Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#118 Gevallen ongeluk

Jesse strompelt op vrijdagavond het café uit na de tiende zesmeter die langskwam. Volgelopen met drank probeert hij de sleutel in het slot te steken van de voordeur van een hout hutje, ergens aan de rand van het bos. De jongeman stort zich op het zachte bed. Een harde schreeuw klinkt door het hutje. ‘Ga van me af viezerd!’ ‘Hé lekkerding. Jij ook h-h-hier?’ ‘Jij bent echt bezopen. Wegwezen!’ Jesse verlaat het huisje met een dekentje en een olielamp. Bij een dikke kastanjeboom ploft hij neer en slaat het dekentje half over zich heen. Voordat Jesse de olielamp heeft aangekregen, sukkelde hij al in slaap. Vroeg in de morgen klonk er een harde ‘pok’. ‘Aaah!’ Nuchter wrijft Jesse over zijn voorhoofd heen. Allemaal kleine puntjes staan in zijn voorhoofd afgedrukt. ‘Dat deed pijn,’ zegt de jongen fluisterend. De gevallen kastanje rolt vrolijk verder op de zaterdagochtend.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@MCKleuver, welkom. Ik word niet echt warm van ww als: strompelen, storten, ploffen. Ze zijn waarschijnlijk te vaak gebezigd. Je zegt daarnaast voor mij nogal evidente dingen als: tiende zesmeter >> volgelopen met drank/vrijdagavond >> zaterdagmorgen. [Allemaal kleine puntjes staan in zijn voorhoofd afgedrukt.]; heeft Jesse een spiegeltje bij zich? Hout hutje, houten hutje? Lekkerding uit elkaar. Veel plezier hier.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag MC Kleuver, Verrassende uitwerking. Is dit een van je eerste pogingen te schrijven? Wat ik merk is plezier. Een humor onder je tekst die prikkelt en naar meer smaakt. Vermits het geen 'zesmeter' is. Ik weet zeker dat je in dit forum veel gaat leren. Hartelijke groeten, Schrijfcoach Inanna

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties! Ik heb een verhalenreeks geschreven afgelopen jaar met meer dan 150 verhalen die elk ongeveer 700-1500 woorden beslaan. Daarnaast doe ik een poging tot het schrijven van columns en blogs. Ik vind het leuk om te schrijven en mijn fantasie te laten prikkelen en ik hoop ook veel te leren :)