Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#122 LSO

#122 LSO 'Ik word moei van je ouwe, zeik niet zo ouwe, leipe shit ouwe.' Dave hangt in zijn stoel. 'Is dat glas nou halfvol of leegvol' vraagt zijn vader opnieuw. 'Ouwe, hou toch op, ik ken niet meer, ouwe, ik ken er niet meer tegen. Wat een gezeik, ouwe.' 'Hou er mee op, stop met filmen, kappen!' zegt zijn vader. 'Gisteren was de politie ook al aan de deur!' Dave had een “pliesie”filmpje gemaakt, met zijn mobiel, vond hij leuk. Met zijn vrienden. Elke dag maakte Dave wel filmpjes en de “pliesie” werd steeds kwader. Op 'You Tube” zette hij zijn filmpjes, op de site “Geen Stijl” stonden ze ook. Zijn fans gingen op pad, in de nacht met spuitbussen en spoten zijn tekst op muren, schuren en bruggen. Door het hele land, gratis reclame. Dave kwam op de tv en deed zijn verhaal. Leipe Shit Ouwe had hij verzonnen met zijn vriend, gewoon voor de gein. Hij wilde wel het theater in. Maar het liep allemaal anders. 'Ik blijf doen wat ik doe, ouwe, ik heb mij erbij neergelegen wat jij zegt, pa, ouwe, moei word ik ervan, ouwe! Leipe shit zeg je ouwe, leipe shit!' (Achter de tekst, leipe shit ouwe, (LSO) zit Dave, hij noemde zich een moeimaker, hij werd van uitspraken en nieuws moe. Hij is een '075 gast' die een paar jaar geleden toen er pas filmpjes werden gemaakt met de de mobiel, platte filmpjes maakte van allerlei actualiteiten en de politie)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, een persiflage op 'onze treitervlogger' uit Zaandam, neem ik aan? Het fabuleuze taalgebruik van Dave kundig neergezet. ;) De spot en leegte waarmee je Dave's 'carrière' neerzet, heb ik gewaardeerd.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ismail Ilgun is niet te vergelijken met de bedenker van Leipe Shit Ouwe, behalve dat zij allebei uit Zaandam komen. Het taalgebruik is Zaans, met kenne in plaats van kunnen, erbij neergelegen in plaats erbij neergelegd. De bedenker van LSO, Dave, maakte soms vervelende en en ook wel grappige filmpjes, en werd populair door de uitdrukking die de graffitispuiters graag overal spoten. In principe bedoelde hij er niets kwaads mee, tot hij last kreeg met de politie.(terwijl zijn vriendin agent was...)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, ik kom er net achter - op LSO gegoogeld - dat het inderdaad om die Dave gaat. Kende de term niet noch de man. :o Er is zoveel dat ik niet weet. ;) Wel bevreemdde de vader mij omdat die van Ilgun vertrokken zou zijn.

Rol

  • Anoniem
Hallo Maddbrug, Ik nam de foto van het schuurtje omdat het mij intrigeerde, nieuwsgierig naar iemands aanleiding om zo’n gekke tekst erop te spuiten. Niet wetende dat er een hele LSO scene blijkt te bestaan. Je hebt de rol van die Dave mooi neergezet, als een grammofoonplaat die in dezelfde groef blijft hangen en steeds dezelfde tekst afdraait. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik heb de vader van die Dave ten tonele gevoerd, want, het zal je kind maar wezen.....jajajaj! Corrie, ik kende de achtergrond/scene, vandaar mijn tekst. Ik moet zeggen dat ik jaren geleden ook nieuwsgierig was wie die tekst had geschreven. Mijn zoon wist mij er toen alles over te vertellen.