Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#118 - Toverfeestje

Na een hap versgeplukte paddenstoelen mocht ik van Fae, mijn persoonlijke pleziermeisje, een verjaardagswens doen. Ik wenste een eeuwig jong en vrij leven. Haar stralende huid verwarmde mijn vingers toen ik haar streelde. De sterren schitterden in haar ogen. De grond maakte zich van ons los en ik zweefde richting de rand van de zingende waterval. “Je hebt mijn wens laten uitkomen.” “Voor altijd jong?” vroeg Fae. “Voor altijd vrij.” Ik spreidde mijn armen en vloog weg, de eeuwige vrijheid tegemoet. Geloof me, vertrouw geen paddenstoelen die je laten denken dat een hoer een toverfee is. De vlucht naar mijn eeuwige vrijheid duurde een paar ogenblikken, en koerste recht de afgrond in. Hoewel mijn lichaam het niet overleefde, weigerde mijn geest zo jong te sterven. Duizend jaar spook ik nu al rond, vastgeketend aan de aarde. Zonder feest, zonder drank, zonder seks. Ik ben het zat. Ik wil dood.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Gayalnidiya, Wat een mooie naam en wat een mooi feest. Ook al is het dan op een bijzondere manier uit de hand gelopen. Ik heb ook je uitgebreide versie gelezen en mijn complimenten voor het neerzetten van de essentie. Er zit een mooi ritme onder je tekst. Besteed je daar extra aandacht aan? hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Gayalnidiya, mooi verhaal. Ook de lange visie gelezen. Hier op SOL leer je dat je meer "show" en minder "tell" moet proberen in te weven in je teksten en ook dat je veel moet schrappen. Moest je dat leren toepassen, dan worden je teksten vast even magisch als je verhaal. 't Is maar een goede raad en goed bedoeld, hè? Graag lees ik nog verhalen van jouw fantasievolle brein. :o Zelf ben ik ook nog mee bezig met dat te beoefenen, hoor!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ambilicious Bedankt voor je reactie. Eigenlijk besteed ik geen aandacht aan ritme. Ik schrijf gewoon ;-) @Blavatski. Kun je me uitleggen waarin je in de korte versie meer show dan tell had willen zien? (In het lange verhaal begrijp ik dat ' hoofdstuk 2 erg tell-driven is :P) ' Show' kost meestal meer woorden, dat maakt voor mij het zo lastig om de essentie van een verhaal beknopt weer te geven in een ' show'.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gayalnidiya, Vlot geschreven, geen woord te veel! Ik las ook de lange versie, dat is meer een beeldend verhaal, maar minder vlot geschreven. Ongevraagd advies: pas de stijl van hier toe op de langere versie.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gayalnidiya, Knap hoe je je verhaal hebt ingekort tot 150 woorden. Het is duidelijk en goed te volgen, heeft een kop en een staart en inhoud. Mijn complimenten.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janpmeijers, bedankt voor je advies, In deze rubriek van het forum kan het volgens mij nooit ongevraagd zijn ;-) @Willemina, dankje ;-)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Gayalnidya, in de korte visie, is naar mijn gevoel, de "tell" verdwenen, waarvoor proficiat. :o Mijn bedenkingen waren vooral gericht op de langere versie.