Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#120 3x winkelstraat

wekelijkse schrijfopdracht #120: 3x winkelstraat I Neem op. Neem op, neem op, neem op. Neem. Nou. Op. Goddomme. Wat staan die mutsen hier nou de weg te blokkeren met hun driedubbele ultramaxi vierlingwagens. Gedegenereerde kwijldweilers. Niet iedereen heeft tijd voor kletspraatjes over poepluiers. Wel ja, dat kon er nog wel bij, zo'n snotneus op een loopfiets. Sturen, ho maar. Ik heb wel mijn nieuwe jas aan, hè, kutkind. Zuivere lamswol. Neem nou alsjebieft snel op om te zeggen hoe ik hier weg kom. II Tja. Dat zat er dik in, natuurlijk. Ik de weg weer eens kwijt en jij onbereikbaar. Hmmm. Daar misschien? Oh, dat ziet er handig uit, een kinderwagen waar een kleintje in kan liggen en een grote ernaast zit. Wat ze toch allemaal bedenken tegenwoordig. Maar nou weet ik nog niet waar ik ben. Wel een mooie jas in de etalage, trouwens. Niet dat ik een jas nodig heb. Oe, nee, die jurk! Nou ja, als je toch niet opneemt, kan ik die in elk geval wel even passen. III Waar ben je? Zal ik die dames daar de weg vragen? Jonge moeders. Het geluk spat er vanaf. Ik krijg geen geluid mijn strot uit. Die grote geschrokken ogen. Of ik hulp nodig heb. Of het wel gaat. Ja. Nee, laat maar. Dank je. Kijken jullie maar stralend vanachter jullie blozendebabywagens naar al die mooie etalages. Koop lekker een jurk voor jezelf, draai vanavond een verleidelijk rondje voor je lief. Kijk vooral niet naar mij. Laat je door mij niet storen. Ik ben al weg.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gedaan! De situaties zijn hetzelfde, maar ook als lezer ervaar je ze elke keer anders. Je hebt de emoties goed naar voren weten te brengen zonder ze letterlijk te benoemen. De situatie die je hebt gekozen is ook erg herkenbaar. In de tweede tekst springt de hoofdpersoon nogal van de hak op de tak, wat een erg leuk effect geeft. Complimenten!

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantastisch! Goed in het telkens veranderende hoofd van de hp gekropen. Bonuspunten voor het woord kwijldwijlers (maar ik zou het zo schrijven: kwijldweilers).

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
dank voor jullie reacties! @Ostinato: ik ga met je mee in de dweilers; ik zag het natuurlijk ook met van die lange draden voor me ;)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig, Schrijvenmaar! 'Kwijldweilers' - staat die al in de Dikke Van Dale? Zo niet, dan nomineer ik dat woord bij deze. :D Dit vind ik nou echt 100% in de huid van iemand kruipen. Top.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gedaan, @sm. I vind ik subliem, met kwijldweiler als bonuspunt. II komt op mij neutraal over, of zelfs enigszins chaotisch; niet per se blijmoedig. Ik vind III geen verdriet, eerder verbittering. Ik vermoed dat langere zinnen evenzeer beter passen; het staccato-effect verenigt zich n.m.m. niet met verdriet. Dat heeft lange golven en de eigen gedachten / emoties overheersen de externe waarnemingen, lijkt me.