Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 126 Voor geld gaat zelfs de hemel open

Het wensballonnetje volgt de luchtstromingen en dartelt de wolken in. Van doden niets dan goeds, beweert men. Ben benieuwd hoe hij op mijn briefje zal reageren... Beste mij onbekende oudoom, Ik kan het niet anders schrijven. Uw naam heb ik voor het eerst gehoord bij de notaris die uw nalatenschap afhandelde. Wat betekent een naam, als men de persoon erachter nooit heeft ontmoet, laat staan gesproken. Xavier van Ydewalde d’Oghiers; uw andere voornamen interesseren me geen zier. Ik kan u ‘X’ noemen, of beleefder - u was tenslotte iemand van de hogere klasse - 'meneer X.’ Uw fortuin dat mij vorig jaar ten deel was gevallen deed me lachen en huilen tegelijk. Ik beschouwde het als een misplaatste grap. U was vrijgezel, een arrogante betweter die geen cent te veel wilde uitgeven. Vrouwen behoorden tot de 'wegwerp' categorie. Verbaast het u, dat ik deel van uw leven heb laten natrekken? Ik heb me lang afgevraagd waarom ik de gelukkige ben geworden, tot ik laatst in een ladekast van mijn grootmoeder zaliger, uw zuster die u te min was, een fotootje ontdekte. Een nors kijkende jongeman, met een snor waar geen haartje verkeerd zat. Brutaal en zelfzeker. Een datum in een ongeoefend handschrift was het enige bewijs dat ik het niet was. Mijn wens heb ik dankzij uw gulheid kunnen waarmaken. Een titel kopen. Met titels geraak je overal. In de media wordt mijn naam regelmatig zwart gemaakt, maar daar heb ik lak aan. Jammer dat er persvrijheid is. Met een bundeltje zwaaien zou man én vrouw misschien sneller wit doen schrijven in plaats van zwart. In privé-clubs geraak ik moeiteloos binnen. In de achterkamers wik en weeg ik mijn winsten en verliezen. Een vrouw zoals ze in de clubs worden aangeboden, zou ik liefst een nachtje mee naar huis nemen. Klote reglementen. Ik ben dan maar wat vrouwen gaan opzoeken op straat; ik heb geflirt, getast en gekeurd en wat waardepapier onder hun neus geduwd. Met een contractje erbij. Een andere wens vervuld. Nu huisvest ik vrouwen die me gelukkig maken en me verrijken. Een aparte ingang is voorzien voor mannen die uit zijn op een nachtje plezier. Dus u ziet, oudoom ‘X’, dat ik uw geld goed heb benut. Het brengt me zelfs nog meer op. Aan wie ik het zal nalaten weet ik niet, ik hou aan mijn vrijgezellenstatus. Met een beetje geluk kan ik die rebelse 18-jarige zoon van mijn zus warmmaken voor mijn levensstijl. Een welgemeende dank en groet van uw verdorven achterneef, Réginald v. Z. d’ A., burgemeester van D., minister van Veiligheid en Justitie, graaf van O., ridder in de Orde van …

Rol

  • Anoniem
Hallo ‘leeghoofd’, Bijzondere wens, een titel kopen en vervolgens zorgen voor een paar vrouwtjes om je heen, die je dan wel weer ‘deelt’ met anderen. Wel heerlijk om in de brief te kunnen wapperen met al die namen en titels. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo 'Leeghoofd', Ik heb hartelijk gelachen om jouw verhaal over de erfenis. Zo zie je maar, er zijn veel bestemmingen voor geld. Gr. Moon