Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#119 - Hartzeer

Haar liefde, haar held was niet meer. Buiten zinnen had ze zich overgegeven aan het onomkeerbare. Daarna was er slechts pijn en bitterheid. De angst om wat de toekomst voor haar in petto had, blokkeerde haar lichamelijk en geestelijk. Haar vrienden vonden dat ze over de schreef was gegaan. Ze betwijfelde of ze ooit nog op hen kon rekenen. Gedoemd tot eenzaamheid. Verlangend strekt ze haar arm door de tralies naar het sprankeltje licht erachter. Het glijdt tussen haar vingers door, ongrijpbaar als stof dat opwaait en elders weer neerdwarrelt. Ze vindt het niet, nooit meer. Naarmate de tijd voorbijgaat, verflauwt haar hoop. Haar held kan niet meer weg uit haar gedachten. De muur van de cel werkt deprimerend. Een stoel en een aangevreten tafeltje wachten lijdzaam af. Een onbeschreven blad ligt er vergeeld bij. De inkt in haar pen droogt uit. Alles is voorbij. Door vrijwillig een klooster in te gaan*, wilde ze haar liefste in alle rust opnieuw tot leven wekken. Dat was een slecht plan geweest, beseft ze nu. Ze had haar manuscript nooit mogen verbranden. * hier stond eerst 'vluchten', wilde dit nog aanpassen vóór een eventuele eerste reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het verhaal tweemaal gelezen, ik had wat moeite met je taalgebruik. De hp is door verdriet angstig door haar handelingen voor de toekomst,( in de eerste alinea) en aan het einde wil ze weer in het verleden leven, haar liefste opwekken. Het leven in het Nu valt niet mee, loslaten evenmin. Vrijwillig en vluchten botst in een zin, vind ik.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, ik moest een paar keer lezen. Vermoedde een cel in een gevangenis, maar kom nu op de gedachte van een slotzuster "achter de tralies" . Welk van beiden...daar kan ik slechts naar gissen. Boeiend en graag gelezen. Connie

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de reacties, maddbrug en Connie. Ik had er geen idee van dat het zo moeilijk was. Je bent er bijna, Connie. Voor eventuele andere lezers wat uitleg: (spoiler :D ) Eerste alinea = toen Volgende = heden HP is auteur die in een vlaag van frustratie haar geliefde held vermoord heeft (hoe, zie laatste zin) en zich in de stilte ve klooster terugtrekt om opnieuw aan datzelfde boek te beginnen. Haar inspiratie heeft haar echter in de steek gelaten. Ik had het beter zo geschreven, dan was mijn verhaal in twee of drie zinnen uitgewerkt! ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, was zij van Dutroux het maar geweest ... Lastig, lastig, weet niet goed hoe te reageren, voel het niet goed aan. Ook na eerdere reacties en jouw uitleg. Heb je wel aandachtig gelezen. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik had je wel begrepen zoals je uitlegt in #3, maar twijfel nog altijd of de toon serieus is, of met lichte spot bedoeld. Het heeft iets ondefinieerbaars.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, Als zij over de schreef is gegaan vind ik het eerder logisch dat haar vrienden niet meer op háár kunnen rekenen ;). Ik vind het gegeven leuk maar de toon van je schrijven een beetje apart. Ik heb de neiging 'amen' te zeggen aan het slot. Ik vroeg mij vanwege die bijna 'gedragen' toon hetzelfde af als Schrijvenmaar.