Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#122. De stoere streepjestrui

-

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Droompiloot, een schattig verhaaltje, leuk verteld. Een paar schoonheidsfoutjes als: 's Avonds, verdiend, gekruld. Sluipen doe je toch altijd langzaam? Waarom de toevoeging 'Opa komt ook zo'? Dat je geen 'lijpe shit' hanteert, is je vergeven. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Duidelijk een kater die tevreden is over zijn huidige zorgeloze leventje, op het doktersbezoek na dan. Ik neem tenminste aan dat de kater de lampenkap aan de dokter te danken heeft? De genegenheid van de muisgrijze poes is bijna voelbaar. Je schrijft beeldend, dat maakt het voor mij heel prettig om te lezen.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk en grappig, en dat het in de vierde alinea blijkt dat het om een kat gaat, is verrassend! Hoewel je vier maal iets schrijft dat op hetzelfde neerkomt - vroeg donker, tussen schemer en etenstijd in, het laagstaande zonnetje, lange schaduwen - vind ik het hier wel passen. Het rustige. Het langzame. Het tevreden leven. De tred. 'Streepje voor streepje zie je hem de hoek om komen.' Vind ik zo een geweldig beeldend zinnetje! 'De kater was een graag geziene gast met zijn stoere streepjestrui. Hij durfde weer naar buiten en had het heerlijk warm.' Je begint in O.T.T. en ook deze zinnen zou ik zo schrijven. Hij was wel graag gezien, maar is het nog altijd! 'De kater is een graag ... Hij durft weer naar buiten ... ' (advies over dergelijke zaken zoals bovenvermeld is me welkom, want ik weet niet of ik juist denk) De uitleg vh waarom vd trui en lampenkap mag dan blijven staan. anonImiteit >> zonder 'e' (ik probeer me de lampenkap voor te stellen, rond het lijf of rond het hoofd vd poes? :o ) Een plaatje dat je mooi beschreven hebt!

Rol

  • Anoniem
Hallo Droompiloot, Mooi beeld van een kat in een streepjestrui. ‘Streepje voor streepje zie je hem de hoek om komen. Twee halfkale voorpoten, gevolgd door een streepjestrui, lampekap en snorharen.’ De volgorde waarin hij de hoek om komt, klopt niet, of het moet een Picassokat zijn… Verder mis ik de kern van de opdracht: de graffiti ‘Leipe shit ouwe’. Schrijfcoach Corrie