Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#118- Verrassing!

In de berging van zes bij vijf staan we startklaar met roltongen in onze hand; dertig vrienden heeft Annie uitgenodigd om haar man te verrassen. Als Henk door de voordeur komt, moeten ze in stilte zestig tellen wachten, is de afspraak. 'Ben er,' horen we Henk roepen en Annie roept terug 'hieperdepiep.' Bij tel tweeëntwintig horen we Henk snikkend en stamelend zeggen dat hij iets moet bekennen en horen we Annie krijsen. Na tel drieënveertig is iedereen de tel kwijt. De deur van de berging klapt open, de roltongen piepen twijfelend de gang in en iedereen ziet dat Henk naar zijn borst grijpt en in elkaar zakt. Op de crematie zijn de dertig vrienden weer samen. Naast de vrolijke foto van Henk liggen enkele verloren roltongen. Annie snikte, 'Wat een verrassing moest worden, is een verassing geworden.'

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, vind je het erg dat ik hard heb moeten lachen? Eerst struikelde ik over roltongen en dacht, wat is dat voor een goor woord, en toen ik eenmaal alles in de gaten had, kon ik niet meer van het lachen. Weet jij wat Henk heeft bekend waardoor Annie ging krijsen? Ik wil het ook zo graag weten. M.i. kun je [snikt ze] weglaten. Annie spreekt al. Het is van een ontluisterende hilariteit. :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik haal snikt ze weg, daar twijfelde ik al over. Henk was in de midlife crisis denk ik en had een blond jong ding gevonden voor zijn laatste levensjaren. En die roltongen is ook een goor woord, en ik zag ze liggen vanmiddag in een winkel en dacht, o ja, zo heten die dingen. Zo kwamen ze in mijn verhaal. Dank je Mili, voor je enthousiaste reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik moest nu juist zo lachen om die roltongen die nog uit de zakken rolden ... ik weet niet of je bij dezelfde tel hem kunt horen stamelen en haar horen krijsen, maar vind het wel briljant dat er braaf doorgeteld wordt heerlijk stukje weer

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die roltongen zijn al een verrassing op zich, en dan zitten er nog een paar in deze zeer verrassende verrassing. De laatste zin is weer weinig verrassend.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven maar, ik miste ook die eerder geplaatste zin dus heb ik een aanpassing gemaakt in de laatste zin. Dank je voor de reactie. Anton Peter, ik heb het iets aangepast, dank je voor je reactie!

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De roltongen tijdens een feestje kan ik wel plaatsen! Zonder je reactie in #2, door het stamelende van Henk, dacht ik eerst dat Henk vd dokter kon komen en haar wilde zeggen dat hij een hartprobleem had. Dit zou het nog pijnlijker hebben gemaakt. De shock vd roltongen was hem fataal geworden. Naast de vrolijke foto van Henk ... het is niet de foto die vrolijk is, Henk kijkt vrolijk. 'Wat een verrassing zou moeten worden is een verassing geworden.' Je tijdgebruik lijkt me niet juist, 'zou moeten worden' is voorwaardelijk in de toekomst. Zo: Wat een verrassing moest worden (zijn)... enz

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, ja, die roltongen brachten me ook een vrolijk gevoel. Voor de rest, ik weet het niet, hoor! Moet ik nou huilen of lachen? Tell me. :o

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, De opdracht heeft deze week geleid tot diverse verhalen die een onverwacht einde hebben. In jouw verhaal zie ik vrolijkheid en triestheid dicht bij elkaar liggen. Zowel als Henk wil bekennen, als ook bij het uiteindelijke slot. Gr Connie

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Na tel drieënveertig is iedereen de tel kwijt' en 'de roltongen piepen twijfelend de gang in'. :lol: :lol: :lol: Ik zie het echt helemaal voor me madd. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, dat heb je van die surprisepartys. Erg hilarisch geschreven en erg leuk om te lezen. Dat tellen werkt geweldig. Vooral als er halverwege een bekentenis aan zit te komen. Daar zit je dan in die berging :) . Ik zou ook eindigen na ... verloren roltongen. Dan clast de treurigheid mooi met de vrolijkheid. Maar ik begrijp dat het lastig is om afstand te doen van de zin waarin je mooi beschrijft, dat de ene verrassing overtroffen werd door een andere verrassing.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, ik heb het aangepast. De vrolijke foto kan misschien niet maar de foto van vrolijke Henk vind ik niet klinken. Nel, een raar woord is het ook wel, Nel, roltong. Fijn dat je gelachen hebt. Blavatski,allebei mag, de emoties wisselen elkaar af als leven en dood... Connie, dat klopt, het ligt tegen elkaar aan. Elyse, dat is fijn, Elyse! Viv, daar zijn de meningen over verdeeld, wel de laatste zin of niet. Ik ga er nog even over nadenken. Dank jullie wel voor de reacties!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, Wat een mooie uitwerking. Spanning prima opgebouwd door het 'tellen'. Weinig overbodige woorden. Nog wel een suggestie: Bij tel tweeëntwintig horen we Henk snikkend en stamelend zeggen dat hij iets moet bekennen en horen we Annie krijsen Eventueel veranderen in: Bij tel tweeëntwintig horen we Henk snikken en stamelen, en Annie krijsen. Mocht je het 'bekennen' er toch in willen houden, dan is het wellicht een overweging om het als volgt aan te passen: Bij tel tweeëntwintig horen we Henk snikkend en stamelend zeggen dat hij iets moet bekennen en horen we Annie krijsen, gevolgd door een doffe plof. Ik heb genoten van je uitwerking. Dank je wel. hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een deceptie. Maddy. Mij is niet duidelijk wat Henk te bekennen had. Toch niet dat hij op het punt stond een hartaanval te krijgen, o.i.d.?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede suggestie coach Inanna, ik ga het veranderen. Dank je voor je opbouwende reactie en leuke opdracht. Dos, Henk had zich voorgenomen om op zijn verjaardag te bekennen dat hij een liefje had, toen vervolgens zijn dertig vrienden hem verrasten en dus ook die mededeling hadden gehoord, werd het hem teveel. Vandaar, Dos.