan weer net zo'n woord dat ik mijn alter ego niet snel zie gebruiken, Mili. Bedankt voor het meedenken en volgen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Odile. Canapé vind ik weer wat archaïsch klinken. Over dat draaien. Na zo'n 8 afleveringen ontstaat wel een beeld en zijn er genoeg aanknopingspunten om op in te haken. Maar het blijft een leuke uitdaging.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie, schrijvenmaar. Maar ik geef uiteraard geen garanties voor de toekomst.
zou ik ook niet doen en je schrijft ook niet voor mij niet voor mij alleen, althans