#126 Het zit in de familie

Beste Oom Albert, Ik heb alles gedaan wat u van mij vroeg. Ik heb Pieter de deur uitgezet, mijn baan bij het Ministerie van Volksgezondheid opgezegd en een miljoen euro in een week tijd uitgegeven. Dat laatste is niet helemaal gelukt; ik heb nog honderd euro over, maar dat stuur ik met dit briefje in de wensballon naar boven. Wat u schreef klopt. Wanneer je zo kwistig met geld strooit heb je inderdaad niet langer dan een week nodig om je een miljonair te voelen en je als zodanig te gedragen. Al na drie dagen was mijn rug rechter en werd ik overal met de nodige egards behandeld. Terwijl nog niemand ergens iets van wist. Nooit was het in mij opgekomen dat iemand - in dit geval u, een mij onbekende steenrijke oudoom - mij zijn vermogen zou nalaten. Ik ben u zeer dankbaar. Vooral ook omdat u me dankzij uw nalatenschap in staat stelt mijn lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan. Heel bijzonder dat u gedurende uw leven mijn gangen hebt gevolgd. De toon in uw brief, die hoorde bij de nalatenschap van het half miljard euro - ik kan het nog steeds nauwelijks geloven - was bijna vaderlijk. Dat ontroerde mij. Uw sperma heb ik intussen laten insemineren. Pieter zou het inderdaad nooit hebben geaccepteerd dat hij niet zelf de vader was. Ik vind het jammer dat u het vervolg niet kunt meemaken maar ik beloof u dat ik u op de hoogte houdt. Ons kind zal in weelde en met liefde opgroeien, ook dát beloof ik u. Hartelijke groet, Uw Alberta P.S. Ik heb mijn oog laten vallen op Albert-Jan junior. Mijn eitjes heb ik reeds laten invriezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, wel een vuige titel, hoor. ;) Het is een krankzinnig verhaal, wat gebeurt er in het hoge noorden? Ik bedoel het positief, in de zin van onverwacht. De intro vind ik zo (h)eerlijk schattig om een briefje van honderd terug te sturen. En natuurlijk heb ik vragen, je kent me inmiddels. Waarom is je rug rechter als je geld hebt? Dat je met egards behandeld wordt, begrijp ik. Maar hoe moet ik dan deze zin plaatsen? [Terwijl nog niemand ergens iets van wist.] Je P.S. is nogal raadselachtig. Bedoel je: op de naam Albert-Jan junior? Laat je daar in Friesland ogen op vallen? En dan de ingevroren eitjes. Gaat zij die aan anderen uitdelen? Intrigerend. :) ***hoogte houdt/houd***
15 december 2016 - 17:01

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina. Een vlot te lezen verhaal met leuke opbouw. Maar duidt het niet op een niet aan te bevelen situatie: een kind krijgen van de oudoom (toch familie)? Of speelt er tussen de regels nog meer, wat ik niet zie? Graag gelezen, Connie
15 december 2016 - 22:40

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, wel een vuige titel, hoor. ;) Het is een krankzinnig verhaal, wat gebeurt er in het hoge noorden? Ik bedoel het positief, in de zin van onverwacht. De intro vind ik zo (h)eerlijk schattig om een briefje van honderd terug te sturen. En natuurlijk heb ik vragen, je kent me inmiddels. Waarom is je rug rechter als je geld hebt? Dat je met egards behandeld wordt, begrijp ik. Maar hoe moet ik dan deze zin plaatsen? [Terwijl nog niemand ergens iets van wist.] Je P.S. is nogal raadselachtig. Bedoel je: op de naam Albert-Jan junior? Laat je daar in Friesland ogen op vallen? En dan de ingevroren eitjes. Gaat zij die aan anderen uitdelen? Intrigerend. :) ***hoogte houdt/houd***
Mili, 'Vuig' nog wel, zo'n onschuldige titel ;) . De intro - ja, (h)eerlijk schattig - ook jij kent mij een beetje :D Je vragen. Ik denk dat je de antwoorden wel weet maar toch: Wie lange tijd gebukt gaat onder geldgebrek voelt de rug vanzelf rechter worden wanneer de financiële problemen verleden tijd zijn. Wie met een rechte rug door het leven gaat wordt met meer egards behandeld dan iemand die gekromd door het leven gaat. De PS kun je op twee manieren lezen, dat is tenminste de bedoeling, maar grote kans dat het de persoon Albert-Jan betreft. Zou zomaar eens familie kunnen zijn. Die dan de eitjes van ... Misschien is de titel toch wel een beetje vuig, ja ... Dank voor je reactie :)
17 december 2016 - 16:43

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina. Een vlot te lezen verhaal met leuke opbouw. Maar duidt het niet op een niet aan te bevelen situatie: een kind krijgen van de oudoom (toch familie)? Of speelt er tussen de regels nog meer, wat ik niet zie? Graag gelezen, Connie
Connie, Eerste vraag: zie titel. Ik weet niet wat jij wel of niet ziet ... ;) Bedankt voor het lezen en reageren. Groet, Willemina
17 december 2016 - 16:45

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina: zie de volgende zin: "Nooit was het in mij opgekomen dat iemand - in dit geval u, een mij onbekende steenrijke oudoom - mij zijn vermogen zou nalaten.". Dus dat had ik gezien. Dus spermacellen laten insemineren.....eitjes laten invriezen. Er ontgaat mij beslist iets, of de PS. Misschien naïef van me..... Ik lees je verhalen graag! Fijn weekend Connie
17 december 2016 - 17:18

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ga je doen met een miljoen. Het zou een mooie naam voor een tv programma kunnen zijn. Dat briefje van 100 terug vind ik hilarisch in het geheel. Apart verhaal, en dat vind ik altijd leuk.
19 december 2016 - 15:35

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina: zie de volgende zin: "Nooit was het in mij opgekomen dat iemand - in dit geval u, een mij onbekende steenrijke oudoom - mij zijn vermogen zou nalaten.". Dus dat had ik gezien. Dus spermacellen laten insemineren.....eitjes laten invriezen. Er ontgaat mij beslist iets, of de PS. Misschien naïef van me..... Ik lees je verhalen graag! Fijn weekend Connie
Ik laat het toch maar aan je verbeelding over, Connie :). Fijn dat je mijn verhalen graag leest! Groet, Willemina
20 december 2016 - 10:24

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, leuk bedacht. Hoe kom je erop ;) Een miljoen euro in één week uitgeven, knap hoor. Je zou er stress van krijgen. Een incestueuze familie.
Het nieuws in de krant en op tv brengt me vaak op ideeën, Meta. Ik geef er dan een eigen draai aan. Bedankt voor je reactie :).
20 december 2016 - 10:29

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ga je doen met een miljoen. Het zou een mooie naam voor een tv programma kunnen zijn. Dat briefje van 100 terug vind ik hilarisch in het geheel. Apart verhaal, en dat vind ik altijd leuk.
Maddbrug, Bedankt voor je leuke reactie.
20 december 2016 - 10:31

Hallo Willemina, Creatieve vondst die brief van de oudoom bij de notaris. Zo heb je de kans gecreëerd om de oudoom postuum aan het woord te laten en zo een wel heel opmerkelijke invulling van de besteding van het geld geheel geloofwaardig te maken. Erg leuk gedaan! Ik geloof werkelijk dat je je met het uitgeven van een miljoen in een week miljonair kunt gaan voelen, en dat alles in opdracht. Albert-Jan junior, geniaal! Schrijfcoach Corrie
21 december 2016 - 7:22