Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#123- Haiku voor Wilma en Marije

#123 Haiku voor Wilma en Marije Origineel Sint Een rijm van het SOL schrijfkind Dat vraag je toch niet. Is dit een cadeau Een opdracht van dit niveau Dag Sinterklaasjes.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, deze opdracht pakt (alsnog) kostelijk uit. Jouw haiku en Blavatski's witte prins die ik net lees, doen me schaterlachen. Het is heel creatief, echt! Nog even op mijn vingers geteld, vijf, zeven, vijf, je haiku staat als een huis waar de Sint over huppelt. :crybaby:

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, zo. Top bijdrage, maddbrug. De teneur is duidelijk. En ik onderschrijf die volledig.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo maddbrug, Ik steek iets later in dan Marije en zie dat er flink wat weerstand is tegen het sinterklaasgedicht. Jouw 'haiku' verwoorden dit luid en duidelijk. 'Haiku' tussen haakjes omdat de vorm wel klopt, maar inhoudelijk zou ik deze korte teksten eerder senryu noemen. Een haiku is van oorsprong namelijk een tot de essentie teruggebrachte natuurobservatie. Een senryu gaat vaker over de menselijke aard en bevat subtiele humor. Een beetje muggezifterig misschien, maar het is jammer dat er zoveel slechte haiku worden geschreven omdat men deze fraaie Japanse dichtvorm niet goed heeft begrepen. Desondanks: leuk gedaan hoor! Groet van Wilma van den Akker

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als nieuweling twijfelde ik de eerste keer dat ik het gedicht las of het gepast was, ik zie nu dat de schrijfcoaches het gelukkig wel kunnen hebben. ;) Ik vind het een leuk geschreven gedicht en mooi dat je het in de vorm van een haiku hebt vormgegeven.