Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#115. Hoge hakken, valse liefde

'U bent niet gewend aan hoge hakken.' Smalend kijkt de man op me neer, minachting dreunt door in zijn woorden. Bespottelijk, hoe hij de neerbuigende conclusie trekt. Hij moest eens weten hoe mijlenver hij naast de waarheid grijpt. Mijn stilettohakken zijn mijn tweede natuur. Zoals het hoort. Iedere dame die een beetje eigenwaarde heeft, draagt rokken met supersplitten erin en daarbij horen pumps met torenhoge naaldhakken. Dat is geen onzin, dat is een feit. Het benadrukt de verleidelijke charme waardoor alle echte mannen als bosjes voor de dames vallen. Hij is overduidelijk geen echte, anders zou hij mij uit respect alleen al, de hand reiken om mij omhoog te helpen. Hij keurt me geen blik meer waardig en verdwijnt uit mijn gezichtsveld. Door de kokerrok lukt het me drie kwartier later pas om op te krabbelen. Met argwanende ogen bespied ik het oppervlak van de vloer. Egaal vlak, geen groefje te bekennen waar ik eventueel onnadenkend in zou kunnen trappen. Mijn schoen ziet er ook nog puntgaaf uit, het heeft dus ook niet met een gebroken hak te maken gehad. De conditie van mijn benen is meer dan goed, mijn enkels zijn in vorm, ik sta stevig in mijn schoenen. Door eliminatie van allerlei externe factoren, rest slechts één slotsom. Ik viel gewoon voor de ruigheid van een stuk zonder enige manieren. Ik ben een gevallen vrouw. Het is niet anders, mijn zelfvertrouwen heeft een enorme deuk opgelopen en blootsvoets vervolg ik mijn weg.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O Dana, en dat vier keer!? :lol: Dat zijn veel deuken, hij moet verblindend ruig zijn geweest. Wel herkenbaar in typische Dana-stijl geschreven. Welke bekende schrijver durft jou na te apen?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana M,
de strakke kokerrok
'Kokerrok' is een perfect woord. Het vertelt precies wat het is: een rok die als een koker om de (boven)benen zit. Met 'strakke' ervoor beledig je het woord. :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O Dana, en dat vier keer!? :lol: Dat zijn veel deuken, hij moet verblindend ruig zijn geweest. Wel herkenbaar in typische Dana-stijl geschreven. Welke bekende schrijver durft jou na te apen?
Het is niet zo moeilijk om in de stijl van de eerste zin verder te schrijven, aangezien het hier slechts een kort zinnetje is. Uit 'Het portret' van Ing Lwan Tan. Het was al even geleden dat ikzelf op high heals heb gelopen, ik heb geen idee hoe ik ze moet verwijderen, anders had ik het wel gedaan. Weet je hoe vermoeiend het is om vier keer te vallen?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana M,
de strakke kokerrok
'Kokerrok' is een perfect woord. Het vertelt precies wat het is: een rok die als een koker om de (boven)benen zit. Met 'strakke' ervoor beledig je het woord. :)
Ik draag gewoonlijk superelastisch materiaal, vandaar dat woordje strak ertussen :D Dus geen bedoelde belediging... maar voor jou wil ik het wel veranderen hoor, dank voor je terechtwijzing

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me precies zo'n voorval herinneren. Was jij dat? Mijn excuses. Leuk verhaal.
Eindelijk komen de excuses, er is dus toch nog hoop voor je :D Dank voor het compliment

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een echt Dana-verhaal. Met plezier gelezen. Ik weet hoe vermoeiend het is om na een valpartij overeind te klauteren. Dan denk ik laat me maar even bijkomen. Maar sommige mannen zijn zo galant dat ze je direct omhoog sleuren. Wilt u een stoel? Wilt u een glas water? Nee, ik wil blijven liggen. Geen kans. Oké, dan doe ik wel net of er niets gebeurd is.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, ik wil blijven liggen. .
Dat is nou typische een Tja-antwoord.... Onverbeterlijke luilak.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke humor in dit vlot geschreven verhaal. Het sexy zijn is letterlijk onderuitgehaald, maar we weten allemaal dat... liefde een glijbaan is.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke humor in dit vlot geschreven verhaal. Het sexy zijn is letterlijk onderuitgehaald, maar we weten allemaal dat... liefde een glijbaan is.
Wat mij een deuk in mijn zelfvertrouwen heeft gegeven, Odile, en dat terwijl ik juist zo blij ermee was (het pak aan zelfvertrouwen).

