Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#128 Susan

Susan Op de middelbare school werd Susan Slissie genoemd. De reden was dat ze sliste. Soms spetterden de woorden van haar tong. ‘Slissie smeerlap,’ scholden haar klasgenoten dan. Ze schaamde zich dood. Als haar leraar Spaans haar aankeek en ‘Sst’ zei, verstomde ze. Toen lerares Sanders die aardrijkskunde gaf, vroeg hoe een grasvlakte ook wel werd genoemd, stak ze haar hand op. Een ander kreeg de beurt en zei: ‘Savanne’. Daarna vroeg ze of iemand een ander woord voor woestijnwind wist. Susan was de enige die een vinger opstak. Ze werd genegeerd. ‘Samoem, zei de lerares. Shitwijf, schold Susan inwendig. Smekes die biologie gaf vroeg of iemand wist van welke vis een sardine kwam. Geen vingers. ‘Weet jij het ook niet, Susan?’ vroeg hij op een sarcastisch toontje. ‘Het interesseert me niet. Vraag Simon maar.' Smekes lachte als een stom schaap. ‘Dat Simon scheel is en scheve tanden heeft, wil nog niet zeggen dat hij niet scherpzinnig is, meneer Smekes.’ Hoewel Susan in het begin een schijtlaars was, had ze de laatste jaren haar schuwheid overwonnen. Ze had besloten naar een spraakdeskundige te gaan. Ze was in de sfeerloze school nooit in een prettige stemming geweest. Tijdens de diploma-uitreiking stoof Susan naar voren en ging achter de microfoon staan. ‘Ik ben blij dat ik geslaagd ben en van deze stomme school af ben, stelletje strontdocenten.’ Ze spuugde op de grond.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, mooi beschreven hoe een geplaagd persoon sterker Is geworden. Puntje: achter vraag Simon maar, nog een ' Graag gelezen, Connie

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterk stuk, Tja. Leraren te over die er niets van bakken uit angst zelf buiten de groep te vallen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank je. Ik moet me verdorie elke keer opnieuw inloggen. Hebben daar meer mensen last van?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben je misschien via Google zomaar onverwachts SO tegengekomen. Mij is dat wel eens overkomen. Aanvankelijk was je helemaal onbekend maar wat later herkenden ze wel ja naam maar niet je code. Ik ga daar maar niet op in en neem de mij bekende route.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gevonden, en ik merk dat ik bijna bang word voor de letter S. Gelukkig loopt het redelijk goed af. Nu is haar volgende project van haar boosheid afkomen. In dit verhaal vind ik dat het eerste deel meer showt dan het laatste stukje, vermoedelijk om binnen de woordenlimiet te blijven. Een iets langer verhaal zou het mogelijk maken om het einde minder te versnellen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, leuk stukje over een geplaagde Susan. Fijn dat ze op het eind naar de microfoon grijpt en haar zegje zegt. Het spugen vind er "iets over". :o Zo verliest ze haar nieuw-verworven waardigheid weer! (in mijn ogen)