Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#126 Wraak

Klootzak. Uitgekookt stuk vreten. Ik ben er met open ogen ingetrapt. Maar goed dat je dood bent, anders had ik alsnog je nek omgedraaid. Jij lacht je natuurlijk kapot daarboven. Het afgelopen jaar heb ik niet op mijn krent gezeten. Ondertussen weet ik wie je bent, ondanks je naamsverandering. Jij bent er met onze centen vandoor gegaan een halve eeuw geleden. Ik wilde de familieverhalen niet geloven, zo cliché. Mijn grootvader, jouw broer, was aan de drank geraakt. Nu pas begrijp ik waarom … Veel geluk heeft ons fortuin je niet gebracht en nu wil je mij meeslepen in het kielzog van je zielige leventje. Maar je hebt je flink in mij vergist. In tegenstelling tot jouw kroost ben ik gewend aan tegenslagen. Ze janken niet om jou. Ze janken om je centen. Maar dat wist je al. Je houdt van spelletjes. Dan hebben we toch iets gemeenschappelijks. Je denkt toch zeker niet dat ik de rest van mijn leven in gerechtelijke procedures vast wil zitten en dan heb ik het nog niet eens over de bedreigingen. Alle drie heb ik ze apart genomen en de helft van mijn kapitaal beloofd. Wat dat betreft lijken ze sprekend op jou, Theodorus. Op dit moment varen ze afzonderlijk van elkaar naar punt A, zal ik maar zeggen, namelijk, de helikopter waar ik in zit. Ik heb natuurlijk niet gezegd dat de jachten varende tijdbommen zijn. Tegen de tijd dat ze de heli in de lucht zien hangen is het te laat. Ik hoop dat mijn ballonnetje eerder aankomt dan je zonen. Aan de andere kant is dan het verrassingseffect weg. Daar komt de eerste. Wie het laatst lacht … Ik, in dit geval, je achterneef.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest het verhaal twee keer lezen om het te kunnen volgen. Er blijven bij mij veel vragen hangen, maar dat was misschien de bedoeling. Ik vind het wel mooi hoeveel spanning en woede je in dit stuk hebt kunnen verwerken.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meta toch, wat lees ik hier een wraakzucht. :) Je zou er nog 'meeslepen in het kielzog van jouw zielige leventje' van kunnen maken, om geheel in stijl te blijven, en omdat oudoom niet meer leeft. ;) Verrassend verhaal met als topper: Ik hoop dat mijn ballonnetje eerder aankomt dan je zonen. Aan de andere kant is dan het verrassingseffect weg. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dreaming, welke vragen roept mijn verhaaltje op? Misschien kan ik ze beantwoorden ;) @ Willemina, ja erg hè? Het slechte deel in mij. Bedankt voor je tip. Ik ga het aanpassen. Dank voor jullie reactie :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo. Lekker die tekst, de woede spat er vanaf. Goede familie analyse, en krachtige taal. Goed werk Meta.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meta, ga door met je 'slechte deel', meer, meer, meer! Ik vind Theodorus in contrast staan met je aanhef: Klootzak. Heerlijk venijnig de afloop beschreven. (ik denk dat je 'inzit' uit elkaar moet halen)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug, bedankt voor je compliment. Het schrijft wel lekker, zo'n knetterende tekst :o @Mili, ik zal mijn slechte deel wat meer de vrije loop geven ;) Bedankt voor jullie enthousiaste reactie :)

Rol

  • Anoniem
Hallo Meta Boonstra, Een mooi gevalletje schoppen voordat je geslagen wordt en die potentiële bedreigers gewoon opblazen. Een heerlijke ‘bombrief’ heb je geschreven, het venijn spat er vanaf. Ik ben benieuwd waaraan het geld na de wraak besteed gaat worden, want de volgende wens is. Schrijfcoach Corrie