Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#122 Codetaal

Met een tevreden glimlach kijkt hij naar de zwarte, glinsterende woorden op het schuurtje terwijl ze opdrogen. Nu zal iedereen het hier weten te vinden – iedereen die hier moest zijn dan. De anderen zouden slechts geïrriteerd langs fietsen en zich afvragen wat die lelijke tekst daar deed. Wat was het een verrassing toen hij de schuur voor het eerst binnen kwam, hij verwachtte wat losse plantjes en iets wat op een snoeppot zou lijken, maar zag zoveel meer. In een hoek van de schuur was een kleine kas gefabriceerd met de plantjes, dat was nog niet zo indrukwekkend. De rest van de schuur echter volgebouwd met blauwe vaten, metalen buizen en een tafel met glazen flesjes en bolletjes, flessen zoutzuur en jerrycans zonder label. “Dit is een goudmijn man!” riep hij uit. “Ach,” zei de man schouderophalend. “Zoveel klanten heb ik nou ook weer niet, dit is niet iets wat je iedereen zomaar vertelt snap je.” “Je hoeft niets te vertellen, laat dat maar aan mij over! Iedereen zal weten hoe jou te vinden,” beloofde hij. “De extra winst verdelen we uiteraard,” voegde hij eraan toe. Codes gebruiken ze volop, deze code komt er nu bij, binnen twee dagen zou iedereen uit het klantenbestand weten waar ze voor hun leipe shit moesten zijn.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dreaming, leuk onverwachts slot. Tijdens lezen voel ik de spanning :"waar gaat dit heen?" Knap geschreven. Groet Connie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Xtc lab in het schuurtje, met LSO als tekstcode om het te vinden. Of het echt handig is weet ik niet maar het was een leuk verhaaltje om te lezen.

Rol

  • Anoniem
Hallo Dreaming, Een XTC lab in het schuurtje en de graffiti als codetaal: een vindingrijke verklaring voor de tekst. Leuk bedacht. ‘.., bij de schuur met de graffititekst: “Leipe Shit Ouwe”.’ De uitleg die je aan het einde geeft, is niet nodig. Volgens mij begrijpt de lezer het al wel. Wil je toch nog wat weggeven, dan zou je kunnen eindigen met: ‘…binnen twee dagen zou iedereen uit het klantenbestand weten waar ze voor hun leipe shit moesten zijn.’ Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! @Corrie: die zin is inderdaad een stuk sterker :) dankjewel! Ik heb mijn verhaal aangepast.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een originele invulling van de opdracht. Een beetje omdenken doet wonderen, blijkt ook hier maar weer. Graag gelezen met een glimlach aan het einde van je verhaal.