Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#118 De zeepbel

Ze zat te midden van haar vriendenkring. Bink, haar vriend zat naast haar. Per week wisselde Jose van vriend, waar ze dan weer tot over haar oren verliefd op was en overtuigd dat dit de ware was. Ze doopte de bellenblaaslepel in het sop en blies een prachtige grote zeepbel. Het feest kon beginnen. De zeepbel zolang mogelijk in de lucht houden en als hij uiteindelijk zou knappen, mocht de dichtstbijzijnde gast een wens uitspreken, had ze uitgelegd. Kleurig en wiebelig danste de zeepbel door de kamer. Iedereen doseerde zijn blazen tot het minimum. Begerig keek Bink hoe de zeepbel naar hem toe dreef. Hij vulde zijn wangen en blies de zeepbel in een keer kapot. Gechoqueerd keek iedereen hem aan. Hij schraapte zijn keel en toen … ’Ik wens dat je vanavond nog in een zeepbel zal veranderen.’ En de week is nog niet eens voorbij, dacht Jose.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi dat je de zeepbel in een soort spel hebt betrokken. Door het laten knappen van de zeepbel door de 'vriend-van-de-dag' krijgt de vriend iets kwaadaardigs. Daardoor wordt de zeepbel geen cliché m.b.t. José. Leuk verhaal.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Thea, Mooi hoe je de zeepbel een dubbele betekenis geeft. Je laatste zin geeft een balans in je fragment: zelfkennis. Een overweging is om meer actie in je tekst te brengen door te werken met dialoog. Letterlijk neerschrijven wat Jose zei. Wel met een glimlach gelezen. Dank je wel. hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Thea, 'Hij schraapte zijn keel en toen' kan ik niet helemaal duiden. Bedoel je 'Hij schraapte zijn keel en zei toen...'? Ik vind het leuk en origineel. De nodige tips heb je al van anderen gekregen, la ik :) .