Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Speciaal voor jou #121

Het tumult van de verschillende Halloweenfeestjes op de campus is de perfecte afleiding. En nog belangrijker, ze zijn het perfecte alibi. Het alibi wat ik vanavond zo hard nodig heb. Zachtjes sluip ik de gang op om me ongemerkt tussen de groep studenten te kunnen voegen die onderweg zijn naar het eerste feestje van vanavond. De muziek staat luid en er is een gedrang rond de geïmproviseerde bar. Ik probeer hier en daar een gesprek aan te knopen met mensen maar het gedreun van de muziek bemoeilijkt dit enorm. Als ik wat drinken heb gehaald bots expres tegen een van de populairdere meiden aan en glip vervolgens de donkere tuin in. Via de poort kom ik uit in de brandgang die me precies gaat brengen waar ik moet zijn. Het studentenhuis in een van de statigste panden, gevuld met giechelende, lachende en vooral bloedmooie meiden. En een van die bloedmooie meiden zal vanavond de schrik van haar leven krijgen. Door middel van een gat in de heg kruip ik de onverlichte tuin in. Het licht wat in de woonkamer en keuken brandt verlicht het terras wat ik behendig vermijd om niet gezien te worden. De brandtrap aan de zijkant van de woning zorgt ervoor dat ik direct op de eerste verdieping kan komen. Ze heeft precies gedaan zoals afgesproken en de deur op een kiertje gezet zodat ik naar binnen kan glippen. Gewapend met mijn zware rugzak ga ik richting de badkamer. Toch fijn als mensen compleet voorspelbaar zijn. Ik hoor het water lopen van de douche en de stoom komt onder de deur vandaan. Zachtjes sluip ik naar binnen tot ik bij het douchegordijn kan. In een vloeiende beweging trek ik het gordijn weg, ze kijkt me verschrikt aan en voor ze kan gillen duw ik de slagroom taart in haar gezicht en blaas hard op mijn toeter! Happy Birthday Bitch!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@AvS, leuk verhaal, vlot verteld. Ik neem aan dat je hp een man is? ;) Ik heb ook wat opmerkingen. Het is alibi dat/licht dat/dat ik behendig .... Zachtjes sluipen is m.i. dubbelop, je sluipt toch niet hard? Je gebruikt het trouwens 2 x in je tekst. Je kunt ook wat strakker schrijven zoals: door een gat i.p.v door middel van een gat (slagroomtaart) (ik weggevallen tussen bots ... expres) Veel plezier met de weekopdrachten.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt het nog een keer herschrijven, want dit verhaal is beslist een hele leuke met verrassingseffect aan het einde. Dan zou ik wat meer van de omgeving laten zien en meer emoties, fysieke reacties, geur en kleur erbij schrijven. Dan wordt het verhaal wel langer en bouw je de spanning verder op. Wat meer spanning bij de hp zou wel kunnen. Op dit moment komt die te zeker over, naar mijn smaak. Zou jouw hp een tikkeltje gekker kunnen wat zich uit in gedachten of lichamelijke reacties? Nu lijkt niets hem of haar te raken.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie voor de feedback. Ik ben aan het herschrijven gegaan maar het voelt dan niet meer lekker. De hp heeft naar mijn mening niets om onzeker over te zijn. Het plan is goed uitgedacht en voorbereid. Daarnaast had ik ook niet de intentie om echt een spannend verhaal te schrijven maar meer een verhaal waardoor je nieuwsgierig werd en dat is volgens mij gelukt? Als ik meer dingen zou toevoegen, waar moet ik dan aan denken?

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op zich vind ik het leuk en vlot verteld. Ik zit alleen in de knoop met die slagroomtaart, in het begin vh verhaal staat nergens een taart opgesteld, dus waar heb je die vandaan gehaald? En verder, je kan toch niet de hele tijd sluipen en door een gat in de haag kruipen met een taart in je handen? En slagroomtaart in de rugzak zie ik ook niet zitten lol - dat wordt een smerig boeltje.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wellicht een grote sporttas, shopper of andere tas waarin de doos met de slagroomtaart rustig kan staan in afwachting van zijn lot?? Persoonlijk vind ik het echt super leuk om te lezen hoe je hier over nadenkt :)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha nee he, AvS, dan sleurt HP niet alleen een zware rugzak mee (wat mag daar dan wel inzitten ;) ) , maar ook nog eens een tas of shopper. Het is niet van ... ik ga op reis en ik neem mee ... Weet je, ons probleem zit hem in de opgelegde woordbeperking :D

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou inderdaad, ik was namelijk van plan om de HP een gruwelijke moord te laten plegen maar daar stak de woordbeperking een stokje voor :D Uiteindelijk is het voor mij een schrijfoefening geworden omdat ik gisteren niets voor mijn eigen verhaal uit mijn vingers kreeg ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
AvS, Ik vind het idee leuk en het leest ook gemakkelijk. Het voelt als geheel alleen niet helemaal oké. Ik begrijp bijvoorbeeld het nut van de Halloweenfeestjes als alibi niet zo goed. Zij ziet de hp immers. En de taart lijkt idd vanuit het niets te komen. Heb ik het goed dat je de eerste helft met een ander plotidee in je hoofd schreef dan de tweede helft?

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja inderdaad. Het alibi was meer voor de jarige zodat zij de "aanval"niet aan zou zien komen. De woordbeperking stak ook hier een stokje voor ;)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag AvS, met plezier jouw Halloweenverhaal gelezen. Het is juist het leuke aan schrijven dat je je fantasie mag laten werken. Die taart stond daar gewoon, je had hem maar voor het grijpen. Je vond die onderweg. Het was tenslotte Halloween en dan gebeuren zulke dingen. :o Persoonlijk zou ik die taart niet vernoemd hebben, een onverwachte toeter in je oor, terwijl je lekker aan het douchen bent, lijkt me al schrikwekkend genoeg.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mee eens; mijn innerlijke lekkere trek stem was denk ik te luid aanwezig tijdens het schrijven haha

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je herschrijft en het voelt niet lekker, dan zou ik het (nu) niet doen. Wat je zou kunnen toevoegen is meer beeld, geur, tastzin, gevoel, maar voel je daartoe niet verplicht. Het is slechts iets om over na te denken.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In mijn "normale" schrijfwerk doe ik dat inderdaad wel (misschien zelfs weer teveel) want ik houd van verhalen die zo gedetailleerd zijn dat je het letterlijk kan zien of voelen. Bedankt voor de tip!