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, begrijp me niet verkeerd: ik bedoel het zo. Het bevalt me erg aan jouw verhaal dat de stilleto's onderuitgaan, aan de andere kant zijn stilleto's net een glijbaan, we willen allemaal als een kind van de glijbaan af roetsen voor de kick, maar we riskeren onze hogere ik erin te verliezen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, begrijp me niet verkeerd
Zal ik nooit durven te doen, misschien opzettelijk een beetje, daarvoor sorry :D

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha. Vermakelijk chicklit-achtig verhaal. Drie kwartier is wel heel lang. De komma na 'Door de kokerrok' mag weg.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Drie kwartier is wel heel lang.
Ik ben een doorzetter :D Komma weggehaald, dank je voor je oplettendheid.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig goed Dana. Vallen voor een man zonder manieren... ts, ts, ts, don't blame it on de kokerrok dat je lang bleef zitten, ik ben zeker dat je wachtte op een ruige man met uitzonderlijk goede manieren! :D

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig goed Dana. ik ben zeker dat je wachtte op een ruige man met uitzonderlijk goede manieren! :D
Het zou in een onderbewustzijn een rol gespeeld kunnen hebben, Marlie :D

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelachen en genoten!
Een lach en genot, wat heeft een mens nog meer te wensen? Ik heb mijn doel weer bereikt, dank je wel, Nel

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om te lezen, Dana! Laagdrempelig, ik zat er gelijk helemaal in. Leuke schrijfstijl. Ik zie al dat ik nog veel te leren heb! Ik blijf gewoon meedoen met die oefeningen, wie weet word ik na veel oefenen wel beter ;).

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om te lezen, Dana! Laagdrempelig, ik zat er gelijk helemaal in. Leuke schrijfstijl. Ik zie al dat ik nog veel te leren heb! Ik blijf gewoon meedoen met die oefeningen, wie weet word ik na veel oefenen wel beter ;).
De intentie om beter te worden is de eerste stap naar succes. Ik schrijf ook zo-maar-wat-raak Sanne, en de tips die je hier krijgt kan je gebruiken, maar zorg er wel voor dat je je niet het schrijfplezier laat afnemen, dat is altijd nog belangrijker dan wel succes dan ook.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dana M, heerlijk humorvol verhaal, tja, attente, leuke, welopgevoede heren, ik denk dat het ras uitgestorven is als ik de :o zogenaamde leuke mannen op televisie idioot zie doen! Maar ja, wie ben ik?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sanne, Dana heeft helemaal gelijk. Het schrijfplezier dien je voorop te stellen, daarna de wens om te leren. Dat is de beste formule om je te ontwikkelen en steeds beter te worden. En dat gebeurt echt als je je niet laat ontmoedigen, en telkens weer iets uitprobeert.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik blijf inderdaad gewoon lekker schrijven. Ik merk dat ik er nu al veel voldoening uit haal. Ik zal me niet laten ontmoedigen en blijf uitproberen door te spelen met woorden, mijn gedachten, fantasieën en dromen. Ik geniet van de feedback (ook al kwam dat nu een beetje negatief over, zo bedoelde ik dat niet). Het was meer een eyeopener dat ik nog een lange, mooie weg te gaan heb, met veel hobbels en gaten, waar ik ontzettend veel van kan leren en in kan groeien. Dank Odile en Dana, voor jullie mooie reacties :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik denk dat het ras uitgestorven is als ik de :o zogenaamde leuke mannen op televisie idioot zie doen! Maar ja, wie ben ik?
Ze zijn er nog wel, Blavatski, maar het heeft me heel wat blauwe billen opgeleverd voor ik er eentje aan de haak kon slaan :D