Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 124 - De pot op

Leven en laten leven is mijn motto. Maar voor je beseft dat er met je motto iets niet pluis is, word je al in het gareel gedwongen, moet je je met hand en tand verzetten om niet uit de boot te vallen of van een kale reis thuis te komen. Je kunt met jouw spreuk de kast op, want de beste stuurlui staan altijd aan wal en jagen je in het harnas. De rotte appelen van onze samenleving staan altijd gereed om roet in je eten te gooien of de poten onder je stoel te zagen om maar te zwijgen over voorwerpen achter ellebogen en kopstoten onder de gordel. Doe wel en zie niet om. Nog een motto om U tegen te zeggen. Ondankbaarheid is 's werelds loon; er kan behoorlijk tegen je schenen geschopt worden. Het gezegde “ al te goed is buurmans gek”, staat hoog in het vaandel geschreven en achter je rug wordt stiekem in het vuistje gelachen. Herhaaldelijk word je in het ootje genomen, word je in de zak gezet en samen met het badwater weggegooid. Waar een wil is, is een weg. Ook een lekker motto. Nou, ik heb al heel wat kilometers in de benen zitten, ben meermalen door de knieën gegaan om het juiste pad te bewandelen, heb vast gezeten in voetangels en klemmen, voor muren gestaan, met mijn kop tegen die muur geknald , op handen en voeten over alle wegen die naar Rome leiden gekropen om ten lange leste met een kluitje in het riet te worden gestuurd. Ik kan zo nog een uurtje doorgaan maar het hangt me de keel uit! Motto's? De pot op.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, Mijn eerste reactie was : 'dit is een opsomming' . Maar ik heb gezocht in alle hoeken en gaten, was wel gauw de weg kwijt en wil beslist niet de poten onder je stoel zagen. Dus heb ik me weer op het rechte pad begeven. :rolleyes: Maar als ik tussen de regels doorlees, zie ik de onderliggende frustratie. Van uzelf of van de hoofdpersoon? Mooi weekend toegewenst, Connie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie, dank je wel voor je bezoekje en de wensen voor een fijn week-end. Leuk dat je reageerde in de schrijfwijze die ik hanteerde bij het stukje "motto"'. Frustaties? Nooit van gehoord! :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, levensbeschouwelijk en heerlijk realistisch. Frustraties? Nee. Benoemen? Ja. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Met een glimlach je opdracht gelezen. Wat een heerlijk stukje. Ik ruk je wel van de pot af.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, leuk weer eens iets van je te horen. Fijn dat je het stukje leuk vindt. Ondanks alles ga ik toch maar door met leven en laten leven. De aanhouder wint, hè? :o

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het geweldig dat je met allemaal motto's een zuur personage neerzet, teleurgesteld door motto's. Mooie invulling van de opdracht, al is dit aan de rand van een definitie van een kortverhaal en neigt het meer naar een betoog, column of brief. De bedoeling van de opdracht was werken met een premisse, in dit geval een motto. Of je wilt of niet, die zit in ieder verhaal besloten.